Tadus - elektryczny ciągnik o mocy 160 KM. Czy to się uda? - Maszyny rolnicze

Tadus - elektryczny ciągnik o mocy 160 KM. Czy to się uda? - Maszyny rolnicze

www.farmer.pl
Podobnie było w motoryzacji. Na początku poszczególne samochody elektryczne powstawały powoli, nieśmiało, aż wreszcie zaczął się prawdziwy festiwal nowych pojazdów zasilanych bateriami. Czy w mechanizacji będzie tak samo? Oto nowy elektryk o nazwie Tadus.

Czy Tadus naprawdę powstanie? Nie wiemy na ile jest możliwa faktyczna produkcja tego ciągnika. W źródłach nie jest podane kto miałby zająć się produkcją i kto da pieniądze na rozwój ciągnika. Być może Baierowie liczą na inwestora. Projekt ma być obecny na Agritechnice wśród kilkudziesięciu innych start-up'ów wystawianych obok siebie.

Tadus jest nieco większy od standardowych ciągników elektrycznych, które już znamy i posiada 160 KM mocy maksymalnej oraz 110 KM mocy ciągłej. Pojazd jest napędzany wyłącznie elektrycznie poprzez dwa silniki elektryczne. Akumulator o pojemności 130 kWh daje czas pracy od trzech do pięciu godzin, który można wydłużyć poprzez wymianę akumulatorów litowo-jonowych.

#swiat #technika #ciagnik #prototyp

Komentarze (5)

Marchew

@Mr.Mars 3 do 5 godzin pracy? Ciekawe kto będzie beneficjentem dotacji na ten projekt.

Mr.Mars

@Marchew Nie mam pojecia dla kogo jest ten ciagnik. Przyznaje, że calkiem nieźle wygladalby stojac przed domem, chociaź sa też ladniejsze.


Sam zastanawiam się, jak dalej potoczy się przyszłość pojazdów elektrycznych. Nie wiem czy wystarczy ns swiecie, energii elektrycznej do ich ladowania.

Marchew

Pojazdy elektryczne to alternatywa, nie zamiennik.

Mr.Mars

@Marchew 


Pojazdy elektryczne to alternatywa, nie zamiennik.


Dobrze gdyby wszystko poszlo w tym kierunku.


Ostatnio rozmawialem z kierowca Taxi. On swoim elektrykiem w pracy jest zachwycony. Przedstawił arguments wyższosci elektryka nad spalinowym, z ktorymi trudno sie nie zgodzić.


Tak wiec, pojazdy elektryczne dla niektórych grup użytkowników mają sens.

Marchew

@Mr.Mars W warunkach miejskich zdecydowanie są przyjemne do jazdy.

Oczywiście są masochiści którzy stwierdzą że w mieście i tak lepsza skrzynia manualna.

Manual i spalinowiec to po prostu opcja budżetowa, niestety często jedyna dostępna dla mniej zamożnej części społeczeństwa.

Zaloguj się aby komentować