Polski Maybach – PZInż 403 Lux-Sport. Cz. 1.
MOTOFAKTORW historii polskiej motoryzacji początek lat 30. minionego stulecia to w zasadzie dopiero jej początek, ponieważ dopiero wtedy realnie zaczęła kształtować się niezbędna przy produkcji pojazdów tzw. „baza wytwórcza”.
#polska #historiamotoryzacji #samochody #xxwiek
„Gwoździem” działu samochodowego jest nowe podwozie dużego wozu osobowego, którego konstrukcja odznacza się zastosowaniem szeregu najnowocześniejszych rozwiązań. Rama centralna, silnik 8-io cylindrowy w V, 100 konny, skrzynka biegów półautomatyczna typu Cotala, niezależnie zwieszenie czterech kół, resorowanie przy pomocy drążków skrętnych przy równoczesnym zastosowaniu stabilizatora dla tylnych kół. Cechy konstrukcyjne tego wozu jak i wyniki próbnych jazd pierwszych modelowych podwozi wróżą mu jak najlepszą przyszłość”
#polska #historiamotoryzacji #samochody #xxwiek