PAŃSTWO Z DYKTY... STRIKES BACK

Rozstrzygnięto przetarg na pierwszy z 8 audytów projektu #CPK - w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów dla części lotniskowej oraz kolejowej

Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów.

Jest rzeczą ABSOLUTNIE ZATRWAŻAJĄCĄ, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. - lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom, które w 2022 miały w sumie:

4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży
3,19 mln zł kapitału własnego;
229 tys. zł zysku netto; i
ok. 20 pracowników

Wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani - przede wszystkim - renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali.

W kolejnych częściach przyjrzymy się profilom trzech konsorcjantów

#polityka #cpk #polska https://twitter.com/MacVVilk/status/1762729700256784673
6c89898f-192b-47ba-877f-a0160f0fb571
486c1ff4-daf6-4764-9172-a05b657bb092
518e5762-22b2-46f5-b3d5-680e669f6a4d
e65fb2f8-088b-495d-b909-21f8a5924405
Klopsztanga

HMJ Sp. z o.o. (2022)


- Przychody ze sprzedaży: 5,3 tys. zł

- Strata netto: 22,6 tys. zł

- Kapitał własny: 256,6 tys. zł

- Zatrudnienie: 1 (?)


Głównym udziałowcem firmy jest p. Armand Brzosko, przedstawiający się jako inżynier z 25-letnim doświadczeniem oraz pilot liniowy.


Pan Armand publikuje w Internecie krótkie publikacje, w których prezentuje nowatorskie podejście do projektowania portów lotniczych. Postuluje w nich m. in. odejście od klasycznych pomostów pasażerskich na rzecz stworzenia struktury terminala umożliwiającej parkowanie samolotów częściowo wewnątrz budynku

7d22676f-88c3-4878-881c-94de8937a2d3
b2904843-0557-4c79-b0d1-9784738b0f6b
Klopsztanga

PROJEKT PLUS Sp. z o.o. (2022)


- Przychody ze sprzedaży: 699,6 tys. zł

- Strata netto: 437,8 tys. zł

- Kapitał własny: 677,5 tys. zł

- Zatrudnienie: 2


Firma posiada pewne doświadczenie w realizacji projektów lotniskowych, jednak były to np. projekty budowlane dróg kołowania czy projekt budowy masztów oświetlenia nawigacyjnego.


Prezesem Zarządu Spółki jest p. Piotr Niewiarowski, niegdyś Sekretarz Generalny Aeroklubu Polskiego oraz... Prezes Mazowieckiego Portu Lotniczego Sochaczew Sp. z o.o., zgłaszanego swego czasu jako lokalizacja dla nowego centralnego lotniska dla Polski.


Pan Piotr nie uchylał się również od wypowiedzi na temat CPK: "Czy skoro powstaje taki obiekt pod Berlinem, to czy ten w Polsce będzie miał rację bytu?" - wypowiedź z maja 2016 r.

a68cf9e1-4145-4cba-8b6d-c3faf2efba8e
26989896-7274-40f7-915f-6b758f898781
Klopsztanga

TECH-TOR Sp. z o.o. (2022)


- Przychody ze sprzedaży: 6,07 mln zł

- Zysk netto: 0,69 mln zł

- Kapitał własny: 2,25 mln zł

- Zatrudnienie: 17


Firma wyspecjalizowana jest w budowie i remontach dróg żelaznych i kołowych. Na stronie www przedsiębiorstwa nie widnieją jednak żadne referencje ani lista zrealizowanych projektów. Skala osiąganych przychodów sugeruje jedynie prace niewielkiej skali.


Prezesem Zarządu Spółki jest p. Marcin Kalczyński

8f690aff-0367-470f-b30a-45704b49f6a8
ae97fa3a-4edb-4dae-be72-8ead5ab93b44
Klopsztanga

Premier @donaldtusk

w swoim expose zapowiadał, że w decyzji o przyszłości CPK uczestniczyć będą "WYBITNI I BEZSTRONNI EKSPERCI"


Wyniki pierwszego przetargu w sprawie audytu projektu zdecydowanie tego nie potwierdzają. Mamy do czynienia z konsorcjum przypadkowych mikrofirm, dla których krytyczna analiza projektu o skali #CPK jest zleceniem wykraczającym dalece poza posiadane doświadczenie i kompetencje.


