Silnik raz chodzi idealnie a raz szarpie i nierówno chodzi jakby chyba wypadanie zapłonu. Czasami silnik chodzi źle tylko przez powiedzmy 5-10 km i wraca do normy. Częściej jest dobrze niż źle.
Wymieniłem świece, cewki. Dałem do serwisu zeby wyczyścił przepustnicę i MAF oraz przeprowadził adaptację przepustnicy. Nic się nie poprawiło.

Błędów na komputerze brak, jeśli chodzi o diagnostykę to korekty długoterminowe wąchają się od -1,5 do +1,5%. Krótkoterminowe w momencie gdy chodzi źle wacha od zera do nawet -10%.

Zastanawiam się czy to nie przepustnica ale ta by chyba była łatwa do zdiagnozowania bo widziałbym po danych z MAF, ze powietrza jest za dużo albo za mało. A przynajmniej tak mi sie wydaje. Parametr "air to fuel radio -zmierzone" u mnie wychodzi 14,4:1 do 14,7:1 chociaż najczęściej w okolicy 14,5:1 sie utrzymuje. Nie jestem zbyt doświadczony ale wydaje mi się, ze takie wartości dla benzyny są akcepyowalne. Chyba, ze przepływomierz okłamuje? A może coś z sondą lambda pierwszą?

Myślałem też o wtryskach ale one raczej albo są zepsute albo działają, prawda? Raczej nie będzie tak, ze na chwilę działają a potem nagłe zaczynają działać?

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, podczas jazdy z lekkim obciążeniem np. 90km/h utrzymując przy 1800 rpm pokazuje mi 20° kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie jest on za wysoki?

Nie znam się totalnie na motoryzacji ale jakbym sobie sam naprawił auto to bym był wniebowzięty.
Co może powodować takie objawy, ze raz silnik chodzi ok a Innym razem chodzi do dupy?

Silnik to Toyota 1,5 HSD (1NZ-FXE)

#motoryzcja #samochody #mechanikasamochodowa
25936266-e1c8-4dc7-8164-b4b5a65947b7
cotidiemorior

@ElektrolizatorDwuczlonowy nie mam pojęcia ale mnie rozśmieszyło jak napisałeś że się nie znasz po kilku długich akapitach, z których 99% rzeczy nawet nie rozumiem, bo naprawdę się nie znam. xD A o silniku wiem tyle że coś takiego istnieje i dzięki niemu auto jedzie.

HmmJakiWybracNick

@ElektrolizatorDwuczlonowy Też się kompletnie nie znam, nie mam pojęcia o czym piszesz, ale ostatnio auto mi zaczęło zamulać i winny był EGR, jakiś mały opiłek metalu wbił się pod "grzybek". Przedmuchałem sprężonym powietrzem, opiłek wyleciał - sam EGR był czyściutki, więc go dodatkowo nie czyściłem i auto wróciło do normalnego działania.

W poprzednim aucie miałem dużo problemów właśnie z EGR, który powodował szarpanie i teraz jak cokolwiek złego dzieje się z autem, to od razu odkręcam EGR XD Dziadostwo.

ElektrolizatorDwuczlonowy

@HmmJakiWybracNick u mnie nie ma EGR (na szczęście)

Suodka_Monia

@ElektrolizatorDwuczlonowy objawy na każdej wartości obrotów?

jotoslaw

no właśnie z wtryskami bywa że jak się zaczynają pie to nierówno pracuje, około 800stów wymiana

Mentalista

@ElektrolizatorDwuczlonowy sprawdziles odme ? (Wśród objawów zatkania odmy olejowej znajdują się uszkodzenia turbiny, wycieki oleju i jego duże zużycie, nadmierne dymienie z wydechu, falowanie obrotów silnika czy szwankujący zapłon) wystarczy pekniecie wezyka lub przytkanie i sie cuda zaczynaja dziac, powodzenia

ElektrolizatorDwuczlonowy

@Mentalista oleju mi praktycznie w ogóle nie spala, 4000 km temu zmieniłem i nadał na bagnecie jest max

Sweet_acc_pr0sa

@ElektrolizatorDwuczlonowy sprawdz kompresje, nic to prawie nie kosztuje, a u mnie problemem byl rozjebany cylinder który zamiast 14psi mial 4

Felonious_Gru

@Sweet_acc_pr0sa co to za silnik, że prawidłowe sprezanie to 14 psi?

Sweet_acc_pr0sa

@Felonious_Gru 13.5-14 to jest normalne ciśnienie w benzynie


2.4 v6 175km, teraz 190

Felonious_Gru

@Sweet_acc_pr0sa 1 bar? To pepsi w butelce tyle jest jak potrzasniesz

Koloalu

Weź dodatek do czyszczenia wtrysków jak nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi

ElektrolizatorDwuczlonowy

@Koloalu wlałem nawet dwa, najpierw TEC2000, potem Forte. Nie widzę niestety różniący

Koloalu

A może z ciśnieniem paliwa coś nie halo?

LondoMollari

@ElektrolizatorDwuczlonowy W moim dużo starszym gruzie coś bardzo podobnego było spowodowane niestabilnym napięciem ładowania, powodowało to niedomagania pompy paliwa. Wymiana regulatora napięcia załatwiła sprawę, a długo zarówno mój mechanik jak i ja dumaliśmy.


Myślałem też o wtryskach ale one raczej albo są zepsute albo działają, prawda?

Wtrysków też bym nie wykluczał, szczególnie jeśli problem jest bardziej widoczny na wyższych obrotach.

biskup2k

@ElektrolizatorDwuczlonowy Najlepiej by było sprawdzić spaliny analizatorem spalin albo drugą sondą szerokopasmową wsadzoną w wydech. Kiedyś na wykopie ktoś miał taki problem z Mazdzie żadnych błędów ale na analizie spalin wychodził inny AFR niż pokazywała sonda w samochodzie. Jak napisałem że jak analizator pokazuje co innego niż sonda to coś musi przekłamywać i pisał że po wymianie sondy jak ręką odjął. Szczególnie jak u ciebie wskazują korekty na -10 i sinik zaczyna źle pracować

Zaloguj się aby komentować