Jest 2023 i Tesle nie potrafią jechać na prostej bez interwencji, bo pozbyto się kolejnych sensorów.
Słabo to wygląda. Jaki sens ma system, który trzeba niańczyć albo powstrzymywać co 5 minut od wypadku?
https://www.youtube.com/watch?v=ixp0kiWoxlA
#heheszki / #ciekawostki
@VanQuish zaraz będziemy na Marsie lądować przecież ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to podziwiam fanów elona
@maximilianan Paru było tak dedykowanych, że obcięło im głowy jak przejechali pod ciężarówką.
@maximilianan Cóż, rakiety SpaceX to rzeczywiście olbrzymi postęp. Co do reszty… szkoda gadać
@sierzant_armii_12_malp za pieniądze podatników
@maximilianan
No przecież jest na najlepszej drodze.
Dwie rakiety poszły w pizdu.
Płacą amerykańscy podatnicy a jego największymi apogletami są zwolennicy Trumpa którzy sprzeciwiaają się marnowaniu kasy na Ukrainę....
@VanQuish zaraz, co? Xd
@Helio09. jego firma to może robić co chce hehehheheheh
Z tym, że firma nie jest jego tylko publiczna i typ powinien odpowiedzieć za wielokrotne działanie na szkodę spółki i marnowanie pieniędzy inwestorów
@maximilianan Autopilot Tesli stwierdził, że prześwit pod naczepą ciężarówki to droga i przejechał pod spodem.
@VanQuish wcale mnie to nie dziwi. Generalnie w Tesli jest tak, że jak elon sobie coś ubzdura to tak ma być i chuj. Np w autopilocie wymyślił, że ma działać dzięki kamerom i inżynierowie mają to załatwić. Chuj, że można (i powinno się) uzupełnić to radarami i czujnikami, ale elmo wie lepiej.
Mój dobry znajomy pracował w montowni Tesli i historie jakie mi opowiadał są tak absurdalne, że gdybym nie widział podobnych rzeczy to bym nie uwierzył. Mobbing jest na porządku dziennym, wręcz jest wskazany xD
@Helio09. pierwsza to nieudany start. Druga miała pójść w pizdu, NASA czy wojsko tak samo testowało rakiety.
@maximilianan źródło to poziom faktu
Niemniej kierowca tej Tesli oglądał sobie film na przenośnym odtwarzaczu (Tesla, jak każdy samochód, nie pozwala nic oglądać na głównym ekranie podczas jazdy), choć czy by zdążył zareagować, gdy samochód zmieniał pas - nawet patrząc na drogę? Nie wiem.
Ile było takich przypadków to nie wiem, ale z drugiej strony to głupota kierowców. Ludzie potrafili się wbić pod ciężarówkę autem bez autonomii
@conradowl ja to rozumiem, ale elmo obiecuje, że to zajebisty system i wgl. On jest po prostu sprzedawcą marzeń z tymi samymi obietnicami od 10 lat
@maximilianan obiecywać sobie może, Tesle jako elektryki to fajne wózki, wcale nie drogie w stosunku do konkurencji elektrycznej.
Choć autonomia to nic, Cybertrucki to już są czy jeszcze nie? To dopiero scam jest
@Helio09. I znowu siejesz powierzchowną propagandę bez wgłębiania się w temat.
No przecież jest na najlepszej drodze.
Dwie rakiety poszły w pizdu.
Dwie testowe rakiety zostały zniszczone podczas testów. Brzmi trochę mniej "catchy", ale jest dokładniejsze. Program Starshipa jest fundowany głównie przez SpaceX, z pieniędzy które koszą dzięki komercyjnym lotom Falcona 9.
Kiedy program był już w toku, Starship wygrał 2.9 miliarda USD w ramach programu Artemis, ale to "drobne" w stosunku do reszty programu (146 miliardów). Większość tej kasy pochłonął SLS, który jest tam od lat, i jest totalnym spalaczem kasy. Warto dodać, że wszystkie alternatywne oferty lądownika od pozostałych firm były droższe, i miały gorsze możliwości. SpaceX mógł zaoferować tańszą opcję, bo program Starshipa był już w toku, i miał większość potrzebnych dla programu Artemis możliwości.
