Silnik do okrętów typu Victory (masowo produkowane w USA podczas wojny). Około 140 ton wagi, 6,4 m wysokości, 5,8 m wysokości, 20,4 km/h albo 11 węzłów. Ponoć rekordem było wybudowanie takiego statku w 4 dni i 15 godzin.
140-ton – also described as 135-ton – vertical triple-expansion engine of the type used to power WWar II Liberty ships. The engine is 21 feet (6.4 meters) long and 19 feet (5.8 meters) tall and was designed to operate at 76 rpm and propel a Liberty ship at about 11 knots (12.7 mph; 20.4 km/h).
Artykuł
#historia #starszezwoje #statki
140-ton – also described as 135-ton – vertical triple-expansion engine of the type used to power WWar II Liberty ships. The engine is 21 feet (6.4 meters) long and 19 feet (5.8 meters) tall and was designed to operate at 76 rpm and propel a Liberty ship at about 11 knots (12.7 mph; 20.4 km/h).
Artykuł
#historia #starszezwoje #statki
Polecam książkę Gallerego. Gościu pływał na lotniskowcu eskortowym także budowanym metodą potokową.
@myrmekochoria w ogóle te transportowce Liberty są dla mnie tak piękne w swojej prostocie. Muszę sobie jakiś model ich ogarnąć. Za fascynowałem się nimi po przeczytaniu historii zagłady konwoju PQ-17, jak dzielnie stawiały czoła w obliczu beznadziejnej walki z U-botami i samolotami Niemieckimi
Zaloguj się aby komentować