Podziurawiony jak durszlak.
https://x.com/Maks\_NAFO\_FELLA/status/1871904013379416172
#katastrofylotnicze #wiadomosciswiat #samoloty #kazachstan
Jakiś myśliwy pomylił go z dzikiem?
Random w internecie powołujący się na rosyjskie media
@smierdakow ale malowanie podobne do zdjęcia z fr24
@entropy_ Raczej nie ulega wątpliwości, że to ta sama maszyna:
https://bi.im-g.pl/im/38/1b/1e/z31571000IH,Katastrofa-samolotu-w-Aktau.jpg
@smierdakow @Sahelantrop nie chce mi się już na stremable wrzucać.
Z tego filmu wynika, że miał problemy utrzymać wysokość bo trochę koziolkuje przed przyziemieniem
@entropy_ To trochę wygląda na brak jakiegokolwiek działania ze strony pilotów. Może coś im się stało, albo jakiś wypadek/sabotaż odciął sterowanie z kabiny?
Przy braku jakiekolwiek działania z kabiny, takie wzloty i spadki będą się działy praktycznie samodzielnie - samolot wzlatuje, i wytraca prędkość. Większość nowoczesnych samolotów pasażerskich jest budowana tak, aby przy przeciągnięciu (wynikającym z za małej prędkości) przód opadał samoczynnie. Dzięki temu samolot zaczyna lot opadający, rozpędza się bardziej, po czym dzięki zwiększonej prędkości (i ustawieniu sterów) dziób podnosi się, a cały cykl zaczyna się od nowa (tylko odrobinę niżej).
Gdyby nie wyciągnięte podwozie, bardzo możliwe, że mógłby tak latać dużo dłużej, bo podwozie mocno pogarsza aerodynamikę i prowadzi do utraty prędkości.
@LondoMollari czytałem opinie, że to wygląda jak utrata hydrauliki i próba sterowania ciągiem silników. Nie wiem czy przy utracie hydrauliki podwozie nie wysuwa się samo.
@pszemek Tyle, że systemy hydrauliczne z reguły są zdublowane (a w Embraerze 190, który się rozbił, były 3 niezależne systemy na wypadek awarii - tak przynajmniej pisze producent). Może faktycznie jakiś gruby sabotaż, albo zamach?
@LondoMollari Jak nie ma płynu hydraulicznego, to może być i 100 systemów.
To trochę wygląda na brak jakiegokolwiek działania ze strony pilotów.
To wygląda dokładnie jak gigantyczna walka pilotów o utrzymanie kontroli nad samolotem bez działającej hydrauliki, a używając jedynie ciągu obu silników. Udało im się to o tyle, że część ludzi przeżyła.
Po co taki podziurawiony?
@klawo mniejsza masa, lepszy zasieg
@entropy_
Tutaj kilka minut przed katastrofa, nagranie z wewnątrz
@entropy_ Coraz więcej zdjęć i filmów na X, przedział pasażerski też pociachany przez odłamki. Chodzą teorie, że ruska OPL znowu nie ogarnęła do kogo walić.
Zaloguj się aby komentować