Płacą amerykańscy podatnicy
Amerykański podatnik na rakietach SpaceX oszczędza, bo Falcon 9 jest obecnie najtańszą opcją na rynku "zachodnim" dla profilu misji jakie realizuje. Falcon 9 + Dragon to obecnie jedyna opcja na dostarczanie ludzi na ISS (tj. jest jeszcze Sojuz, ale to nie jest żadna opcja). Kontrakt na Dragona kosztował 2.6 miliarda dolarów, i Dragon lata na ISS regularnie.
Dużo więcej by podatników kosztowało, jeśli te same misje by realizował Boeing... ale niestety, Boeing nie zrealizuje żadnej misji, bo kosztował już podatników 4.2 miliarda dolarów, a ich Starliner jest dalej popsuty (mimo, że zarówno SpaceX jak i Boeing dostały kontrakty w tym samym czasie - 2017 roku). Wtedy pamiętam, że też laicy się śmiali mówiąc o rozwalanych przez SpaceX prototypach.
@conradowl Głupota kierowców albo trochę też zaufanie do Elona, który na prezentacjach mówi, że to najlepszy system, a nie jest. Pokazuje fake filmiki to przeciętny kowalski to łyka i są problemy.
Jak producent mówi, że ta winda wytrzyma 200 kilo, a wytrzymuje tylko 150 to jest prawny problem. Tesla już ma parę rozpraw o przekazywanie klientom fałszywych informacji. No i fani nie pomagają.
Z czego z danych w tym roku widać, że dane śmiertelności w wypadkach od czasu wyjęcia sensorów znacznie się pogorszyłyła. Każdy wypadek związany z Autopilotem skończył się śmiercią.
@VanQuish czy Elon mówi, że można oglądać filmy na przenośnym odtwarzaczu, gdy samochodowy jest zablokowany by nie oglądać w czasie jazdy? No bez jaj
@conradowl Wszyscy z 42 co zmarli przez Autopilota w tym roku oglądali Harrego Potera? Co to za argument. Akurat podałem tamten przykład jako cynizm właśnie tego jak Fani ufają temu systemowi niż jako argument czy zrobił dobrze. więc nie wiem jaki jest twój argument.
@LondoMollari
Czyli Musk to Jezus który wyprzedził takich tuzów w konstrukcji jak Boeing, w komercyjnym wystrzelaniu rakiet Francuzów którzy korzystają z bliskości równika oraz Rosjan którzy zajeżdżają stare konstrukcje niewiele inwestując.....
Wow.
To albo kreatywni konstruktorzy albo jak sądzę kreatywni księgowi.....
@VanQuish po pierwsze - nie, nie wszyscy zmarli przez Harrego Pottera.
Po drugie - jak już jesteś tak precyzyjny to weź pod uwagę, że nie zmarli też PRZEZ autopilota - zmarli w czasie, gdy pojazd jechał na autopilocie. A to różnica - niekoniecznie to musi być błąd autopilota, może być błąd kierowcy, który wykonał przez sen manewr lub uderzenie w nagle hamujący pojazd, lub wyjeżdżający z drogi bocznej - w linku jaki sam podałeś te 42 zgony podczas jazdy autonomicznej dotyczą całego świata (głównie USA i Chiny z tego co przejrzałem) oraz są to dane od 2016 roku. 42 zgony przez już 7 lat znając głupotę ludzi - zajebisty wynik.
@conradowl "nie zmarli też PRZEZ autopilota - zmarli w czasie, gdy pojazd jechał na autopilocie. A to różnica - niekoniecznie to musi być błąd autopilota,"
Sugerujesz, że nie zmarli przez autopilota, potem mówisz niekoniecznie. Zawsze błąd autopilota to błąd kierowcy. Bo to autopilot nie system autonomiczny. W sumie przy tej konfiguracji sensorów raczej nigdy nie będzie jak obiecuje musk od 2016. Tylko pokazuję, że kierowcy omamieni marketingiem pokładają w to zbyt dużo zaufania.
Przekłada się to na ilość większa wypadków niż samochodów w podobnym zasięgu cenowym tj. Mercedes. Więc no uderza w kwestię, że te systemy pomagają w bezpieczeństwie co Musk wielokrotnie próbował sprzedać.
A mówienie klientom, że system Tesli jest bezpieczniejszy od człowieka, to wzbudzanie fałszywego przekonania w konsumencie i narażanie go na ryzyko, że w to uwierzy i zaufa bardziej niż powinien i bardziej niż gdyby mu tego nie powiedziano.
@VanQuish Ty sugerujesz, że zmarli przez autopilota, więc dokładnie to samo tylko w drugą stronę.
