Skąd fotograf Jim Meads miał tyle szczęścia aby zrobić takie zdjęcie?
Electric Lightning F1 był to jeden z 20 samolotów przedprodukcyjnych , wyprodukowany w 1959 roku, ponaddźwiękowy brytyjski samolot odrzutowy.
Jim Meads, mieszkał bardzo blisko bazy lotniczej, w której doszło do wypadku. Tak się złożyło, że był sąsiadem Boba Sowraya, jednego z pilotów testowych De Havillanda, który wspomniał, że tego dnia leciał na lot testowy.
Jim zabrał swoje dzieci i aparat fotograficzny, udał się na otwarte pole, w pobliżu miejsca, aby zrobić kilka zdjęć. Plan był taki, aby zrobić zdjęcie dzieciom, gdy Lightning zbliżał się do nich.
Okazuje się, że sąsiad tego dnia nie latał Lightningiem zgodnie z planem, a pilotem był George Aird, inny pilot testowy De Havillanda (wytwórnia lotnicza).
Gorge udał się w lot testowy, a kiedy wrócił do Hatfield, zdał sobie sprawę, że coś jest nie tak. Podczas lotu doszło do małego pożaru, a niespalone paliwo z tyłu zapaliło się przez małe pęknięcie w rurze paliwowej i osłabiło punkt mocowania jednego z siłowników myśliwca, w rezultacie stracił kontrolę nad ogonem samolotu.
Samolot zaczął gwałtownie spadać, pilot katapultował się – jego szczęściem było nagłe niekontrolowane wznoszenie, które pozwoliło uruchomić fotel wyrzutnika.
Traktorzysta na zdjęciu nie pozował do fotografii, zupełnie przypadkiem zbliżał się do Jima Meada, kiedy usłyszał dziwny hałas odrzutowca i fotela wyrzutnika, obejrzał się za siebie, gdy fotograf nacisnął spust migawki.
Pilot skończył "lądując" na dachu szklarni, łamiąc obie nogi i tracąc przytomność, dopóki woda, która podlewała pomidory, nie podniosła się i nie obudziła go. Legenda głosi, że obudził się myśląc, że jest w raju.
Inna ciekawostka: Ciągnik na zdjęciu to Fordson Super Major, Traktorzystą był 15-letni Mick Sutterby, który spędził lato pracując na lotnisku.W rzeczywistości powiedział fotografowi, Jimowi Meadowi, żeby poszedł dalej, ponieważ nie powinno go tam być.
Na drugim zdjęciu widać wrak samolotu i miejsce w którym pilot wpadł do szklarni.
#historycznefotografie #iiws #iiwojnaswiatowa
Electric Lightning F1 był to jeden z 20 samolotów przedprodukcyjnych , wyprodukowany w 1959 roku, ponaddźwiękowy brytyjski samolot odrzutowy.
Jim Meads, mieszkał bardzo blisko bazy lotniczej, w której doszło do wypadku. Tak się złożyło, że był sąsiadem Boba Sowraya, jednego z pilotów testowych De Havillanda, który wspomniał, że tego dnia leciał na lot testowy.
Jim zabrał swoje dzieci i aparat fotograficzny, udał się na otwarte pole, w pobliżu miejsca, aby zrobić kilka zdjęć. Plan był taki, aby zrobić zdjęcie dzieciom, gdy Lightning zbliżał się do nich.
Okazuje się, że sąsiad tego dnia nie latał Lightningiem zgodnie z planem, a pilotem był George Aird, inny pilot testowy De Havillanda (wytwórnia lotnicza).
Gorge udał się w lot testowy, a kiedy wrócił do Hatfield, zdał sobie sprawę, że coś jest nie tak. Podczas lotu doszło do małego pożaru, a niespalone paliwo z tyłu zapaliło się przez małe pęknięcie w rurze paliwowej i osłabiło punkt mocowania jednego z siłowników myśliwca, w rezultacie stracił kontrolę nad ogonem samolotu.
Samolot zaczął gwałtownie spadać, pilot katapultował się – jego szczęściem było nagłe niekontrolowane wznoszenie, które pozwoliło uruchomić fotel wyrzutnika.
Traktorzysta na zdjęciu nie pozował do fotografii, zupełnie przypadkiem zbliżał się do Jima Meada, kiedy usłyszał dziwny hałas odrzutowca i fotela wyrzutnika, obejrzał się za siebie, gdy fotograf nacisnął spust migawki.
Pilot skończył "lądując" na dachu szklarni, łamiąc obie nogi i tracąc przytomność, dopóki woda, która podlewała pomidory, nie podniosła się i nie obudziła go. Legenda głosi, że obudził się myśląc, że jest w raju.
Inna ciekawostka: Ciągnik na zdjęciu to Fordson Super Major, Traktorzystą był 15-letni Mick Sutterby, który spędził lato pracując na lotnisku.W rzeczywistości powiedział fotografowi, Jimowi Meadowi, żeby poszedł dalej, ponieważ nie powinno go tam być.
Na drugim zdjęciu widać wrak samolotu i miejsce w którym pilot wpadł do szklarni.
#historycznefotografie #iiws #iiwojnaswiatowa
Plot twist to Wojtyła kierował ale wyskoczył że spadochronem.
@paczelok ciekwe
@paczelok Musisz srać po wpisach innych? Za mało atencji masz ze swoich wysrywów?
Zaloguj się aby komentować