Pisanie frontendu jest jak jeżdżenie TIRem

Jesteś w punkcie A i masz dojechać do punktu B. Odpalasz navi, czyli Figma/Adobe/Canva czy czego tam używają designerzy i jedziesz z koksem. Wydawało by się, że za oknem krajobraz się zmienia, przeżywamy przygodę ale tak na prawdę chodzi tylko o to żeby siedzieć i robić.

Dużo szumu zrobił ostatnio nowy model językowy od Googla - Geminni-2.5 czy coś takiego. Podobno mistrz kodowania. Jak testować to w pełnym boju. Dobrze się więc złożyło, że przyszedł klient na prywatę. Landing page dla salonu masażu, raczej prosta robota. Bez AI myślę, że dla mnie jakieś 14-18h, założyłem, że z AI zrobie to w 8h. Warto zaznaczyć, że gdyby nie chęć przetestowania nowego modelu nie podjął bym się zadania. Zwyczajnie nie chce mi się już jeździć TIRem.

Wycena 1200 netto. Strona + deployment jako kontener.
Stack: #nextjs #tailwindcss #cursor (czy IDE stało się już stackiem do kodowania? A może zawsze było) - nextjs i tak jest za dużym działem na taki landing ale ja po prostu go lubię i znam i nie chce mi sie babrać z bardziej vanillowym JSem. W ramach ciekawostki to znowu poszedłem w TypeScripta w ramach switchu na typowane języki. Z AI jest to całkowicie przeźroczyste.

Wrażenia?
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Poprzedni projekt na takim samym stacku tylko z Claude Sonnetem 3.7 poszedł dużo, dużo gorzej. Model od Googla faktycznie radzi sobie świetnie. Przede wszystkim wreszcie dobrze radzi sobie z promtem "Create component based on given design" wklejam screenshot, jeśli potrzeba to coś tam jeszcze opisuje i dostaje faktycznie clean code. Nadal trochę nazmyślane ale to bardziej wina cursora niż modelu. Cursor musi popracować nad promptami i dostępem do całego projektu.

Używanie gotowych komponentów jak shadcn jest już kompletnie niepotrzebne. "Create component based on given design. Sections must be collapsable..." załatwia sprawe. Dostajesz clean code bez niepotrzebnych bibliotek.

Ostatecznie wyszło lekko ponad 10h, z tym, że na pewno będą jeszcze jakieś poprawki więc zakładam, że zamknę się w 12h.
Niestety stawka stopniała ze 150 do 100 zl/h no ale przecież nie dla pieniędzy jeździ się TIRem

Link do wersji devowej tutaj https://masowanie.zboina.pl/ - mobile imo wygląda lepiej

Oczywiście będziemy jeszcze robili title, desciption, og:image i ten cały bzdurny stuff.
Jak zobaczycie coś popsutego to dajcie znać

#programowanie #webdev #ai #vibecoding ? xD nie to nie vibe coding jednak małe partie i sporo poprawiania
784a044d-a933-4080-8958-aaf287e1cd94
zboinek userbar
5

Komentarze (5)

Te złote ramy ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽

A jeśli już się czepiać, czcionka chyba ciut za mała, zbyt "wąska". Ale to tylko moja opinia.

Sam dobierałeś czy wymogi klienta?

@Marchew nic sam nie wybierałem. Dostałem gotowy projekt w figmie

@Marchew ale spacing faktycznie trzeba bedzie potunowac

@zboinek

Używanie gotowych komponentów jak shadcn jest już kompletnie niepotrzebne. 

No trochę się jednak nie zgadzam. O ile nigdy nie przepadałem za shadcn i ideą kopiowania tych komponentów pojedynczo do swojego kodu, tak ogólnie biblioteki z komponentami dalej będą potrzebne. Może nie w twoim przypadku bo robisz prosty landing page i komponenty nie muszą być ze sobą kompatybilne, ale w wypadku jakiejkolwiek większej aplikacji ważna jest spójność ze sobą komponentów i ich działania. Takie Mantine, Chakra, Material, Hero itp dają ci cały ekosystem gdzie komponenty mogą ze sobą współpracować, mają takie same API, zarządzanie motywem/wyglądem itp.


Takie Gemini ofc walnie ci komponent, jak zapytasz się o kolejny który będzie podobny do tego to też to zrobi. Problem pojawi się gdy będziesz miał tych komponentów 30 albo więcej. Też ostatnio dużo używałem Gemini 2.5 i o ile fajnie działa, to tak jak wszystkie te AI, im więcej kodu i treści tym szybciej zaczyna się gubić. A poza tym, to jak myślisz skąd to AI bierze te komponenty jak nie własnie z uczenia się na wszelkich takich projektach open source.

@Catharsis fairpoint z ta kompatybilnością, dzięki za ten punkt widzenia. Wiem az za dobrze skąd biorą się te dane

Zaloguj się aby komentować