To w końcu kierowcy omamieni marketingiem powodują wypadki, czy to jednak Musk? Bo osobiście to mam w dupie reklamy, do auta jest instrukcja i zasady: nie oglądaj w czasie jazdy, nie śpij i takie tam.
Auta w tym segmencie cenowym nie posiadają autonomii, co najwyżej asystent pasa ruchu. Nie wiem jak w Polsce, ale elektryczny Mercedes jest w UK droższy niż elektryczna Tesla, więc też z tym przedziałem cenowym to średnio. Tesla to bardziej cenowo jak Polestar.
@conradowl Zmarli przez zbytnie zaufanie do autopilota i jego możliwości, które są przekoloryzowane w prezentacjach i marketingu. Wielu z nich nie spało i nie oglądało. Chociaż nawet gdyby wszystko robili wszystko zgodnie to nie powinni używać tego systemu do codziennej jazdy.
Dobrze, że czytasz takie rzeczy. Jednak to dalej nie usprawiedliwia od rzucania pustych haseł, które nie pokrywają się z stanem faktycznym możliwości.
@VanQuish zaraz zaraz, sugerujesz że użytkownik nie czytający instrukcji, pomijający komunikaty na ekranie, używający systemu w kraju czy stanie, w którym jest zakaz używania tego systemu - nie jest winny, bo zaufał marketingowi? Serio?
Cokolwiek w reklamie czy na pokazie nie powie Musk to nie ma znaczenia w momencie jak kupujesz pojazd (czy jakiekolwiek urządzenie) i dostajesz instrukcję. Sorry ale ja tego nie kupuję.
Tak jak nie kupuję danych z „może tak było, może nie" - ilu z nich nie spało lub nie robiło jakiejś innej czynności? Masz dane na ten temat? Chyba nie, bo zmarli nie mówią. Sorry, ale zarzucasz mi przypuszczenia i sugerowanie się własnymi poglądami, po czym sam rzucasz tego typu argumenty.
Dla mnie dyskusja w tym miejscu się kończy
Osobiście kocham Volvo i jak już bym miał wybierać to wezmę Polestar i Tesla mnie i tak nie obchodzi. Także możesz krucjatę prowadzić dalej
Czyli Musk to Jezus
Nie, to człowiek, który bardzo dobrze ogarnia konstrukcję rakiet i zarządzanie projektem budowy pojazdów kosmicznych.
który wyprzedził takich tuzów w konstrukcji jak Boeing,
Tak, Boeing (i cała ULA) przespały kupę czasu, i teraz desperacko próbują nadgonić. Idzie im tak sobie. Starliner zalicza kolejne problemy, które być może, gdyby testowali tak agresywnie jak SpaceX, ujawniłyby się wcześniej.
w komercyjnym wystrzelaniu rakiet Francuzów którzy korzystają z bliskości równika
Tak. Francuzi aktualnie nie mają żadnej rakiety - ostatnia Ariane 5 była użyta w lipcu 2023, Ariane 6 nie jest jeszcze gotowa. Aktualnie Francuzów wyprzedzili wszyscy.
oraz Rosjan którzy zajeżdżają stare konstrukcje niewiele inwestując.....
I powoli koszta utrzymania tych starych konstrukcji czynią je nieopłacalnymi. Zresztą, patrząc na to jak im przez ostatnie dwa lata idzie "trzydniowa specoperacja", to sądzę, że program kosmiczny Rosji szybko się nie podniesie.
Wow.
To albo kreatywni konstruktorzy albo jak sądzę kreatywni księgowi.....
Nawet nie wiem co mam na coś takiego powiedzieć. Wystarczy, że spojrzysz na kalendarz startów, i zobaczysz, że najczęściej obecnie latającą rakietą jest Falcon 9, a reszta jest daleko w tyle. Nie ma tu żadnej kreatywnej księgowości, chyba, że założysz że księgowi wpisują fałszywe starty do kalendarza.
Nie zrozum mnie źle - nie jest dobrym stan, gdzie jedna firma kosi całą konkurencję w branży, i chciałbym, aby pojawił się ktoś, kto będzie równie skuteczny jak SpaceX - ale niestety, słabo to wygląda. Blue Origin (założone przez Bezosa wcześniej niż SpaceX) cały czas nie wyprodukowało ani jednej rakiety zdolnej do lotu orbitalnego. Ewentualnym konkurentem, który dla SpaceX rośnie jest Rocketlab, ale oni skoncentrowali się na wynoszeniu małych ładunków, bo wiedzieli że z Falconem nie mają szans. Póki co im to całkiem nieźle idzie, i czeka z niecierpliwością na testy/starty ich większych pojazdów.
