Tarpan – polski pick-up dla rolnika z PRL-u - warzywa.pl
warzywa.plMija właśnie 50 lat, gdy z taśm produkcyjnych zjechały pierwsze polskie Tarpany – samochody dla rolników. Miały zastąpić jeszcze wówczas wszechobecne na na wsiach furmanki i masowo zmotoryzować rodzime rolnictwo. Plan był dobry, ale powstał w PRL-u, więc coś musiało pójść nie tak. Choć pomysł na agro pick-upa był bardzo dobry. [...]
Konstruktorzy dostali zielone światło, wzięli się do pracy i wkrótce po wielu modyfikacjach powstały pierwsze jeżdżące prototypy. Niedługo później auto dla rolnika z wybraną w konkursie nazwą Tarpan weszło do seryjnej produkcji. Czyli co, udało się? Prawie. [...]
Patrząc na jakąkolwiek wersję Tarpana, trzeba przyznać, że wizualnie to był naprawdę piękny projekt. W krajach “szczęśliwej” demokracji ludowej nie miał żadnego odpowiednika. Ładnie narysowane linie nadwozia nie przeszkadzały w stworzeniu ogromnej 3-osobowej kabiny. W jednej z wersji nadwoziowych mogła ona być szybko powiększona do 6-osobowej przez rozłożenie tylnej grodzi i kanapy, kosztem przestrzeni na pace. [...]
#polska #motoryzacja #historia #motoryzacjaprl #technikarolnicza
Konstruktorzy dostali zielone światło, wzięli się do pracy i wkrótce po wielu modyfikacjach powstały pierwsze jeżdżące prototypy. Niedługo później auto dla rolnika z wybraną w konkursie nazwą Tarpan weszło do seryjnej produkcji. Czyli co, udało się? Prawie. [...]
Patrząc na jakąkolwiek wersję Tarpana, trzeba przyznać, że wizualnie to był naprawdę piękny projekt. W krajach “szczęśliwej” demokracji ludowej nie miał żadnego odpowiednika. Ładnie narysowane linie nadwozia nie przeszkadzały w stworzeniu ogromnej 3-osobowej kabiny. W jednej z wersji nadwoziowych mogła ona być szybko powiększona do 6-osobowej przez rozłożenie tylnej grodzi i kanapy, kosztem przestrzeni na pace. [...]
#polska #motoryzacja #historia #motoryzacjaprl #technikarolnicza