W wulkanizacji dowiedziałem się, że mam kilka zepsutych nakrętek do kół (i/albo szpilek).
Po pierwsze chciałbym sprawdzić ich typ i wymiary, a po drugie sprawdzić czy zepsute są nakrętki, czy szpilki.
Zastanawiam się czy mogę zrobić to bez podnoszenia samochodu?
Odkręciłbym np. jedną nakrętkę z przedniego koła, która jest dobra i jedną nakrętkę z tylnego koła, która jest zepsuta. Więc koło trzymałoby się na 4 nakrętkach, a na tej piątej szpilce mógłbym sprawdzić potencjalnie zepsutą nakrętkę - i odwrotnie, czyli dobrą nakrętką sprawdzić potencjalnie zepsutą szpilkę.
No i pytanie, czy na normalnie stojącym aucie (~1.3T) mogę na chwilę pozbyć się jednej nakrętki, czy może coś się tam coś powyginać?
I dodatkowe pytanie, czy zakręcając zepsutą nakrętkę na dobrą szpilkę mogę ją zepsuć - i oczywiście odwrotnie, czy zakręcając dobrą nakrętkę na zepsutą szpilkę mogę zepsuć nakrętkę? Oczywiście zakręcanie wg. zaleceń producenta kluczem dynamometrycznym.
Mozesz sie pozbyc na luzie, czy zepsujesz? Nie wiem ;)
@HmmJakiWybracNick jeżeli śrubunek jest zepsuty poprzez nieprawidłowe dojebanie kluczem pneumatycznym tak, że naciął się drugi gwint to tak, zepsujesz sobie to co masz sprawne. Jeżeli są tylko przeciągnięte od zbyt dużej siły to nie powinno się nic stać.
Auto może stać chwilę na czterech śrubach ale broń boże nigdzie tak nie jedź.
Lepiej poświęć dwie stówy i wymień wszystko.
Pozdrawiam.
@entropy_ Właśnie chłop z wulkanizacji mi powiedział, żeby kupić od razu szpilki i nakrętki. Natomiast liczę, że może tylko nakrętki są zepsute i sam je zmienię. Bo za każdym razem jak oddaję auto do mechanika, to jedną rzecz mam naprawioną, a coś innego spierdolą przy okazji XD
Jak szpilki są zepsute, to nie wiem czy będę chciał to sam naprawiać i pewnie oddam do kogoś, a znając życie zaraz spierdolą mi coś z hamulcami przy okazji...
@HmmJakiWybracNick zepsuta szpilka może psuć nakrętkę.
Wymień sobie komplet to będziesz miał spokój.
Szpilki można wymienić bez dotykania hamulcy więc się nie bój że coś jeszcze poleci.
I nie musisz tego robić teraz, jak się trzymają to jak będziesz wymieniał ma letnie w przyszłym sezonie sobie zrób na spokojnie.
No chyba że się nie trzymają, albo są w tragicznym stanie to lepiej wymień zaraz.
@HmmJakiWybracNick Jeżeli uszkodzony jest gwint nakrętki, to i szpilka do wymiany, ponieważ i ona ucierpiała. Jak to sobie wyobrażasz? To jest komplet, pracują razem. Użyj podnośnika jak przy wymianie koła i nie cuduj.
"I dodatkowe pytanie, czy zakręcając zepsutą nakrętkę na dobrą szpilkę mogę ją zepsuć - i oczywiście odwrotnie, czy zakręcając dobrą nakrętkę na zepsutą szpilkę mogę zepsuć nakrętkę"
lepiej zostaw to fachowcom
Zaloguj się aby komentować