#renault #mechanikasamochodowa
@Daewoo_Esperal turbo do śmietnika
Raz kupiłem uturbiony samochód, nigdy więcej
Aut na f sie nie kupuje
@def Pełna zgoda. W życiu bym nie kupił tego ścierwa od Ferrari.
Bo ma usterkę?
Niemieckie nie mają usterek xD
@Daewoo_Esperal czyli zadane ciśnienie doładowania nie zgadza się z tym zmierzonym przez MAP sensor. Czyli lecisz po kolei, filtr powietrza, rury dolotu, podciśnienia do sterowania turbiną, od pompy vacuum, przez zaworek, do samej gruszki turbiny. Dalej czy masz syf w dolocie, czy nie masz zaklejonego samego MAP sensora. Jak dalej jest problem, to prawdopodobnie masz zapieczone kierownice spalin - w wersji light po prostu próbujesz je rozruszać sztangą, co zazwyczaj pomaga ale tylko na chwilę, w wersji heavy targasz turbo i oddajesz do regeneracji. Może być jeszcze kwestia samej gruszki turbiny. Dedykowanym softem powinieneś móc zrobić test i zobaczyć czy sztanga rusza się w pełnym zakresie. A najlepiej pologować jak się zachowuje oczekiwane ciśnienie względem zmierzonego. Jeśli przeładowuje, to masz na 99% zapieczone kierownice (VNT).
@Odczuwam_Dysonans dzięki kolego :)
Dolot czyscilem ostatnio, ale może coś przeoczyłem sprawdzę wszystko jeszcze raz ale w przyszłym tygodniu dopiero będę czasowy :/
@Daewoo_Esperal to może przy czyszczeniu coś nie siadło i masz gdzieś lekką nieszczelność? Jeśli to się mniej więcej pojawiło po tym, to tutaj bym szukał przyczyny w pierwszej kolejności. Jeśli ten błąd jest dłużej i czyściłeś z jego względu, to stawiałbym na sterowanie turbiną - kierownice bądź grucha. Wywala checka w jakichś konkretnych momentach?
@Odczuwam_Dysonans no kiedyś jak sprawdzałem błędy to go nie było, a po czyszczeniu już był :D
Ogólnie czyscilem przy okazji czyszczenia odmy olejowej.
Auto działa normalnie, żaden czek się nie świeci. Jak mi spadł wąż przy intercoolerze to normalnie wywaliło mi błąd z napisem sprawdź wtryski czy jakoś tak. A tak to nic.
Zrobię tak jak mówisz, zacznę od sprawdzania szczelności bo może coś za słabo dokrecilem czy coś
@Daewoo_Esperal a, no to przejrzyj czy wszystko ładnie siadło, zawsze
warto dwa razy sprawdzić, ale nie ma też co szukać na siłę - przede wszystkim wywal błąd i patrz czy wróci
@Odczuwam_Dysonans błąd powraca jak go skasuje. Dobrze, spróbuję go przegazować, tylko już nie dzisiaj bo z żoną będę jechał a ta się zaraz drze "o Jezu co robisz?!" :D
@Daewoo_Esperal hmm, to ciekawe że ciągle wraca ale nie wpływa na zachowanie fury - może jest w drugą stronę, ucieka właśnie gdzieś, ten błąd chyba tego nie definiuje. Jak masz możliwość logowania to możesz właśnie te dwa parametry próbować uchwycić, zadane doładowanie i zmierzone. Wiadomo, na spokojnie, jak coś to wołaj.
Zaloguj się aby komentować