Pisałem już o patologiach we FreeNow i Bolt. (linki na samym dole)
Dzisiaj powiem coś o Uberze.
Otóż wprowadzają oni nowy cennik prowizji. Otóż mamy sytuację w której każdy kierowca który zweryfikował dokumenty (licencja Taxi, badania lekarskie, ubezpieczenie taxi, wypis licencji na dane auto, zdjęcia numeru bocznego i koguta) ma obniżoną prowizją, natomiast osoby które takich dokumentów nie zweryfikowały nadal mogą jeździć tylko mają większą prowizję.
Rozumiecie? Uber zamiast wyrzucić tych którzy jeżdżą nielegalnie ich po prostu bardziej wyzyskuje xDDD
To tak jakby w restauracji ktoś zatrudniał osoby bez książeczki sanepidowskiej tylko po prostu dawał mu mniejszą wypłatę xD Przedsiębiorstwo postanowiło, że będzie wyzyskiwać osoby które w ogóle tam nie powinny pracować xDDD
#uber #bolt #freenow #taxi
https://www.hejto.pl/wpis/czy-bolt-services-pl-sp-z-o-o-wyzyskuje-kobiety-dajac-im-znacznie-mniejsze-pieni
https://www.hejto.pl/wpis/w-super-kraju-zyje-bulwo-free-now-wystapil-do-urzedu-skarbowego-o-interpretacje-
e444b56f-2485-4ce7-9ebe-2562ca33d8b6
Shadov

Teraz wiem dlaczego mój kierowca dopytywał się ostatnio czy na pewno chce jechać z aplikacją czy bez xd

zuchtomek

@ElektrolizatorDwuczlonowy Co by nie zrobili to można marudzić

Wiadomo jak się rozkłada procentowy udział kierowców bez dokumentów?


  • Banują kierowców bez wymaganych dokumentów - hurr durr zabierają pracę! Mniej kierowców = wyższe stawki za przejazdy, płaci klient.

  • Nic nie zrobią - hurr durr, ja musiałem załatwiać dokumenty, a ten koleś bez jeździ i tyle samo zarabia

  • Podniesienie prowizji żeby przymusić do uzupełnienia dokumentacji nie wydaje mi się mimo wszystko najgorszym pomysłem - robią to jawnie i przejrzyście - nikt nie musi dla nich jeździć no nie?


Ogólnie dla mnie to powinien blokować takich kierowców kiedy są to przepisy wymagane prawem, ale ja rzadko korzystam więc można powiedzieć, że problem mnie nie dotyczy.

ElektrolizatorDwuczlonowy

@zuchtomek wolisz pojechać za 5zl więcej czy z Gruzinem bez prawka?

zuchtomek

@ElektrolizatorDwuczlonowy Ale nie ekstrapoluj, tam nie chodzi o prawo jazdy przecież tylko o licencję i oznaczenia TAXI.


Wcześniej prawo tego nie wymagało, a ludzie i tak jeździli uberami zamiast taksówkami więc jak widać - wielu woli zapłacić mniej, niż dopłacać za to, że kierowca ma oznaczone auto - bo dla mnie sam fakt posiadania koguta, czy nawet licencji nijak się ma do bezpieczeństwa, a czasem wręcz odwrotnie - wskazuje na potencjalne zagrożenie na drodze, jazdę bez kierunków, wymuszanie itp. praktyki.


i żeby nie było - nie twierdzę, że taksówkarze to najgorsi kierowcy zaraz - twierdzę jedynie, że przypięcie koguta i podbicie papierka z licencją jest niczym więcej jak biurokracją i w żaden sposób nie świadczy o profesjonalizmie kierowcy.


Ba! Znam nawet historię z własnego podwórka, gdzie ojciec z synem jeździli na jednej licencji TAXI - przy czym syn oczywiście nic poza prawem jazdy nie posiadał i żadnych kursów nie kończył.


Osobiście niezwykle rzadko korzystam z usług jednych jak i drugich, więc nie robi mi to najmniejszej różnicy, staram się tylko pokazać nieco więcej punktów widzenia.

ElektrolizatorDwuczlonowy

@zuchtomek no gdyby chodziło o przybicie stempla i już to by już dawno to zrobione, żeby dostać ten świstek trzeba:


Ty, a także kierowcy taksówki, których zatrudnisz:

-nie mogą być skazani za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko wolności seksualnej i obyczajności

-nie mogą mieć prawomocnego orzeczenia zakazującego wykonywania zawodu kierowcy

-muszą mieć ukończone 18 lat i prawo jazdy kategorii B

-nie mogą mieć przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy kierowcy

-nie mogą mieć przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy kierowcy.

https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/475

ElektrolizatorDwuczlonowy

@zuchtomek czyli Uber może obecnie zatrudnić dosłownie przestępców bez prawka.

ElektrolizatorDwuczlonowy

Jeśli ktoś ma prawo jazdy i nie jest przestępcą to bez problemu wyrobi licencję, dzisiaj nic więcej nie trzeba, nie ma już obowiązku zdawania egzaminów.

zuchtomek

@ElektrolizatorDwuczlonowy

czyli Uber może obecnie zatrudnić dosłownie przestępców bez prawka.


Prawko to chyba nieodłączny element, weryfikowany od samego początku, zmiana przepisów wymusiła dorzucenie kogutów i licencji.


No i wcześniej też mógł, wszyscy raczej o tym wiedzą, że ich przewagą od początku był BRAK licencji, a przez to mniejsze opłaty niż za taryfy, a weryfikowali jedynie prawko.


Nawet przy weryfikacji można posługiwać się fałszywymi dokumentami/jeździć na czyjejś licencji.


Same licencje są wydawane na wiele lat i nie masz żadnej pewności, że taksówkarz nie był w międzyczasie od wystawienia licencji karany.


Biurokracja i tyle.


Weryfikacja kierowców - owszem ważna. Wymaganie archaicznej licencji - zbędne.


No, a UBER wprowadził te dodatkowe prowizje, żeby właśnie ludzie dostarczyli brakujące dokumenty, nie odbierając im przy tym możliwości zarobku.


Ciekawe jakie byś miał podejście, jakby w Twojej branży coś funkcjonowało jako dozwolone i nagle po zmianie przepisu dostałbyś bana na wykonywanie zawodu. Tymbardziej, że to póki co wewnętrzne ustalenia UBERA, który ogarnia temat jeszcze PRZED wprowadzeniem takiego wymogu przez rząd.


Powtórzę żeby nie było - licencje i koguty są zbędne, dodatkowe weryfikacje i kontrole są jak najbardziej potrzebne.

Zaloguj się aby komentować