@Helio09.
@conradowl Po pierwsze część spraw dalej toczy się w sądzie i weryfikuje czy zrobili coś zgodne czy niezgodne z systemem. Ty coś mówisz, że nie czytali instrukcji bez faktów których chcesz od innych.
Dwa obiecywanie "system jest bardziej bezpieczny od człowieka" itp. to stwierdzenia, których w instrukcji nie ma, a jakbyś przeczytał disclaimer w instrukcji to mówi, że właściwie za nic nie ponoszą odpowiedzialności.
Dużo gadasz o instrukcji faktach, że wszyscy zrobili czegoś z instrukcją, czego nie potrafisz wykazać.
Sugerujesz w skrócie, że można mówić wszystko, a potem skorygować to drobnym druczkiem gdzieś na 500 stronie umowy. Ok jak tak chcesz żeby świat funkcjonował to ok. Ja nie chcę żeby tak funkcjonował.
Strasznie dużo piszesz jak na kogoś kto niby nie jest zaangażowany ale ok.
@LondoMollari
Patrząc co wyprawia z Twiterem wątpię aby ogarniał temat rakiet i ich konstrukcji lepiej niż inni wytwórcy.
Takich hosztaplerów co faktycznie cofają postęp udając że idą do przodu jest w USA pełno. Przykład z historii:
Empire of the Air: The Men Who Made Radio
Świetny dokument Kena Burnsa, warto obejrzeć.
@VanQuish tak, Tesla mi płaci dlatego tak dużo piszę.
Wyskakujesz z filmem na YouTube, danymi z całego świata, sprawami, które jeszcze się toczą w sądzie itp itd. po czym sam zarzucasz gdybanie, że może część tych co się zabili mnie robiła nic złego i rzeczywiście zawiódł bezpośrednio system. Pewnie zawiódł, bo nie ma 100% odpornego systemu na świecie. Natomiast skoro toczą się sprawy itp to nie wiem po co sam gdybasz. Raz się trzymasz faktów, a raz nie.
Czy komunikat na ekranie o tym, by nie oglądać nic podczas korzystania z autopilota, nie grać, nie spać i obserwować drogę to drobny druczek w instrukcji?
Wymyślasz coś, czego nie napisałem.
Ja osobiście nie widziałem ani jednej reklamy Tesli z obietnicami o jakich ty wspominasz, nie wyświetlają się też na ekranie. Za to wypożyczyłem Teslę dwa razy, widziałem komunikaty i przerzuciłem instrukcję na szybko. Oraz poruszałem się w krajach, gdzie nie wolno używać autonomii.
Reklam Tesli widziałem sporo, nigdy jednak obietnic o jakich piszesz.
Więc może ty jesteś za bardzo zaangażowany.
Więcej mi się nie chce odpisywać, bo moim zdaniem włączył ci się tryb misji, a mnie to nie bawi by się kopać z koniem.
@conradowl Wyskoczyłem z filmikiem gdzie nabijam się z Fanów tesli którzy powierzają zbyt duże zaufanie do systemu jak i fakt, że jest to motywowane obietnicami. Co jest faktem.
"sam zarzucasz gdybanie, że może część tych co się zabili mnie robiła nic złego"
Ale z instrukcji wynika, że nie powinni z tego systemu w ogóle korzystać, bo cokolwiek się stanie to wina kierowcy "It may do the wrong thing at the worst time, so you must always keep your hands on the wheel and pay extra attention to the road. Do not become complacent."
Pisze ci, że system może zrobić złą rzecz w najgorszym mommencie. Gdzie nawet na materiałach promocyjnych pokazujących, że koleś prowadzi niezgodnie z instrukcją.
Ja osobiście nie widziałem ani jednej reklamy Tesli z obietnicami o jakich ty wspominasz.
Nie użyłem słowa reklamy tylko MARKETING czyli Keynotes, Wystąpienia do inwestorów, materiały online. Ale dla jaj włączyłem pierwszą reklamę i nawet w reklamie jest scena, że babka puszcza dłonie z kierownicy i pokazuje coś pasażerowi. Co sugeruje, że możesz tak zrobić, a według instrukcji nie możesz.
