Skarga Noyb na Mozillę - ICD News #19
hejto.plPrzygotowaliśmy dla Was kolejne zestawienie ciekawych informacji i odnośników, wzbogacone o krótkie komentarze naszego zespołu. Zapraszamy do czytania i dzielenia się swoimi opiniami!
Noyb składa skargę przeciwko Mozilli do niemieckiego odpowiednika UODO
https://noyb.eu/en/firefox-tracks-you-privacy-preserving-feature
Organizacja Noyb złożyła skargę przeciwko Mozilli za ciche włączenie funkcji prywatności pod nazwą „Privacy Preserving Attribution” w przeglądarce Mozilla Firefox. Wbrew swojej pozornie niewinnej nazwie, funkcja ta umożliwia Firefoksowi monitorowanie aktywności użytkowników na różnych stronach internetowych. To przeglądarka, a nie witryny, zarządza teraz procesem śledzenia. Choć może to stanowić krok w stronę mniej inwazyjnych metod niż pliki cookie, Mozilla nie pyta swoich użytkowników, czy chcą aktywować tę funkcję, została ona włączona automatycznie po ostatniej aktualizacji. Domyślnie funkcja jest włączona od Firefoksa 128.
YouTube skutecznie blokuje Invidiousa
https://github.com/iv-org/invidious/issues/4734#issuecomment-2365205990
Invidious to alternatywny, otwartoźródłowy front-end do odtwarzania materiałów wideo składowanych w serwisie YouTube. Jest ciągle przez YouTube zwalczany i zdarzało się, że był blokowany, ale do tej pory udawało się blokady skutecznie obchodzić. Niestety, właśnie został ponownie zablokowany i tym razem wszystko wskazuje na to, że jedyny sposób na dalsze jego używanie to samodzielna instalacja na własnym komputerze, z własnym adresem IP.
YouTube potwierdza, że planuje wyświetlać reklamy na spauzowanych filmach
https://www.theverge.com/2024/9/18/24248391/youtube-pause-ads-widely-rolling-out
Funkcja ta była testowana już w 2023, a teraz będzie włączana większej ilości użytkowników. YouTube twierdzi, że taki rodzaj reklam będzie mniej przeszkadzający w oglądaniu filmików. Moja (Kuby) predykcja jest taka, że te nowe reklamy nie zastąpią starych, tylko będą występować równolegle z tymi starymi.
LG Smart TV zaczyna wyświetlać reklamy na wygaszaczu ekranu
https://arstechnica.com/gadgets/2024/09/lg-tvs-continue-down-advertising-rabbit-hole-with-new-screensaver-ads/
Telewizory od LG podłączone do internetu zaczynają wyświetlać reklamy tuż przed włączeniem wygaszacza ekranu. Zmiana ta nie została zakomunikowana użytkownikom w wyraźny sposób i była dla nich zaskoczeniem.
Wymuszanie zgody na newsletter przy zapisie na wydarzenie - co na to mówią przepisy?
https://forum.internet-czas-dzialac.pl/t/czy-taki-checkbox-przy-zapisie-do-newslettera-jest-legalny/2390
Patron ak1 poruszył na Forum ICD kwestię formularzy zapisu na wydarzenia, które wymuszają zgodę na otrzymywanie newslettera. Agnieszka rozpatruje kwestie legalności takiego rozwiązania i opisuje, jakie działania może podjąć podmiot danych osobowych w takiej sytuacji.
Zobacz więcej
To tylko część newsów, jakie przygotowaliśmy na ten tydzień. Całość zestawienia dostępna za darmo i bez reklam pod https://www.internet-czas-dzialac.pl/icd-news-19/ Zapraszamy do czytania!
#technologia #prywatnosc #opensource #icdnews #it
Noyb składa skargę przeciwko Mozilli do niemieckiego odpowiednika UODO
https://noyb.eu/en/firefox-tracks-you-privacy-preserving-feature
Organizacja Noyb złożyła skargę przeciwko Mozilli za ciche włączenie funkcji prywatności pod nazwą „Privacy Preserving Attribution” w przeglądarce Mozilla Firefox. Wbrew swojej pozornie niewinnej nazwie, funkcja ta umożliwia Firefoksowi monitorowanie aktywności użytkowników na różnych stronach internetowych. To przeglądarka, a nie witryny, zarządza teraz procesem śledzenia. Choć może to stanowić krok w stronę mniej inwazyjnych metod niż pliki cookie, Mozilla nie pyta swoich użytkowników, czy chcą aktywować tę funkcję, została ona włączona automatycznie po ostatniej aktualizacji. Domyślnie funkcja jest włączona od Firefoksa 128.
YouTube skutecznie blokuje Invidiousa
https://github.com/iv-org/invidious/issues/4734#issuecomment-2365205990
Invidious to alternatywny, otwartoźródłowy front-end do odtwarzania materiałów wideo składowanych w serwisie YouTube. Jest ciągle przez YouTube zwalczany i zdarzało się, że był blokowany, ale do tej pory udawało się blokady skutecznie obchodzić. Niestety, właśnie został ponownie zablokowany i tym razem wszystko wskazuje na to, że jedyny sposób na dalsze jego używanie to samodzielna instalacja na własnym komputerze, z własnym adresem IP.
YouTube potwierdza, że planuje wyświetlać reklamy na spauzowanych filmach
https://www.theverge.com/2024/9/18/24248391/youtube-pause-ads-widely-rolling-out
Funkcja ta była testowana już w 2023, a teraz będzie włączana większej ilości użytkowników. YouTube twierdzi, że taki rodzaj reklam będzie mniej przeszkadzający w oglądaniu filmików. Moja (Kuby) predykcja jest taka, że te nowe reklamy nie zastąpią starych, tylko będą występować równolegle z tymi starymi.
LG Smart TV zaczyna wyświetlać reklamy na wygaszaczu ekranu
https://arstechnica.com/gadgets/2024/09/lg-tvs-continue-down-advertising-rabbit-hole-with-new-screensaver-ads/
Telewizory od LG podłączone do internetu zaczynają wyświetlać reklamy tuż przed włączeniem wygaszacza ekranu. Zmiana ta nie została zakomunikowana użytkownikom w wyraźny sposób i była dla nich zaskoczeniem.
Wymuszanie zgody na newsletter przy zapisie na wydarzenie - co na to mówią przepisy?
https://forum.internet-czas-dzialac.pl/t/czy-taki-checkbox-przy-zapisie-do-newslettera-jest-legalny/2390
Patron ak1 poruszył na Forum ICD kwestię formularzy zapisu na wydarzenia, które wymuszają zgodę na otrzymywanie newslettera. Agnieszka rozpatruje kwestie legalności takiego rozwiązania i opisuje, jakie działania może podjąć podmiot danych osobowych w takiej sytuacji.
Zobacz więcej
To tylko część newsów, jakie przygotowaliśmy na ten tydzień. Całość zestawienia dostępna za darmo i bez reklam pod https://www.internet-czas-dzialac.pl/icd-news-19/ Zapraszamy do czytania!
#technologia #prywatnosc #opensource #icdnews #it