Czytałem coś że może być źle podłączone. Ale ja mam 2 kabelki i antenę, więc jak mam inaczej podłączyć?
To radio jest jakieś chujowe czy co mam zrobić?
Vordon ht-175bt
#motoryzacja
@wewerwe-sdfsdfsdf może wepnij zasilanie radia po przekręceniu stacyjki, a nie przed stacyjką, żeby nie było w trybie stand by, tylko dopiero odpalało się po przekręceniu kluczyka.
@Jason_Stafford Dobrze prawisz. Ale na postoju posłucha tyl;ko z kluczykiem w stacyjce
@Walerka coś za coś. Albo stand-by, albo kluczyk w stacyjce.
EDIT: Istnieje jeszcze jedna opcja: kupić porządne radio.
@Jason_Stafford a co to da jak podłącze na zapłonie zamiast na postoju?
nie rozumiem
@wewerwe-sdfsdfsdf to, że nie będzie pobierało prądu jak zapłon jest wyłączony.
Teraz radio jest cały czas w stand-by, bo masz ciągle na nim napięcie, więc elektronika w nim działa. Jak dasz za stacyjkę, to nie będzie tego efektu.
Minus:
- brak możliwości słuchania radia, gdy nie ma kluczyka w stacyjce, i nie jest przekręcony na zapłon (dla mnie to bez różnicy, bo i tak nie słucham).
Plus:
- brak rozładowującego się akumulatora.
@wewerwe-sdfsdfsdf miernik w dłoń i zmierz pobór prądu (ampery) na stałym plusie (pin 7) i po stacyjce (pin4).
@Jason_Stafford ta akurat jest najkosztowniejsza
@Walerka ale często najlepsza opcja ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@Jason_Stafford jest jeszcze jedne duży minus o którym zapomniałeś, bardzo często takie radio straci pamięć po wyłączeniu zapłonu. jeśli zabierzesz mu plusa pamięci, standby pootrzymuje również pamięć radia.
@wewerwe-sdfsdfsdf
Wersja prosta
skręć ze sobą kabel żółty (to podtrzymanie) z czerwonym to plus po stacyjce, pin 4 połączyć z 7 , często radia mają już gotowe bajpasy by tak zrobić.
Efekt i po wyłączaniu zapłonu radio gaśnie, ale straci pewnie straci pomieć, stacji radiowych itd. i nie da się słuchać bez zapłonu,
Wersja trudniejsza zobacz co w aucie gaśnie po czasie, np. zapalniczka samochodowa, światełko w podsufitce , jakie masz auto? większość aut ma czasowy wyłącznik, często to 15min do 30 min po takim czasie od wyłączenia zapłonu wyłącza zasilanie, i włąsnie pod ten bezpiecznik podepnij się tym żółtym kablem.
korzyść, że wystarczy, że otworzysz drzwi, przekręcisz kluczyk i już radio będzie grało, minus, nadal po czasie 15min będzie traciło pamięć, ale przynajmniej nie po samym odpalaniu auta.
są też na allegro podtrzymywacze pamięci, ale taniej wyjdzie zmienić radio na jakiegoś Pioneera, alpine ... i mieć problem z głowy i lepszy dźwięk.
@Krzysztof2033 nie chce żeby kasowało ustawienia bo łącze się z telefonem i bym musiał za każdym razem się parować przez bt a ja chcę odpalic wcisnąć Play i jechać
Pomierzylem napięcia i wychodzi mi w niebieskim 0.5, w żółtym 13.5 a w czerwonym zero
@wewerwe-sdfsdfsdf w czerwonym masz po stacyjce tez 12v jeśli nie masz, to masz spalony bezpiecznik, w co wątpię, bo ci radio się nie uruchomiło a skoro dział to i jest tam 12v.
W niebieskim masz też 12v dopiero jak uruchamiasz radio, jest to sygnał dla anteny elektrycznej lub do wzmacniacza.
ogólnie do sprawdzenia napięć w samochodzie lepiej sprawdza się próbówka lub żarówka, mierniki potrafią pokazywać błędnie napięcie, którego nie ma.
A jeśli chcesz zachować pamięć radia i jednocześnie nie rozładowywać akumulatora to albo wymienień radio na firmowe, albo załóż na żółtym kablu podtrzymywacz napięcia z czasowym wyłącznikiem, koszt około 100zł.
Chyba ze twoje radio ma pamięć jak na na karcie SD, gdzie nie trzeba napięcia to wtedy jej nie straci, ale to musisz sprawdzić, jak wyjąłeś radio z auta to straciło pamięć czy nie?
Zaloguj się aby komentować