Więcej mi się nie chce odpisywać
To tego nie rób nikt Cb nie zmusza.
Nie jestem ekspertem ale jeśli pokazujesz, w reklamie jakiegoś produktu, że paluchy możesz włożyć do dziury co w rzeczywistości może skutkować ich obcięciem co pisze w instrukcji. To nie zmienia faktu, że kłamiesz potencjalnego klienta, który pewnie przeczyta instrukcję dopiero po zakupie samochodu.
@maximilianan Boeing też dostał pieniądze od podatników, ale coś mu chyba nie wyszło…
Patrząc co wyprawia z Twiterem wątpię aby ogarniał temat rakiet i ich konstrukcji lepiej niż inni wytwórcy.
Takich hosztaplerów co faktycznie cofają postęp udając że idą do przodu jest w USA pełno. Przykład z historii:
@Helio09. Skoro twierdzisz, że jest tu oszustwo, wyjaśnij proszę jak ono by miało wyglądać. Czy rakiety SpaceX nie latają, i wszystko jest inscenizacją a ludzie którzy widzieli starty opłaconymi statystami?
Czy może rząd USA daje im pieniądze pod stołem, w czasie kiedy Boeingowi, Lockheedowi i Blue Origin daje tylko to co oficjalnie daje, i wszystkie te firmy nie mają nic przeciwko takiemu układowi?
Czy może rakiety SpaceX to faktycznie przemalowane pojazdy kosmitów, i Elon załatwił sobie ich pomoc w oszustwie?
Sorry za lekkie reductio ad absurdum, ale autentycznie nie wiem, jak mierzalne sukcesy SpaceX mogłyby być oszustwem. Tam gdzie mu nie idzie (Twitter) statystyki pokazują jasno, ze mu nie idzie. W wypadku SpaceX mu idzie dobrze, i dane to bardzo jednoznacznie pokazują - tylko trzeba na nie zerknąć.
@LondoMollari
Enron też miał mierzalne sukcesy.
Zacznijmy od tego że przy dużym kapitale początkowym i kreatywnej księgowości tj. przepychaniu strat z jednej firmy do drugiej jest w stanie wytrzymać bardzo długo.
Gdy zaczną się problemy wejdzie hasło "restrukturyzacja" oraz podniesienie cen. I tu pojawią się pewnie Ufoludki które Musk oskarży o przyczynę zwiększenia kosztów......
@Helio09. Zacznijmy od tego, że Enron był firmą publiczną, i dużą częścią afery było pompowanie ich akcji na giełdzie. SpaceX jest prywatne, i nie zbiera też inwestorów. Nie wiem jaki profit ta kreatywna księgowość miałaby tutaj dać.
Gdy zaczną się problemy wejdzie hasło "restrukturyzacja" oraz podniesienie cen.
Podniesienie cen czego? Lotów? Loty są zakontraktowane lata do przodu, nie wiem jakie są szczegóły umów, ale nie sądzę aby Elon mógł sobie jednostronnie podnieść ceny. Jeśli podniesie ceny lotów za 2+ lata, to będzie taki sobie moment, bo za około dwa lata już jakaś konkurencja raczej będzie (rakieta Neutron od Rocketlab, i być może, jeśli Blue Origin zepnie dupę, New Glenn).
@LondoMollari
Dobra.
Zobaczymy za 5 lat.
Jaki sens ma system, który trzeba niańczyć albo powstrzymywać co 5 minut od wypadku?
@VanQuish od czegos trzeba zaczac przeciez. Byloby dziwne gdyby od razu zbudowalinsystem doskonały.
@GrindFaterAnona Ale jak to zacząć ? Jest 2023 - skoro się cofneli w technologii przez usunięcie sensorów no i niedotrzymywanie obietnic.
@VanQuish widocznie nie działały tak jak powinny. akurat testy na produkcji w przypadku ai mnie nie dziwią, modele potrzebują ogromnych ilosci danych zeby się trochę nauczyć. btw co ci obiecali?
@GrindFaterAnona "widocznie nie działały tak jak powinny. " - I dlatego zwiększyła się ilość wypadków po ich wyłączeniu. Nie jestem ekspertem ale to zbytnio nie ma sensu.
@VanQuish moze i nie jesteś ekspertem, za to ja nic nie wiem na temat działalności Muska
Przewartościowane spółki giełdowe nie dowożą tego co obiecał CEO? No niebywałe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować