Jak się ogrzewa powietrze do kabiny w E46? Tylko od wymiennika ciepła silnika? Czy w nowszych furach jest dogrzewanie elektryczne np tylko do rozmrażania podszybia?
#bmw #e46 #mechanikasamochodowa
@Fox normalnie jest nagrzewnica w obudowie (zespół ogrzewania, standardowy patent) i powietrze jest odpowiednio kierowane przez klapy. Nie używa się raczej elektrycznych nagrzewic, aczkolwiek czasem w samym układzie chłodzenia silnika, w dieslach, są grzałki żeby dogrzać mały obieg, żeby płyn szybciej złapał temperaturę. W Beemkach w gnoju też są. W benzynie się nie spotkałem. W bardzo zimnych krajach popularne są grzałki z zewnętrznym zasilaniem, wpinane normalnie w gniazdko. Są też oczywiście czasem ogrzewane same przednie szyby.
Funkcja defrost wyzwalana tym guziczkiem z piktogramem szyby z nawiewem, do odparowania przedniej szyby, to po prostu nawiew na szybę + klima.
@Odczuwam_Dysonans to wiem. Właśnie się domyślałem że nie ma w benzyniakach elektrycznego nagrzewania przynajmniej w tym modelu. A w sumie przy odpalonym silniku co by aku natychmiast nie rozładować przydałby sie taki dogrzewacz na zimę. Benzyniak nie nagrzewa się ot tak w minutę jednak.
@Fox aczkolwiek te grzałki też szału nie robią, kiedyś się tym bawiliśmy. Dużo by to nie zmieniło w benzynie, diesel ma jednak niższą temperaturę spalania. Jeśli masz problem z ogrzewaniem, to przyjrzyj się pompce wspomagającej obieg przez nagrzewnica na biegu jałowym (auxiliary pump, zwany też zaworem nagrzewnicy), lubią padać i wtedy dużo dłużej zajmuje nagrzanie kabiny, a podstawowy skaner tego błędu nie odczyta. No i zawsze pozostaje kwestia stanu samej nagrzewnicy. Do tego e90 już wyraźnie szybciej nagrzewa się mały obieg, ale wciąż, e46 w benzynie nie powinno mieć większych problemów z nagrzaniem się.
@Odczuwam_Dysonans ja wiem czemu mi sie słabiej grzeje fura. mam Tę e46 i w termostacie otworzyłem na stałe lekko bramkę co by łatwiej w lato sie chłodził bo miał z tym problem, również po wymianie chłodnicy.
Ale może ten zawór można by było wymienić w sumie.
To pytanie było raczej z ciekawości czy stosuje się elektryczne dogrzewanie.
@Fox hmm, to trzeba by solidną diagnostykę zrobić, bo zakładam że termostat i wentylator sprawdzone (tam od któregoś momentu jest trochę pojebany, bo ma płynnie sterowane obroty), oby nie UPG
Tą pompkę to albo można sprawdzić kompem jakimś lepszym (albo najlepiej INPĄ), albo po prostu podać jej napięcie, jak wibruje to raczej jest ok bo z reguły po prostu staje silniczek, czasem wystarczy jej dobrze przyjebać xD
@Odczuwam_Dysonans stoi w pionie, po wymianie chłodnicy. Ale bałem sie w lato że da radę przegrzać więc zostawiłem na stałe odrobinę otwarty termos
A ten zawór to za 100 jest można samemu wymienić, jeśli dobrze mi się zdaje.
@Fox można, ale przede wszystkim zrób porządek z termostatem, niedogrzany silnik, olej przede wszystkim a temperatury oleju nie widzisz, to też nie najlepsza opcja
Zaloguj się aby komentować