SUV-y określa się jako "eko", bo są oznaką bogactwa. Oto jak szkodzą

SUV-y określa się jako "eko", bo są oznaką bogactwa. Oto jak szkodzą

Onet
Od lat zwiększa się popularność SUV-ów i ich udział w ogólnej liczbie aut osobowych. Ma to szereg negatywnych konsekwencji, w tym większe zużycie paliw i większe emisje dwutlenku węgla. Według Międzynarodowej Agencji Energii, w 2022 na całym świecie SUV-y wyemitowały prawie miliard ton CO2. To mniej więcej tyle, ile rocznie emitują wszystkie samoloty pasażerskie. Albo tyle, ile wynosi łącznie całkowita emisja Wielkiej Brytanii i Niemiec. Nie ma więc czegoś takiego jak "ekologiczny SUV".
#motoryzacja #samochody #suv #kierowcy

Komentarze (7)

smieszneobrazkijuzniesmiesza

lol legendarne lupo (wszytskie silniki wymienone) ma emisje co2/spalanie,

benzyna: ( 142 g/km139 g/km149 g/km149 g/km [173 g/km]158 g/km118 g/km175 g/km)

diesel: (81 g/km 116 g/km119 g/km)

kontra nowoczesny duzy suv toyota rav 4,

benzyna: (138–140 g/km 142–145 g/km 102–105 g/km 97–100 g/km104–107 g/km 96–99 g/km 26 g/km)

diesel: brak

wiec beka biedaki serio mysleli ze nie ma nic lepszego ponad ich lupo w dieslu, ladni by im sklepilo japy jak by jeszcze zobnaczyli co jeszcze z siebie diesle wypluwaja xD

KierownikW10

@smieszneobrazkijuzniesmiesza jesteś naprawdę dobry w manipulację. A co jest głębiej? Najlepszy wynik Toyoty to wynik hybrydy plugin, gdzie takie wyniki są do uzyskania tylko przy bardzo specyficznym wzorcu użytkowania i nijak ma się do rzeczywistości większości użytkowników.

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@KierownikW10 spoko mozesz odrzucic 26g hybrydowej toyoty jesli uwazasz ze to nie fair bo nowe samochody maja nowe napedy xDDD, wciaz wynik lupo wyglada zalosnie w porownaniu z duzym rodzinnym suvem.

Do tego pamietaj ze takie emisje mialo to lupo jak wyjachalo z salonu ~20lat temu a jakie ma dzisiaj z ~20 latnim zuzyciem w polsce xD?


Emisje mierzy sie wg tego samego wzorca inaczej wyniki nie mialy by sensu i dalo by sie nic porownac. Te 81g najmniejszego diesla lupo jest tak samo wiarygodne jak 26g najlepszej hybrydy toyoty.

KierownikW10

@smieszneobrazkijuzniesmiesza 


spoko mozesz odrzucic 26g hybrydowej toyoty jesli uwazasz ze to nie fair bo nowe samochody maja nowe napedy xDDD


Nie uważam, że to nie fair z powodu nowych napędów. Przeinaczasz moje słowa, bo tak ci wygodnie. Uważam, że podawanie emisji na podstawie turbo korzystnego scenariusza użytkowania jest idiotyczne. Dodatkowo badania dowiodły, że użytkownicy hybryd plug-in w większości ich nie ładują z gniazdka a wtedy te auta mają nieporównywalnie wyższe spalanie niż to katalogowe.


Do tego pamietaj ze takie emisje mialo to lupo jak wyjachalo z salonu ~20lat temu a jakie ma dzisiaj z ~20 latnim zuzyciem w polsce xD?


Bzdura. Emisja gazu CO2 nie zmienia się w okresie życia pojazdu, o ile pojazd jest sprawny. Całość emisji CO2 w sprawnym samochodzie pochodzi ze spalanie, a to nie rośnie wraz ze starzeniem się pojazdu, o ile jest serwisowany prawidłowo. Utrzymanie sprawności w 15-20 letnim aucie to nie problem, sam mam takie auto jako drugie w domu, wystarczy na czas wykonywać naprawy i serwisy.


Emisje mierzy sie wg tego samego wzorca inaczej wyniki nie mialy by sensu i dalo by sie nic porownac.


Tak. I ten wzorzec dopuszcza jawne manipulacje, jakimi bez wątpienia są hybrydy plug-in. Równie dobrze producenci tych hybryd mogliby podawać spalanie 0l/100 km i byłaby to prawda, o ile użytkownik nie będzie się poruszał w promieniu 25 km od gniazdka elektrycznego. Tak więc hybryda plug-in może znaleźć użytkowników, którzy zrobią świetny użytek z niej (ale jeszcze lepsze wtedy byłoby dla nich auto elektryczne), ale też może trafić do klientów, dla których będzie autem pozbawionym sensu.


Hybrydy i hybrydy plug-in w trasie będą palić znacznie więcej niż auta z silnikami diesla i nijak nie da się tego oszukać. Takie Lupo 3L w trasie spali 3l/100 km, do tego wyniku może się zbliżyć Yaris Hybrid, ale go nie pokona. Jakikolwiek ogromny suv, to narzędzie to przedłużania przyrodzenia właściciela, który musi koniecznie siedzieć wyżej niż inni uczestnicy ruchu.

ElGecko

Mieszka ze mną w bloku taka kobieta, pewnie ktoś by ją określił mianem "bananowej julki", bo wiele rzeczy się jej szczęśliwie przytrafiło w życiu - uważa, że miasto powinno być zamknięte dla samochodów, że powinniśmy wszyscy być jak najbardziej eko i wszędzie chodzić pieszo itd., a tymczasem sama jeździ SUVem i odżywia się dietą pudełkową, która generuje mnóstwo śmieci i zanieczyszczeń.


Żebyśmy tak naprawdę mogli określić, co jest eko, a co nie, musielibyśmy dokładnie zbadać ile coś wytwarza zanieczyszczeń i podczas procesu produkcji i późniejszego utrzymania. Im auto jeździ dłużej, im stosunkowo jest mniejsze względem liczby pasażerów, im mniejszy syf generuje jego produkcja i jest mniej awaryjne, tym bardziej jest ekologiczne.

smieszneobrazkijuzniesmiesza

@ElGecko wynik mierzenia wychodzi rozny i zalezy od tego kto wyniki zamawial

npdieta pudelkowa wg ciebie nie jest eko bo:

ktos to przywozi, jedzenie jest w opakowaniu,

chyba ze jest eko :

bo gotowane jest w 1 miejscu dla duzej ilosci ludzi co jest bardzo efektywne,

potem jest do nich dowozone przez 1 dostawce i ci ludzie sami nie musza po to jedzenie gdzies pojechac nie generuja smogu i halasu,

opakowania sa recykingoweane

KierownikW10

dietą pudełkową, która generuje mnóstwo śmieci i zanieczyszczeń

@ElGecko mam zastrzeżenie wyłącznie co do tego. Na chłopski rozum dieta pudełkowa powinna być bardziej ekologiczna niż tradycyjna, bardziej energooszczędna.

Zaloguj się aby komentować