Polski Maybach – PZInż 403 Lux-Sport. Cz. 1.

Polski Maybach – PZInż 403 Lux-Sport. Cz. 1.

MOTOFAKTOR
W historii polskiej motoryzacji początek lat 30. minionego stulecia to w zasadzie dopiero jej początek, ponieważ dopiero wtedy realnie zaczęła kształtować się niezbędna przy produkcji pojazdów tzw. „baza wytwórcza”.

„Gwoździem” działu samochodowego jest nowe podwozie dużego wozu osobowego, którego konstrukcja odznacza się zastosowaniem szeregu najnowocześniejszych rozwiązań. Rama centralna, silnik 8-io cylindrowy w V, 100 konny, skrzynka biegów półautomatyczna typu Cotala, niezależnie zwieszenie czterech kół, resorowanie przy pomocy drążków skrętnych przy równoczesnym zastosowaniu stabilizatora dla tylnych kół. Cechy konstrukcyjne tego wozu jak i wyniki próbnych jazd pierwszych modelowych podwozi wróżą mu jak najlepszą przyszłość”

#polska #historiamotoryzacji #samochody #xxwiek

Komentarze (0)

Zaloguj się aby komentować