@Nebthtet Tak,to prawda że są hamulcem, były i będą, obecna generacja się zestarzała szybciej niż PS4/Xbox One.
Jest jednak ciekawy trend, z racji że niektóre gry już się nie da sprzedać na PS4/5 (głównie to Sony,bo MS od zawsze miał te same gry co na PC), dlatego sony wyrzuca sporo exclusive tytułów na platformę PC, są nawet szmery o wypuszczenia osobnego launchera "Playstation Now" na platformę PC aby tam zarabiać bezpośrednio na tytułach z poprzedniej i obecnej generacji.
Istnieje jeszcze inny wątek, jak ktoś ma, lub też kupi sobie PS4/Pro to można baaaardzo tanio kupić sobie używane gry i ograć, natomiast zakup PC z dobrą kartą graficzną obecnie to naprawdę spory wydatek.
Samemu posiadam PS4Pro,do tego Series X, i Pieca i gram na każdej platformie (ostatnio jedynie PS4Pro było używane do Horizon FW bo tylko to nie mam ograne i mnie interesuje, a tak się kurzy)
Sam Series S przez ostatnie jazdy z kursem dolara plus dokładanie do wszystkiego hamskiego narzutu przez sklepy u nas nie jest ciekawym wyborem, gdyby cena Series S była w okolicach 800-900zł to jest to ciekawa opcja jako dostawka do TV która robi za HTPC, streaming boxa, i platformę do emulacji starych gier i starych konsol. Jako typowa konsola next gen niestety już nie daje rady, 4,1Teraflopa to moc porównywalna do PS4Pro, za to reszta podzespołów daje radę. Producentom gier pozostaje liczyć na odrzucenie obowiązku certyfikacji "Series S/X" lub drastyczne zmniejszenie wymagań dla tej konsoli, np. bez efektów RT (jeżeli wydajność przy "ON" siada), wywalenie konieczności trybu 60fps/do 60fps. Moim skromnym zdaniem konsola ta musiała by dostać lekki boost w mocy obliczeniowej grafiki np. 6 Teraflops, jednocześnie dodać pamięci RAM,tylko taki ruch zwiększy koszt produkcji oraz wrzuci dość blisko do starszego brata, zostanie pojemność dysku i brak napędu. (ponad 12 Teraflops ma Series X)