Porozumienie UE-Ukraina wypowiedzieć lub gruntownie zmienić.

Porozumienie UE-Ukraina wypowiedzieć lub gruntownie zmienić.

Zmpd
Porozumienie UE-Ukraina należy wypowiedzieć lub gruntownie zmienić. Wspólne oświadczenie szefów największych związków transportowców: ZMPD (Polska) , MKFE (Węgry), Cesmad Bohemia (Czechy), Cesmad Slovakia (Słowacja) oraz Linavy (Litwa)

Stanowisko największych związków transportu drogowego z: Polski, Węgier, Czech, Słowacji i Litwy.

Jest to kolejny etap w konflikcie o rynek transportowy między krajami UE (głównie Polską), a Ukrainą.

#transport #bekaztransa #ukraina

Komentarze (12)

tom-hetman

Jakie porozumienie niech spadają i zablokować im wjazd do europy.

danny-cot

@tom-hetman 

porozumienie już jest i Polska też się na nie zgodziła.

Wiedziałbyś gdybyś miał rozumek

tom-hetman

@danny-cot A co ma rozum z tym że poalcy dają dupy na każdą stronę. Oraz co ma rozum z tym że nie źledzę tych rzeczy jak polacy się dają robić w 4 litery.

danny-cot

@tom-hetman 

Ogólnie już tak jest że wybieramy sejm i prezydenta a oni wybierają miedzy sobą rząd. Skoro nasz rząd głosował za porozumieniem UE - Ukraina to przeciwko takiemu porozumieniu można strajkować na Wiejskiej lub w Brukseli.

Nie na granicy z Ukrainą.

Tak czy siak kilku ludzi naraża nas na kolejne kary zamiast wsiąść za kółko i zarabiać $$.

tom-hetman

@danny-cot Demokracji nie no chyba że 1 głos na 4 lata na bezkarną osobę nazywasz demokracją. Więc jak napadnie cię 2 typów i oddasz im portfel bo 2 na 1 było to też była demokracja legitna.

danny-cot

@tom-hetman 

co ma napaść wspólnego z demokracją?

Nie do końca nadążam za tym tokiem rozumowania.

Jak Cię napada 2 typów to masz 2 wyjścia oddać portfel albo próbować go obronić.

To nie demokracja a system autorytarny gdzie silniejszy ma rację.

W demokracji możesz głosować, kandydować i wyrażać zgodnie z prawem swoje niezadowolenie.

Tu przeciwnicy tego porozumienia mogą wyrażać swoje niezadowolenie ale nie robią tego w odpowiednim miejscu, dlatego Ci co to uchwalili mają to w d..ie.

eloyard

@danny-cot 


Tak czy siak kilku ludzi naraża nas na kolejne kary zamiast wsiąść za kółko i zarabiać $$.

Całkowicie nie zgadzam się z tą opinią. Tych "kilku ludzi" to jest spora grupa firm zatrudniająca trochę więcej niż "kilka" osób i problem ten jest widziany przez całość branży. Mierzi mnie ta próba zbywania tego protestu, a teraz po poparciu postulatów przez ZMPD to nawet już żenuje.


Chcecie płonących opon na ulicy? Tylko taki sposób dyskusji rozumiecie? Bo ten protest to jest pokłosie ignorowania zwykłego trybu zgłaszania nieprawidłowości. Jeśli nadal ci ludzie będą zbywani, to problem będzie tylko eskalował, bo - o zgrozo - problem ignorowany wcale nie znika.


Może dotrze w końcu do większości, że politykę czy krajową czy międzynarodową, nie uprawia się na garbach grupki ludzi z danego regionu, czy branży - tylko skoro to jest polityka całego państwa, to całe państwo ma się złożyć na rekompensatę negatywnych tego skutków, albo ze szkodliwej polityki wycofać. Jedno albo drugie. Wszystko inne spotka się z oporem, bo dlaczego ktokolwiek miałby to przełknąć, kiedy widzi że inni zbijają majątki jego kosztem?

danny-cot

@eloyard 

>Całkowicie nie zgadzam się z tą opinią. Tych "kilku ludzi" to jest spora grupa firm zatrudniająca trochę więcej niż "kilka" osób i problem ten jest widziany przez całość branży. Mierzi mnie ta próba zbywania tego protestu, a teraz po poparciu postulatów przez ZMPD to nawet już żenuje.


ZMPD poparła ten protest? Gdzie?

coś mnie omineło


Żadne większe stowarzyszenie nie brało udziału w tym proteście tylko kilku znajomych z konfederosji.


Wiesz dlaczego?

bo w transporcie jest złoty okres, pracy dużo, stawki dobre, jedyny problem to brak kierowców.

Więc oni nie z biedy to robią

Bo gdyby byli biedni to by teraz zarabiali a nie przepalali paliwo na granicy.

Mam w rodzinie transportowców i jak im ciężarówki stoją to tylko z braku kierowców.

eloyard

@danny-cot 


https://zmpd.pl/aktualnosc.php?akt_id=2441


https://zmpd.pl/aktualnosc.php?akt_id=2446


Chłopcze, ja zarządzam firmą transportową. I albo bajki ktoś Tobie opowiada, albo rozmawiałeś na poważnie z nimi rok temu, albo teraz kocopoły pierdolisz.


Widać gigantyczny spadek pracy przewozowej, tragiczną dostępność ładunków na giełdach i stawki jak w czasach kiedy diesel w hurcie był grubo poniżej 1 EUR w kluczowych krajach UE, a to dwa tygodnie przed drastyczną podwyżką mautu w DE, już grubo po wprowadzeniu Pakietu Mobilności i Polskiego Wału Morawieckiego.


Masz tutaj barometr średnich stawek trochę przed rozpoczęciem "świątecznych żniw": https://statistics.hogs.live/


Jest tragicznie i ci co mają dobre stawki albo mają wyjątkowo dobrą niszę - niech się modlą, żeby inni się w nią nie wpierdolili, albo JESZCZE mają stawki i zaraz usłyszą coś w stylu "Ale podwyżkę mautu to pan bierze na siebie".


Zaczynają się walić firmy małe i duże, choćby taki Silvan może pociągnąć za sobą sznureczek niewypłacalności. Rozmawiam z ludźmi siedzącymi na paliwach, częściach czy oponach i widać u nich strach w oczach - zmniejszone obroty, a co jakiś czas wyjebka grubego kontrahenta. Kilku już się położyło na tym, a wielu innych dokręca wymogi ubezpieczenia płatności i dają minimalne limity kredytowe.

danny-cot

@eloyard 

Ty umiesz czytać?

”… Sygnatariusze skupiającego największe polskie organizacje przewoźników Forum Transportu Drogowego wypracowali wspólne stanowisko (w załączeniu) dotyczące najważniejszych problemów branży międzynarodowego transportu drogowego. Zostanie ono w formie postulatów FTD przekazane nowemu ministrowi infrastruktury….”


Gdzie tu się przyłączają do tego bezsensownego strajku ? Zgodnie z prawem rozpoczęli proces, który przyniesie więcej korzyści niż te muły na granicy.


Pokazujesz wykres i jest dość płaski.. Luty/marzec stawka schodziła nawet do 0,99 € i nikt nie protestował.

w 2022 nie ma co patrzeć na stawki bo te kursy do „moskwy” na granicę z Białorusią dawały żniwa które już nie wrócą.

Nie mam też danych o ilości ładunków bo nie ma ich za ten rok ale z tego co wiadomo w 2021 było więcej niż w 2020 a 2022 więcej niż w 2021r.

kiedyś musi przyjść załamanie, taki jest rynek.

Z rodziny nikt nie narzeka, nie ma tych kursów na Białoruś ale są inne i da się żyć tylko trzeba pracować a nie lenić się na granicy.


Byli rolnicy, sadownicy, górnicy teraz przewoźnicy - kolejne święte krowy.

Jak mi upadła pierwsza firma to nikt mi nie pomagał, us i zus weszli na konta i tyle z pomocy państwa. Teraz też muszę sam bo nawet na covidową dotacje nie załapałem się bo mi wtedy niby szło tak samo jak przed covidem ale po covidzie jak padło to nikt mi już nie pomoże.

eloyard

@danny-cot Umiem czytać i wyciągać wnioski. Zgłosili główny - i moim zdaniem najbardziej kontrowersyjny i w gruncie rzeczy mało realny postulat protestujących: jak najszybsze przywrócenie zezwoleń na transport z Ukrainą.


