Sam posiadam 27" 4K i zastanawiam się czy przesiadka ma sens...
#komputery #pcmasterrace #gry
Nie zauważysz moim zdaniem gorszego ppi, A większy monitor to zawsze większy monitor.
Mam 2k zakrzywione 32 cale i 27 cali 4 k i chyba wolę ten większy z mniejszą rozdzielczością.
@Yossarian Czyli co, większe PPI nie ma sensu w grach? Czy jeśli będzie większe PPI to czy teoretycznie nie będę musiał używać AA?
@gawafe1241 Ja mam 24" 1080p. Przy braku AA piksele bolą, jednak nowe gry mają ulepszone metody anti-aliasingu, MSAA, FXAA, TAA. TAA jest tak dobry że nawet jeśli bym chciał, piksela nie zobaczę (oko - ekran -> około 75cm).
Nie próbowałem nigdy w 4k, jednak podejrzewam że więcej niż 1440p byłoby zbędne.
Pamiętaj że do 4k potrzebujesz nieco mocniejszą grafę
@Marchew no ja pykam na 4080 Super i hmm... znając życie to za rok / dwa będę musiał zmniejszać detale ¯\_(ツ)_/¯
@gawafe1241 Skoro już bawisz się takimi ładnymi zabawkami.
Jak z jakością obrazu przy użyciu DLSS? Odczuwasz jakiś spadek?
Ja próbowałem z AMD FSR2.0, jednak mimo "qualisty" jest kupa, wszystko jest nieco "rozmazane", dodatkowe wyostrzenie sporo poprawia, jednak wciąż wolę zejść z detalami niż włączać FSR.... Słyszałem że w 1080 w ogóle nie ma się co bawić z DLSS/FSR bo zawsze kupa, podobno dopiero od 1440p jest używalne. Jakie są twoje doświadczenia?
@Marchew
Skoro już bawisz się takimi ładnymi zabawkami.
Ładna zabawka? Eee, nie no co Ty, stary...
Jak z jakością obrazu przy użyciu DLSS? Odczuwasz jakiś spadek?
Na razie to jak dla mnie jest to zbyt nowa technologia. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wziąłem RTX'a z uwagi właśnie na DLSS'a i Frame Generation GDYBY jakimś cudem jakaś gra mi już nie domagała w 4K. Póki co preferuję "Native 4K" z pomocą samego FG (choć jeszcze ani razu go nie włączyłem, może z raz czy dwa dla testów co by zobaczyć co i jak). Co do DLSS nie mogę się wypowiedzieć bo brakuje mi wiedzy póki co na ten temat a nie chciałbym wprowadzać w błąd. Z tego co czytałem / oglądałem to na pewno DLSS ma już w sobie zawarty niezły AA ale czasem zdarzają się kwiatki, podobno. Czy obraz na 27" 4K jest ostry? Jeszcze jak! Jedyny minus mojego monitorka to ujowy, niski kontrast i IPS Glow. A tak to i tak nie wykorzystuję go w 100% bo niby jaka gra AAA w 4K 144Hz? Co najwyżej 60...
Ja próbowałem z AMD FSR2.0
Nie obraź się ale ja bym nawet tego nie chciał za darmo, według mnie jest to jeszcze gorsze jakościowo aniżeli DLSS.
Jakie są twoje doświadczenia?
Takie jak właśnie przeczytałeś ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Marchew jeżeli masz monitor 1080p to fsr i dlss będą raczej słabe. Lepiej już schodzić z detalami, na necie można znaleźć informacje jak je sensownie ustawiać tak by mało tracić graficznie zyskując dużo fps.
Ta technologia się dobrze sprawdza według mnie do grania w 4k, wtedy renderuje i skaluje z chyba 1440p i jest dobrze, nie potrafiłem wyłapac różnicy podczas gameplayu mimo że przyblizalem się do ekranu, w przeciwieństwie do odpalania 1440p na 4k gdzie to już widać.
Przy 1440p pewnie jest ciutke gorzej, a przy 1080p to już nie ma co tego odpalać - chodzi o ilość informacji zródłowych.
FSR jest według ludzi gorszy od DLSS, ale ja przy takim graniu nie wyczuwam że mam fsr quality w ogóle odpalony, a dzięki niemu na rx 6700xt za obecnie 1k mogę grać w 4k60fps, nie w każdą grę, i nie zawsze na najwyższych - ale da się.
@gawafe1241 sraj na 4k mordo, tylko uw-qhd albo uw-4k przy takich przekątnych.
@Stashqo No ok, do monitorka mam podpięty PC. No i jeszcze by to działało. ALE mój drogi, ALE! Mam też podpiętą PS5 i co teraz cwaniaczku? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Będziesz mi polecał UW-QHD, czyli coś co w moim przypadku nie ma najmniejszego sensu bo konsole nie wspierają UW? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kiedy ja będę ze smakiem grał 2 lata wcześniej w GTA VI na PS5, Ty będziesz oglądał na YT, tak? Bo tylko dlatego trzymam to ustrojstwo w domu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chcąc nie chcąc konsole nie wspierają UW, więc tak czy siak dla mnie odpada. Poza tym zachciałoby mi się zagrać w jakiegoś CSa i co? Gry konkurencyjne na UW? Tjaaa... I cyk wyszedłeś na ignoranta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@gawafe1241 do ps5 mam telewizor jak cywilizowany człowiek
A strzelanki? Szersze fov to akurat zaleta
@Stashqo UW:
-
giga czarne paski na YT, nie wspominasz? Dlaczemu? ( ͡° ͜ʖ ͡°) To samo w starszych tytułach...
-
szybciej poruszające się "boki" względem środka gry, wymaga większego skupienia i uwagi bo widzisz więcej, większość osób w gry kompetetywne preferuje 16:9 i żadne FOV nie załatwi tu sprawy ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Nie przekonasz mnie do czegoś czego nie potrzebuję bo nie mam 18 lat, biorę to co jest mi w tej chwili potrzebne i w tym wypadku jest to 16:9 i nic poza tym. 21:9 spoko ale nie w moim przypadku tak samo jak kolejny "TV" 50"+ specjalnie do konsoli. Nie. W moim pokoju ma być PC + PS5.
@Stashqo Nie w każdej strzelance uw daje szerszy fov. Różnie gry do tego podchodzą, w takim Overwatch na przykład to pole widzenia na szerokość zostaje takie samo, natomiast w pionie zostaje pomniejszone...
Gram w 4k 50 cali i to nie jakoś z daleka tylko z 2 metrów. Tym mniejszym DPI bym się nie przejmował.
Im większy ekran tym lepiej się gra, wtedy dobrze jest widać drugi plan, i ogólnie scenerię typu widok z gór w rdr2, różnica pomiędzy graniem na 24 calach a 50 calach jest taka że ponownie sobie ogrywam stare tytuły, bo na 24 calach to czuję tylko gameplay, bez całego świata wokoł.
Więc moim zdaniem najlepiej jest wpakować coś największego co się da w danych warunkach, jeżeli mówimy o gry single player.
@pokeminatour w moim przypadku jest to jakieś 20-30cm więc przy 50" skręciłbym sobie kark spoglądając z jednego końca ekranu na drugi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Maksimum to 32" ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
tylko 42" oled 120hz
@Kanaletto o kolejna zielonka nie czytająca komentarzy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
w moim przypadku jest to jakieś 20-30cm więc przy 50" skręciłbym sobie kark spoglądając z jednego końca ekranu na drugi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Maksimum to 32"
@Kanaletto robią takie matryce OLED już? Opanie ciekawe skąd ludzie na to biorą pieniążki
Zaloguj się aby komentować