1100 wzięła udział w wyścigu Gran Premio di Brescia delle Mille Miglia w 1940 r. z kierowcami Arialdo Ruggerim i (?) Dansim, zajmując szesnaste miejsce w klasyfikacji generalnej i szóste w klasie do 1100 cm3 w kategorii Sport. Najprawdopodobniej wystartowało ono w tym wyścigu także w 1947 r. Na drugim zdjęciu Lancia Aprilia z 1938 r. dla porównania.
#samochody #ciekawostki #carboners
@rain ale dziwadło
@MiernyMirek a to nie jest moje ostatnie słowo
@rain gięta szyba w '39?
@em-te Jaki to problem był nagrzać szkło i ukształtować?
@em-te słuszna uwaga - na starych, tj. czarno-białych zdjęciach szyba jest dzielona. Być może potem została wymieniona na giętą.
@Gepard_z_Libii spory.
@Anteczek Jednak ludzie robili to i stosowali w budownictwie już pod koniec 19 wieku
@Gepard_z_Libii Ale szkło w samochodzie musi mieć inne właściwości niż zwyczajne szkło w oknie. Nie może zniekształcać obrazu itd. itd. To naprawdę nie jest prosta rzecz, nawet dzisiaj mocno pogięta szyba samochodowa to bardzo droga zabawa.
@Gepard_z_Libii nie było tak zaawansowanej technologii. "Jaki problem" siadaj Jasiu, pała.
@rain w takim razie i dach został przerobiony.
@em-te raczej nie - spójrz na zdjęcie Lancii, ma bardzo podobny dach.
@Anteczek W latach 50 już w seryjnych autach były zakrzywione szyby
@Gepard_z_Libii nie przeczę. O te naście lat chodzi. Zobacz na porsche z 39
Nie było odpowiednich pras. Szyby jednowarstwowe i niehartowane, jak obecne.
Będę rzigoł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaloguj się aby komentować