2 lata opóźnienia w produkcji (albo nawet więcej, pogubiłem się) i wypuścili coś, co może cię zabić bo przepustnica zablokuje się w pozycji w pełni otwartej.
Jakim cudem ichniejszy urząd dopuścił to gunwo do sprzedaży xD
#maxispam #bekazmuska #tesla
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-recall-3878-cybertrucks-nhtsa-says-2024-04-19/
@maximilianan pedal amperu
@maximilianan Szczerze wątpię że jakikolwiek urząd dotyka (w sensie fizycznym) te elementy. Najprawdopodobniej wszystkie jest na zasadzie "oświadczenia wytwórcy" które to jest akceptowany przez odpowiednie jednostki.
Skoro w VW pękają tłoki, to dlaczego nie pedał gazu?
@Marchew w tojotkach spalinowych też coś takiego się działo
@Marchew żeby auto było dopuszczone to musi spełnić szereg warunków bezpieczeństwa, muszą się zgadzać dokumenty, musi być sprawdzona każda sztuka itp.. Poza tym jest to regularnie sprawdzane zdaje się.
Pęknięcia tłoków nie przewidzisz przez zetknięcie na nie, blokowanie pedału już tak.
@maximilianan Nie znam dokładnie tematu ale może to być jakaś wada materiałowa, która uaktywnia się po jakimś czasie w jakichś warunkach. Nie koniecznie mogła być zauważona w fabryce.
@Marchew Tylko pęknięcie tłoków prawdopodobnie mnie nie zabije, a zacięty pedał gazu w automacie już bardziej.
@Nemrod @maximilianan @milew @superhero
W pewnej partii opli był problem z zacinającym się pedałem hamulca. Po kilku latach użytkowania "sworzeń" na którym pedał siedzi, "puchł" powodując klinowanie się pedału w pozycji wciśniętej. Były, testy, homologacja, inżyniery 15k to projektowały i testowały i co?
Wpadki na elementach oczywistych były, są i będą.
ps. rakiety kosmiczne - > część kodu pisał inżynier UK który liczył w stopach, a gotowe .dll leciało do usa gdzie paczka pracowała w metrach xD Błąd oczywiście został znaleziony dopiero po spektakularnej katastrofie.
@Marchew ale wciąż podajesz za przykład defekty, które ujawniały się z czasem. Tu mamy defekt w samym projekcie, który powinien być wyeliminowany przed produkcją
@maximilianan Wydaje mi się że granica pomiędzy defektem po czasie a "shitted by design" jest czasem niezauważalna. Bo gdyby nie błąd projektowy, nic po czasie by się nie wydarzyło : )
an accelerator pedal pad that could come loose and get lodged in the interior trim
Czyli jak rozumiem w momencie poskładania i testów jest tok, poluzowanie się następuje po czasie, najprawdopodobniej jest również uzależnione od sposobu "butowania" pedału.
@Marchew Dotyka, każda nowa część musi mieć homologacje.
Dlatego tak popularne jest używanie tych samych klamek, lusterek (pedałów) czy innych pierdół w wielu modelach jednocześnie.
@maximilianan A oni tam mają w ogóle jakieś urzędy? Bo Cybertruck nie zostanie dopuszczony w UE m.in. z powodu tej gilotyny na pieszych. W USA najwyraźniej nie ma z tym problemu (no też nie ma tam pieszych).
@Nemrod no właśnie nie wiem jak to u nich wygląda. Większość producentów aut spełnia europejskie normy, ale widać Teslę stać na stratę
@maximilianan Patrząc na te idiotyczne czerwone kierunkowskazy i symetryczne światła mijania to mam wątpliwości, czy tam ktokolwiek cokolwiek.
Czy ty przypadkiem pedałów nie obrażasz xd?
@MementoMori nie ma co uogólniać
Kocham ten od gazu
Nienawidzę tego od hamulca
Translator
Według Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w środę w przypadku „przyłożenia dużej siły” wada może spowodować przesunięcie się nakładki pedału i uwięzienie jej w tapicerce wnętrza pojazdu.
Usterka została spowodowana „niezatwierdzoną zmianą”, która polegała na wprowadzeniu „smaru (mydła)” podczas montażu pedałów przyspieszenia, co zmniejszyło trzymanie podkładki, jak stwierdza notatka o wycofaniu. Hamulce ciężarówki będą nadal działać, jeśli pedał przyspieszenia zostanie zablokowany, choć oczywiście nie jest to idealne obejście.
@milew chciałbym udać zaskoczonego, że tesla i robi coś wbrew ustaleniom (i wbrew prawu), ale no aż tak dobrym aktorem nie jestem
Zaloguj się aby komentować