Niezależnie od wyniku - pozytywnego czy negatywnego - przedmiotowego audytu, nie będzie on mógł być poważnie brany pod uwagę

21873a2f-d2d2-4bb9-8912-3cc1e7a094e8
Klopsztanga

Jest jeszcze wisienka na torcie: siedziba największej z trzech firm biorących udział w konsorcjum - TECH-TOR - to WIRTUALNE BIURO przy ul. Chmielnej 2/31 w Warszawie

f9142d91-6cde-4743-b4c6-9a1356451684
f77ca368-3f2b-442c-8853-063b63f1ea87
maximilianan

@Klopsztanga w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów.


Oni nawet nie będą sprawdzać wydatków tylko ustalonych przez spółkę terminy.

Klopsztanga

@maximilianan co nie zmienia faktu że to krzaki, gdzie więcej ja zarabiam niż oni lub połowę tego

Mam firmę od 2018r

Do tego grałem 3h w microsoft flight simulator, kumpel pracuje w kolei a ojciec wybudował dom i płot - i pomagał mi przy remoncie kapitalnym.

Kapitał zakładowy - spokojnie mogę wpłacić 20k, by przebić tych co mają "5 000zł" xD

Ostatnio nauczyłem się free-cad, by drukować projekty 3d na swojej drukarce. Za marne 5k mogę im nawet wydrukować mój raport w 3d - by nie było że mój raport nie jest nowoczesny xD

Jako programista, też bardzo dobrze ogarniam API LeafletJS, więc mogę nawet ogarnąć mapki z openstreetmap


W mordę se pluje że nie dałem oferty do przetargu. Prawie darmowe 350k pln za napisanie "Nie, bo nie i chuj".. a później zamykam spółeczkę i narka, machający papież na drogę

Syster

@maximilianan Dodatkowo dorzucę:

https://raportkolejowy.pl/audyt-w-cpk-pierwszy-przetarg-rozstrzygniety/


Audyt w CPK dotyczy raportu z weryfikacji harmonogramu realizacji części lotniskowej i kolejowej w zakresie „Y”. Co ciekawe, komisja przetargowa przyznała zwycięskiemu konsorcjum ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji kolejowych”

Do przetargu ogłoszonym przez CPK stanęły także konsorcjum Instytut Dróg i Lotnisk Sp. z o.o. i CCM Sp. z o.o. z ceną 444 817, 20 zł oraz Infra-Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i IPOPEMA Securities S.A. z ceną 1 211 550,00 zł. Te oferty otrzymały zaś od komisji ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji lotniskowych”.


Czyli zgłosiło się 3 oferentów , ŻADNA nie miała doświadczenia zarówno kolejowego jak i lotniskowego.


Mało tego:

https://twitter.com/MichalCzarnik/status/1762479076470583331


Jedynie nieco większą firmą z tego grona jest TECH-TOR Sp. z o.o. (ponad 6 mln zl obrotów w 2022 r.). Nie wydaje się, że we wskazanych konsorcjach był potencjał wykonawczy do tak złożonego zadania.

Czyli z tych dwóch które "chociaż zbliżały się" do budżetu, wybrany TECH-TOR wcale mikro firmą nie był.


I komentarz CPK:


Z formalnego punktu widzenia warunków przetargu, firmy spełniły wymagane kryteria. Warto podkreślić jednak, że spółka CPKnie podpisała jeszcze umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym podmiotem, którego oferta została oceniona najwyżej" - przekazało nam biuro prasowe spółki Centralny Port Komunikacyjny.


Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-burza-wokol-audytu-cpk-przetarg-wygraly-firmy-krzaki-spolka-,nId,7359247#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome


Dla mnie to brzmi jakby dopiero co ocenili oferty.

jimmy_gonzale

Burdel kurwa na kółkach. Niemieckie psy, wróć, karaczany.

M_B_A

@Klopsztanga Mam nadzieję że media będą grzały temat na tyle, że ktoś za to przynajmniej poleci że stołka. Mimo że jestem raczej sceptykiem CPK w obecnym kształcie to ten nius podniósł mi ciśnienie

LordWader

Może ktoś tym firmom podrzuci właściwe wyniki audytu i jakoś dadzą radę

Zaloguj się aby komentować