Wbaczcie mało fachowe źródło, ale dane ciekawe.
________
https://www.telepolis.pl/fintech/fintech/chetniej-obserwujemy-finansowych-nieudacznikow
Finansowi influencerzy, nazywani też finluencerami stali się obiektem badań. Wyniki szokują — najbardziej lubimy tych, którzy doprowadzają nas do strat swoimi radami.
Badanie przeprowadził Swiss Finance Institute, raportując, że tylko 28% influencerów doradza z szansą pozytywnego zwrotu inwestycji, 16% rad nie ma żadnej wartości, a aż 56% rad nieuchronnie doprowadzi do strat. Średnia miesięczna strata z porad niewykwalifikowanych influencerów finansowych to 2,3% włożonego kapitału, ale i tak mają więcej obserwujących niż ich ogarniający tematy finansów koledzy.
Badanie nie było przy tym realizowane na małej próbie — autorzy przeanalizowali aż 29 tys. kont na X (dawny Twitter). Jako powody zjawiska podawany jest fakt, że influencerzy w sumie to nie mają obowiązku udzielania trafnych porad. Niekoniecznie muszą też mieć rację, by zachować swoich obserwatorów. Dodatkowo inwestorzy detaliczni, zamiast skupić się na chłodnej kalkulacji, szukają influencerów, którzy mają podobne cechy behawioralne.
#ekonomia #ciekawostinwestycyjne #influenserzy
________
https://www.telepolis.pl/fintech/fintech/chetniej-obserwujemy-finansowych-nieudacznikow
Finansowi influencerzy, nazywani też finluencerami stali się obiektem badań. Wyniki szokują — najbardziej lubimy tych, którzy doprowadzają nas do strat swoimi radami.
Badanie przeprowadził Swiss Finance Institute, raportując, że tylko 28% influencerów doradza z szansą pozytywnego zwrotu inwestycji, 16% rad nie ma żadnej wartości, a aż 56% rad nieuchronnie doprowadzi do strat. Średnia miesięczna strata z porad niewykwalifikowanych influencerów finansowych to 2,3% włożonego kapitału, ale i tak mają więcej obserwujących niż ich ogarniający tematy finansów koledzy.
Badanie nie było przy tym realizowane na małej próbie — autorzy przeanalizowali aż 29 tys. kont na X (dawny Twitter). Jako powody zjawiska podawany jest fakt, że influencerzy w sumie to nie mają obowiązku udzielania trafnych porad. Niekoniecznie muszą też mieć rację, by zachować swoich obserwatorów. Dodatkowo inwestorzy detaliczni, zamiast skupić się na chłodnej kalkulacji, szukają influencerów, którzy mają podobne cechy behawioralne.
#ekonomia #ciekawostinwestycyjne #influenserzy
Zaloguj się aby komentować