Prof. Walocha: nauczanie anatomii jedynie na programach wirtualnych jest pozbawione sensu i racji bytu

Prof. Walocha: nauczanie anatomii jedynie na programach wirtualnych jest pozbawione sensu i racji bytu

pulsmedycyny.pl
– Nauczanie anatomii w oparciu o zwłoki ludzkie jest tzw. złotym standardem, którym posługują się wszystkie wybitne uczelnie na świecie - stwierdza prof. Jerzy Walocha z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jak podkreśla, oparcie edukacji jedynie o wirtualne programy - po które coraz częściej sięgają nowe uczelnie - jest pozbawione sensu i racji bytu. - Błędy popełniane w trakcie zabiegów nie są często wynikiem tylko błędów w kształceniu, ale i zwykłego braku wiedzy anatomicznej - komentuje.

Porozumienia Rezydentów OZZL po raz kolejny wyraziło swój niepokój poziomem kształcenia oferowanego studentom na uczelniach, które otworzyły w ciągu ostatniego roku kierunek lekarski. Tym razem rezydenci wskazali na zagrożenia wynikające z nauczania anatomii bez odpowiedniego zaplecza. [...]

#polska #nauka #edukacja #medycyna

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować