Python oferuje mnóstwo bibliotek - w tym silników do tworzenia gier - i nadaje się do prototypowania.
Dzięki swoim zaletom i szybkości pisania Python przez lata stał się realnym wyborem dla wielu twórców gier - zwłaszcza tych niezależnych.
#technologia #programowanie #python #gamedev
Pyton to język, który przybył do nas z odległej przyszłości i na który nie zasługujemy. Można zaryzykować stwierdzenie, że jest jak rdest: da się z niego zrobić wszystko.
@Prucjusz - znaczy jak konopia?
@koszotorobur chciałem być zabawny i nawiązałem do kapitana Bomby.
@Prucjusz - nie wyłapałem bo nawet jednego odcinka tego nie widziałem
A konopia to naprawdę bardzo wszechstronna roślina z której faktycznie można zrobić wiele rzeczy
@koszotorobur słyszałem o jej cudownych właściwościach. Pewnemu małżeństwu pomogła ocalić nawet sferę łóżkową. Ciekawe, jak wygląda sprawa z pisaniem kodu w pytonie.
@Prucjusz - sprawa z pisaniem kodu w Pythonie wygląda tak, że siadasz i piszesz
Zapraszam więc do przejżenia tagu #python.
@koszotorobur ale nie takim zwykłym. Takim po zażyciu marihuaniny.
@Prucjusz - ale Ty to sprawdź
@koszotorobur moooże kiedyś. Póki co zapoznam się z zawartością tagu.
Z tymi silnikami gier to półprawda. Ta, obsługują czesto go do skryptów natzedzi itp. ale całych gier afaik nie ma lub to sztuka dla sztuki, tak jak kajiya w ruscie.
@Zuorion - artykuł dobrze to wyjaśnia - na przykład Godot używa pythonopodobnego GDScript.
@koszotorobur Niestety ale tworzenie gier w Pythonie to raczej ciekawostka. Praktycznie nie ma żadnej dużej gry w tym zrobionej, tylko jakieś same pomniejsze tytuły i to jest rzadkość. Pythona używa się jedynie szczątkowo przy produkcji gier. I jak sobie wpiszecie w google "gry napisane w pythonie" to wyjdzie wam kilka produkcji ale te gry to jedynie używają paru skryptów pythona do czegoś a jako główny język są napisane w czymś innym.
@Catharsis - napisanie prostych gier w "czystym" Pythonie może być dobrym wprowadzaniem do robienia poważniejszych projektów - na przykład kto zna Pythona odnajdzie się bez problemu w silniku Godot, który używa pythonopodobnego GDScript.
@koszotorobur Problem w tym, że w samym godocie też prawie nic nie powstało xd: https://godotengine.org/showcase/
Tera dopiero po tej aferze z Unity coś tam ruszyło, widziałem dostawali dofinansowania od jakiś studiów itp ale szczerze wątpie żeby godot się stał jakiś bardzo popularny, niestety.
@Catharsis - Godot to świetny silnik i jego popularność będzie tylko rosła - przemawia za tym nie tylko ostatnia sytuacja z Unity ale także fakt, że zaczęły w niego inwestować duże firmy: https://godotengine.org/article/collaboration-with-google-forge-2023/.
Do tego Juan Linietsky współtwórca Godota założył firmę, która będzie się specjalizować w portach na konsole (nie portach z Godota na inne silniki wspierające konsole tylko na umożliwianiu budowania gier zrobionych na Godocie na konsole): https://w4games.com/2023/12/11/w4-games-announces-pricing-model-for-console-ports/.
Zaloguj się aby komentować