Komentarze (4)

Basement-Chad

Nevomo to jest scam jakich mało. Dziwie się, że ktoś w ogóle łapie się na takie bzdury. Oni zaczynali jeszcze jako Hyper-Poland i kręcili hype na fali popularności Muska i jego Hyperloopa. Tak gdzieś z 5 lat temu obiecywali, że w 2021 roku zbudują pierwszą komercyjną linie hyperloop z Gdańska do Warszawy. Już bilety mieli sprzedawać

Później przefarbowali się na Nevomo i wymyślili, że będą puszczać lewitujące pociągi towarowe po istniejących torach, już bez próżniowej rury.

Teraz wychodzi na to, że zbudowali jakiś wózek na kółkach ale żeby działał to trzeba dołożyć po 10 milionów na każdy kilometr torów. Ekonomicznie to już chyba pisowski przekop Mierzei Wiślanej jest lepszy

Nemrod

"Na odcinku 720-metrowym, pojazdy, korzystając z tej zaawansowanej technologii lewitacji magnetycznej, osiągnęły imponującą prędkość 135 km/h." - szok i niedowierzanie, tysiące pytań... xD

Maglev jest testowany od dekad, nawet działa w Szanghaju. I jakoś tego nikt nie buduje - ciekawe czemu?

A już robienie tak drogiej technologii do transportu towarów, gdzie prędkość ma drugorzędne znaczenie, a liczy się przepustowość i cena... to są opary absurdu. Jedynym plusem tego jest konkurowanie z samolotami w przewozach pasażerskich, ale przy bardzo dużych prędkościach największym problemem są gigantyczne opory powietrza (a więc i zużycie prądu), a nie tory (TGV osiągnął 574 km/h na normalnych torach).

[film Toma Scotta https://youtu.be/4ZX9T0kWb4Y?si=vwLq7xxLewDPK8oi ]

Nemrod

To jest tak głupie na wielu poziomach, że aż niewiarygodne... Pociągi po zwykłych torach nie jeżdżą z dużymi prędkościami bo:


  • geometria torów nie pozwala - przy dużych prędkościach są zupełnie inne łuki

  • infrastruktura nie pozwala - powyżej 160 km/h już nawet nie może być klasycznych przejazdów kolejowych

  • przy dużych prędkościach potrzeba innej infrastruktury kolejowej - systemu ETCS

  • im wyższa prędkość, tym większe zużycie energii - dla towarowych spokojnie wystarcza 80-120 km/h - to i tak więcej niż tiry, w PL Pendolino jechało 290 km/h po zwykłych torach, ale na tej linii nie mógł wtedy jechać żaden inny pociąg, bo nie wyrabiało zasilanie


To jest niewiarygodnie głupie, że ktoś uważa, że 1) pociągi towarowe potrzebują magnetycznej lewitacji i zawrotnych prędkości 2) do zwykłej linii wystarczy dodać magnesy i już można jeździć np. 200 km/h xD

Basement-Chad

@Nemrod Otóż to. Napisałeś dokładnie to co wie każdy kto ma odrobinę mózgu. Ale jakimś cudem ci scammerzy od lat mają finansowanie i jeszcze o nich artykuły piszą. Sam mam takiego kolege który wierzy w ich sukces, a jak to krytykuje to mówi, że jestem hejterem i polaczkiem co zazdrości innym sukcesu

Zaloguj się aby komentować