Kolego, transport znasz z trzeciej ręki - próbujesz mechanika pouczać, bo Ferrari na zdjęciu u kolegi w albumie widziałeś...


Branża transportowa jest jedną z niewielu (i jedyną liczącą się branżą), gdzie to nie inne kraje zdominowały Polskę, a Polska zdominowała UE. I to wbrew braku pomocy, a nawet wobec wrogości prawodawstwa i zaostrzających się przepisów płacowych, środowiska, innych kosztów czy ewidentnemu bezprecedensowemu protekcjonizmowi UE - nie do wyobrażenia żeby w tym kierunku w takiej skali postępowały zmiany legislacyjne w branżach w których dominują np. Niemcy czy Francuzi.


Posłuchaj sobie webinarów Inelo - są za darmo. To są ludzie którzy na transporcie zjedli worek zębów i w całej UE nie ma firmy która by miała głębszy przekrój branży i bardziej konkretne informacje o przyczynach i skutkach różnych zmian.


Branża w Polsce składa się z małych i średnich przedsiębiorstw które mają z jednej strony dużą elastyczność w działaniach, ale z drugiej nie mają dużej głębi finansowej i organizacyjnej żeby wytrzymać wszystkie fale które mogą nimi miotać.


Nie sztuką jest spojrzeć w tabelkę i widzieć że: o, jest minus. Sztuką jest go przewidzieć i to właśnie w tej chwili widzi branża bo jest już do tego przyzwyczajona. Sęk w tym, że rynek się skurczył, odpadły: Rosja, Białoruś i teraz w zasadzie Ukraina, a z drugiej strony rosną pralnie kasy ze wschodu które formalnie figurują w rejestrach w Polsce, ale w praktyce są zarządzane ze wschodu i tam pośrednio lub bezpośrednio transferują lub zarządzają kapitałem.


Jak lubisz być walony w dupsko to smaruj towotem i ciesz się w kąciku z czułości wybrańców narodu, a nie masz pretensje że inni ludzie protestują przeciwko de facto bezpośredniemu obciążaniu ich kosztami decyzji politycznych. Jak Polska czy UE chce uprawiać politykę zagraniczną, to niech to robi za pieniądze wszystkich obywateli, zabezpieczając słuszny interes tych którzy w wyniku decyzji poniosą największe koszty. Ja na Ukrainę nie jeżdżę od lat i bezpośrednio nie konkuruję na trasach, ale rynek to naczynia połączone i widzę jak się zmieniają firmy które obsadzają poszczególne nisze i kierunki.


Jeśli Ukraina ma wchodzić na rynek transportu UE to musi:


  1. Przyjąć regulacje UE w tym zakresie, zarówno jeśli chodzi o ogólną organizację i odpowiedzialność przedsiębiorstw, jak i co do zabezpieczenia finansowego i sposobu wynagradzania kierowców. Tak jak Polskę przymusili do tego, mimo że jest w UE, nie ma najmniejszych podstaw żeby tolerować coś innego od kraju spoza UE.

  2. Musi wziąć za mordę korupcję i wrogość swoich urzędasów. Wymuszanie łapówek, wymyślanie mandatów, gmeranie przy kolejkach i blokowanie dostępu do systemów publicznych nie mogło się inaczej skończyć.


Pamiętaj, że o zezwoleniach dla UA mówiło się od samego początku, ale branża wykazywała się zrozumieniem dla nadzwyczajnej sytuacji. To buta i wrogość Ukraińskich urzędników wywołała protesty. ZMPD teraz weszło na gotowe, bo skoro czara się rozlała, to muszą zacząć działać bo do tego są powołani przez całość społeczności swoich członków, a jak widać ze stanowiska FTD - mają poparcie całego środowiska.

danny-cot

@eloyard 

Się rozpisałem i zniknęło przez głupie reklamy hejto.

Masz rację w wielu pkt ale też podchodzisz zbyt emocjonalnie.

każdy kto prowadzi firmę w PL ma pod górkę a nieprzewidywalność rynku często sprawia kłopoty i doprowadza do upadłości.

Chciałem tylko zaznaczyć że nie jesteście świętymi krowami, a bezsensowne blokowanie granicy spowoduje tylko kary z UE.

Protestować tak ale z głową. I odciąć się od konfederosji

Zaloguj się aby komentować