Prezydent Duda podpisał ustawę o SCT - obowiązkowo w miastach powyżej 100k mieszkańców.
Rmf24#bekazpisu #polityka #4konserwy #sct #motoryzacja
na PO-PiSie wychodzimy jak Zabłocki na mydle
@RobertVanPlitt wiadomo. Tylko konfedeRosja.
@Wyrocznia Skądże. PPS
Polityka w Polin to jakieś szaleństwo. SCT to projekt segragacji klasowej by pozbyć się tych wstrętnych starych samochodów bidoków zajmujących korpoludkom miejsca parkingowe. Ja to rozumiem ale zupełnie nie czaję czemu prezydent z głownej partii opozycyjnej nie wetuje przeniesiena tego pomysłu na cały kraj. Głosów pisowi nie potrzeba? Pomysł mu się podoba? Unii się boi czy co ... Popis musi odejść i tyle.
@tmg Nie wetuje, bo to taki sam pasoŻYD jak reszta systemu.
@tmg Prezydent wie, że niepodpisanie tej ustawy oznaczałoby brak wypłaty miliardów dla Polski ze środków KPO. A to z kolei znacznie zahamowałoby gospodarkę. Mając do wyboru miliardy złotych na inwestycje a obronę starych rzęchów, które w dużych miastach stanowią niewielki % samochodów nie dziwne, że wybrał to pierwsze. Kolokwialnie mówiąc lepiej wyjebać z centrum miast zajechane przez Turka w Niemczech "perełki" w TDI, aniżeli być miliardy euro w plecy.
@Lukato Keynesistowskie brednie.
@Lukato może takie veto by zmobilizowało Tuska do działania w Unii przeciwko tym chorym pomysłom. Przecież ta cała polityka klimatyczna nadaje się co najmniej do zawieszenia na kołku na wieczne nigdy lub po prostu do wypowiedzenia i tyle.
@tmg Jak ma wetować coś co PIS wymyślił i podpisał w 2022.
@OchoodzkiRyszard dlatego napisałem, że w normalnym kraju jeśli władza ma chory pomysł to opozycja go zwalcza. W naszym te idiotyzmy są popierane przez obie strony (dlatego popis musi odejść razem z Dudą i jemu podobnymi). Można by jeszcze powiedzieć, że jak Pis popierał to zielone szaleństwo to nie miał świadomości co to oznacza w praktyce (chociaż powinien). Teraz jest wojna surowcowa i sytuacja inna więc powinien zmienić politykę jako opozycja. Ale co ja tam wiem ...
@tmg mówisz o typie, który myślał, że każdy ma samolot...
Zakaz wjazdu do Strefy Czystego Transportu dotyczy aut benzynowych starszych niż 1997 r. oraz z silnikiem Diesla starszych niż 2005 r
xD. Jakiej skali jest to realnie problem? Nigdy mnie temat SCT nie interesował, więc się nie zagłębiałem i myślałem, że według norm dziesięcioletnie auto to już do wyjebania się nadaje, a tymczasem chodzi o prawie trzydziestoletnie benzyniaki i dwudziestoletnie diesle.
@BoJaProszePaniMamTuPrimaSorta
W skali marginalnej. W dzisiejszych czasach nawet na wioskach mało kto jeździ benzyniakiem starszym niż 27 lat i dieslami powyżej 18 lat. Rekordowo niskie bezrobocie, granice otwarte i tam również można podjąć pracę zarobkową, a to sprawia, że większośc ludzi nie musi jeździć złomami. W szczególności w dużych miastach oraz ich okolicach ten problem będzie dotyczył promila osób. No ale wykopki i cymbałki z konfunii, które jeżdżą do kołchozu robotniczym busem jako pasażerowie muszą kręcię aferę, że im "folność odbierają" XD
@Lukato na szybko sprawdziłem, że średni wiek samochodu w Polsce to ~15 lat, a diesli jest ~30%. Przecież to jakaś śmieszna część ludzi ma smaochody, które nie mieszą się w SCT, a w miastach +100k pewnie są to jakieś pojedyncze przypadki. To prawo jest raczej symboliczne niż praktyczne.
@RobertVanPlitt i słusznie, jebać te syfiące diesle z powycinanymi katalizatorami. Jechać się za tym nie da bo jebie a jak jeszcze olej żrą to już w ogóle zasłona dymna.
Jeszcze tylko uszczelnić testy spalin na stacjach kontroli pojazdów i wytępimy tę patologię.
Dieslem do miasta tylko z euro5 lub wyżej.
@Stashqo nie ma to jak faszyzm tylko ubrany w ekologię.
@Boski
faszyzm
xD argumentum ad hitlerum
Sram na wszelkie ideologie. Mieszkam w mieście i chcę mieć możliwie czyste powietrze. Zdrowie moje i mojej rodziny jest dla mnie warte więcej od prawa do wjazdu cwaniaka z wyciętym katem.
@Boski Dokładnie tak. Wszyscy wdychajmy gryzący czarny dym ze strucla, bo jakiś ułom przy bezrobociu poniżej 5 % nie potrafi zarobić sobie na benzyniaka z 2000-2002 roku. A koszt takiego Volkswagena czy Opla z silnikiem benzynowym to może 5 tysięcy złotych
No ale kto by tam chciał jakąś benzynkę albo w przypadku dłuższych tras benzynkę z gazem, żeby jeździć tanio, ekologicznie i nie napieprzać czarnym dymem. Wiadomo kurła. Tylko dieselek i oczywiście z wyciętym katem, bo "śfagier" przy berbelusze powiedział, że tak będzie taniej i lepiej. A jak te 100 KM z turbinką depnie to po prostu jajca wyrwie. Reszta niech cierpi przez takiego ułoma intelektualnego z zadupia, który swoim rozklekotanym 1.9 TDI chce się ścigać z nowymi Mercedesami albo Lexusami spod świateł, bo ma turbinę i poczuł moc xDDD
Zaloguj się aby komentować