Czy do auta 4x4 CVT, w którym standardowo mam opony 225/65/17 mogę bez problemu założyć 225/70/17?
#pytanie #mechanikasamochodowa
@jarezz skonfrontuj z instrukcją obsługi.
W rozdziale opony będzie tabela z zalecanymi rozmiarami, ale te co chcesz włożyć będą większe i prawdopodobnie MOŻE być problem z pełnym skrętem albo przycieraniem o nadkola
@entropy_ @Topia na ten moment sprawdzałem tylko wyłącznie naklejkę na drzwiach i tylko 225/65 jest rozpisane
Google mówi, że 225/65R17, 225/60R18, lub 215/70R16 są dozwolone.
@jarezz to chyba logiczne, że im większy rozmiar felgi, tym niższy profil opony? Chodzi o to, żeby zewnętrzny obwód koła się zgadzał 🤣
@jarezz 215/70R16 aTy masz R17. Nie władaj tych opon bo za duże.
@entropy_ 'przeczytaj instrukcję, skonsultuj z farmaceutą i zadzwoń do dr oetkera....'
xD
Ale co się dziwić skoro nawet do prezerwatyw dokładana jest instrukcja obsługi xD
Ostatnio nie mam zwyczaju pisania w ten sposób ale czuję że to jest mój społeczny obowiązek żeby dać ci pstryczka bo napisałeś w stylu "nie wiem ale się wypowiem" zwłaszcza że ja na tym akurat się nieco znam
@jarezz
-
Na google uważaj bo to zbyt ogólny zlepek informacji z różnych wersji często amerykańskich gdzie mogą być nawet inne piasty lub wyższe zawieszenie (nie wiemy o jakie auto chodzi)
-
Napisz czemu chcesz zmienić na jakie i o co w ogóle chodzi to wtedy podpowiem
napisałeś w stylu "nie wiem ale się wypowiem" zwłaszcza że ja na tym akurat się nieco znam
@dolchus A Ty się wypowiadasz w tym wątku jakbyś dawał gwarancję na to, że za duże opony mu nie będą obcierać o nic przy skręcie xD
Co tam zalecenia producenta. Wszyscy są debilami ale Ty szwagier wiesz lepiej.
@entropy_ Nie no nie pisz o sobie debil to nie ładnie xD
Czekam na odpowiedź opa o jakie auto chodzi bo możemy domniemywać że jest nowe na gwarancji seryjne itd.
Ale owszem tak gwarantuję że zmiana o 1cm średnicy zewn opony w cywilnym przeciętnym aucie nie zrobi praktycznie żadnej różnicy, i nie, nie będzie obcierać
Nie.
Będzie licznik przekłamywał, a w zależności od auta może coś nawet obcierać.
@Topia Hahaha no faktycznie 30 cm różnicy na kilometrze to w pyyyyte xD
Nie założyłbyś innych bo licznik ci 'przekłamuje' o ok 2 do 3 % ?
@dolchus zastanawiałem się, czy ty jesteś taki głupi i nie umiesz liczyć, ale teraz widzę, że tak. Załuz sobie te opony i z panem bogiem!
@Topia Kultury chamie.
Zastanawia mnie jak to policzyłeś o ile w ogóle?
225/65/17 vs 225/70/17?
@Topia P.S. boga nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dolchus wiem, że boge nie ma.
"Zastanawia mnie jak to policzyłeś o ile w ogóle?"
Właśnie dlatego, że jesteś ciemniakiem, to zastanawiasz się jak to policzyłem, a jest to zadanie ze szkoły podstawowej.
@Topia To przykre że stosujesz tak mało przemyślane wypowiedzi z błędami ortograficznymi do obcych ludzi, jednocześnie nie podając logicznych kontrargumentów. Postawa godna biurwy w trakcie okresu.
Nie proszę o rozpisanie twojego obliczenia - podaj tylko wynik.
Jaka wg ciebie będzie różnica między pełnymi obrotami opony 225/65/17 w stosunku do 225/70/17 na odległości 1 kilometra? Ile będzie wynosiła różnica na liczniku? Sam wynik kulturalny mądralo
@Topia dobra. Zaciekawiłeś mnie obliczeniami. Mam w jednym aucie taki nadwymiar że obciera o nadkole przy pełnym skręcie, dopiero teraz licznik pokazuje zgodnie z GPS prędkość. Dawaj obliczenia
@Hejto_nie_dziala @dolchus
Dobra, w ramach pomocy dla ludzi z upośledzeniami przedstawiłem wam to jak krowie na rowie w formie tabelki.
@dolchus gdzie ja niby robię błędy ortograficzne?
@Hejto_nie_dziala na takiego dzbana, to już szkoda strzępić ryja. Tylko czekać aż wylądujesz na drzewie, bo ci pies wyskoczy pod koła i nie będziesz mógł zrobić pełnego skrętu, bo koło będzie obcierało. Mam nadzieję, że psu się nic nie stanie.
@Topia 3.1 procent, hahahaha, wiesz jak są legalizowane liczniki? 3.1 PROCENT AHAHAHA
Jakim cudem ma mi przeszkodzić w manewrze omijania psa to, że mi koło o plastik obciera NA PEŁNYM SKRĘCIE DZBANIE JEDEN. W sumie nie odpisuj
@Hejto_nie_dziala wyobraź sobie, że twoją matkę obracało 3.1% miasta, a potem sobie odpowedz na pytanie, czy to mało czy dużo.
@Topia prymityw jesteś bez wyobraźni wystraszony wszystkiego co się nie zgadza z twoim światopoglądem który jest głupi
Nie podejrzewałbym dzbana godnego wykopu o coś takiego jak światopogląd, po prostu ułomny cham.
@dolchus to gdzie te błędy ortograficzne dyskalkuliku?!
@Hejto_nie_dziala to ty nie masz wyobraźni i sobie nontujesz opony niezgodne z homologacją, bo ci się to na twój chłopski rozum zgadza. Narażasz tym innych uczestników ruchu.
Życzę ci, żeby ci dowód rejestracyjny zabrali.
@Topia Ty jednak ułomny jesteś. Szkoda czasu na ciebie.
Jeżeli producent tego nie dopuścił, to może pojawić się wiele problemów, m.in. obcieranie o nadkola przy skręceniu kół/dobiciu zawieszenia, nieprawidłowe działanie ABS, ESP itd. przekłamania wskazań prędkościomierza i drogomierza, może ulec zmianie prowadzenie auta, na mniej stabilne/przewidywalne. Jeżeli masz tam jeszcze napęd na wszystkie koła, to jego prawidłowe działanie też może zostać zakłócone, poprzez odczyty z czujników spoza normy.
@Ciuplowski 225/65R17, 225/60R18, lub 215/70R16 takie Google podpowiada dozwolone rozmiary.
@jarezz Czyli obwód koła się nie zmienia, a maksymalna szerokość opony to 225. R16,17,18 to rozmiar felgi w calach, im większa felga, tym niższy profil opony, by zachować określoną średnicę/obwód koła.
@Ciuplowski Ej serio co wy z tymi producentami i instrukcjami, to już nie można np użyć hmmm nie wiem kalkulatora i miarki?? Co poniektórzy to żeby dopompować powietrza to jechaliby do ASO xDD
ABS i pochodne jeżeli złapie przez zmianę rozmiaru błąd to najczęściej automatycznie sam się kalibruje do 100km ewentualnie adaptacja, czasem są specjalne dedykowane przyciski do resetowania.
Tak wszystko ulegnie zmianie ale w skali mikro - praktycznie nieodczuwalne w prowadzeniu (przy standardowym zawieszeniu w miękkich autach) przy tej różnicy łącznie ok 1cm na średnicy zewnętrznej opony i 5mm na wysokości auta.
Znawcy kurdebalans xDDDD
@jarezz skontaktuj się z ASO, może być telefon, nie musisz jechać. Może pomogą ¯\_(ツ)_/¯
@Lubiepatrzec Teraz to już nie wiem czy to ironia czy na serio ( ͠° ͟ʖ ͡°)
@dolchus na serio, po to jest serwis.
@Lubiepatrzec Zrozumiem ten argument tylko w przypadku kiedy auto jest na gwarancji i ktoś chce mieć pewność w razie dowolnej usterki to 'nie z winy użytkownika'. W przeciwnym wypadku wystarczy miarka.... linijka kurde taśma krawiecka i kalkulator i nie trzeba wywoływać o północy dżina zaklętego w książce z aso
@dolchus wiem, są kalkulatory do modyfikacji ogumienia i felg ale OP ma chyba nowe auto i stąd lepiej do ASO niż stracić gwarancję i spokój ducha.
@Lubiepatrzec auto nie jest nowe. Po prostu zacząłem odpowiedzi szukać tutaj, a nie w google.
Wszystkim dziękuję za komentarze.
@jarezz 1cm roznicy wysokosci, nic ci nie będzie obcierać (przy złożeniu że nie masz zglebionego auta ze spasem na styk lub że te z profilem 65 są w standardzie).
W kazdym razie jak zmieniasz same opony to spokojnie z palcem w... nosie możesz zakładać
@jarezz już pamiętam ostatnio pisałeś coś o Nissan Rogue z USA
Tam to spokojnie wsadzisz strzelam nawet 5cm większą średnicę zewnętrzną opony i szersze koło przecież to koza jest.
A ci piszą ojojjoj nie bo będzie tarło i licznik przekłamie 30cm na kilometrze xDDD
Zobacz sobie na maksymalnym skręcie ile masz jeszcze miejsca do najbliższych elementów, tak samo do góry i na tej podstawie można dobierać całe koła nie tylko opony
@dolchus dzięki. Pytałem bo chce dołożyć ciut więcej gumy bo kupuje A/T opony na kolejny projekt.
Zaloguj się aby komentować