Jak to ma być w kwestii normy i daty produkcji auta? Bo zarówno w warszawskiej, jak i krakowskiej SCT, o ile dobrze rozumiem uchwały, przepisy mówią zgrubsza "Norma euro X, lub rok 20XX" - np. dla benzyny, od roku 2032 wymagana będzie norma Euro 6, lub rok produkcji późniejszy niż 2014. Innymi słowy, jeśli dobrze rozumiem, auto wyprodukowane np. w 2022 roku będzie ok, niezależnie od normy?
Pytanie nie jest czysto teoretyczne, bo świat nie kończy się na UE - sam rozważam sprowadzenie sobie jakiegoś fajnego V8 z USA, które na 99% nie będzie spełniało normy Euro 6. Czy w świetle przepisów takie auto będzie mogło sobie jeździć po SCT, tylko dlatego, że wyprodukowano go w 2022 roku?
------
Pytanie jest stricte o przepisy, nie mam zamiaru podejmować ani wzniecać rozmów na temat celowości SCT jako takiej, globalnego ocieplenia, samochodów elektrycznych, etc. Zostawmy to na inny wątek.
#samochody #motoryzacja #ekologia
@LondoMollari Przepisy UE odnośnie norm EURO zostały wręcz przeregulowane. 3 letnie fordy z silnikami wysokoprężnymi nie przechodzą obowiązkowych badań technicznych. Wielkie koncerny wpływając na zaostrzanie przepisów same się zaorały, bo już same ich nie spełniają, muszą fałszować dane. I muszą kombinować jak tu obejść normy przy zwykłych badaniach, czego przykładem jest koncern VAG. To się rozsypuje jak domek z kart, należy tylko cierpliwie czekać aż wytyczne zostaną złagodzone.
nie mam zamiaru podejmować ani wzniecać rozmów na temat celowości SCT jako takiej, globalnego ocieplenia, samochodów elektrycznych, etc.
@LondoMollari
@rakokuc Wiem, że to dosyć... gorący temat, dlatego to z góry napisałem.
Szukam opinii kogoś, kto w tym mocniej siedzi od strony prawnej, bo wydaje mi się, że rozumiem przepisy, ale to co z nich wynika nie ma sensu. ¯\_(ツ)_/¯
Zaloguj się aby komentować