Rozstrzygnięto przetarg na pierwszy z 8 audytów projektu #CPK - w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów dla części lotniskowej oraz kolejowej
Wygrało konsorcjum firm HMJ, Projekt Plus i TECH-TOR z ofertą 387 450 zł - najniższą z 3 złożonych ofert, pomimo oceny doświadczenia eksperta w zakresie inwestycji kolejowych na zero punktów.
Jest rzeczą ABSOLUTNIE ZATRWAŻAJĄCĄ, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. - lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom, które w 2022 miały w sumie:
4,78 mln zł przychodów ze sprzedaży
3,19 mln zł kapitału własnego;
229 tys. zł zysku netto; i
ok. 20 pracowników
Wybrane podmioty nie posiadają kompetencji, doświadczenia ani - przede wszystkim - renomy, aby dokonywać eksperckiej opinii projektu tej skali.
W kolejnych częściach przyjrzymy się profilom trzech konsorcjantów
#polityka #cpk #polska https://twitter.com/MacVVilk/status/1762729700256784673
HMJ Sp. z o.o. (2022)
- Przychody ze sprzedaży: 5,3 tys. zł
- Strata netto: 22,6 tys. zł
- Kapitał własny: 256,6 tys. zł
- Zatrudnienie: 1 (?)
Głównym udziałowcem firmy jest p. Armand Brzosko, przedstawiający się jako inżynier z 25-letnim doświadczeniem oraz pilot liniowy.
Pan Armand publikuje w Internecie krótkie publikacje, w których prezentuje nowatorskie podejście do projektowania portów lotniczych. Postuluje w nich m. in. odejście od klasycznych pomostów pasażerskich na rzecz stworzenia struktury terminala umożliwiającej parkowanie samolotów częściowo wewnątrz budynku
PROJEKT PLUS Sp. z o.o. (2022)
- Przychody ze sprzedaży: 699,6 tys. zł
- Strata netto: 437,8 tys. zł
- Kapitał własny: 677,5 tys. zł
- Zatrudnienie: 2
Firma posiada pewne doświadczenie w realizacji projektów lotniskowych, jednak były to np. projekty budowlane dróg kołowania czy projekt budowy masztów oświetlenia nawigacyjnego.
Prezesem Zarządu Spółki jest p. Piotr Niewiarowski, niegdyś Sekretarz Generalny Aeroklubu Polskiego oraz... Prezes Mazowieckiego Portu Lotniczego Sochaczew Sp. z o.o., zgłaszanego swego czasu jako lokalizacja dla nowego centralnego lotniska dla Polski.
Pan Piotr nie uchylał się również od wypowiedzi na temat CPK: "Czy skoro powstaje taki obiekt pod Berlinem, to czy ten w Polsce będzie miał rację bytu?" - wypowiedź z maja 2016 r.
TECH-TOR Sp. z o.o. (2022)
- Przychody ze sprzedaży: 6,07 mln zł
- Zysk netto: 0,69 mln zł
- Kapitał własny: 2,25 mln zł
- Zatrudnienie: 17
Firma wyspecjalizowana jest w budowie i remontach dróg żelaznych i kołowych. Na stronie www przedsiębiorstwa nie widnieją jednak żadne referencje ani lista zrealizowanych projektów. Skala osiąganych przychodów sugeruje jedynie prace niewielkiej skali.
Prezesem Zarządu Spółki jest p. Marcin Kalczyński
Premier @donaldtusk
w swoim expose zapowiadał, że w decyzji o przyszłości CPK uczestniczyć będą "WYBITNI I BEZSTRONNI EKSPERCI"
Wyniki pierwszego przetargu w sprawie audytu projektu zdecydowanie tego nie potwierdzają. Mamy do czynienia z konsorcjum przypadkowych mikrofirm, dla których krytyczna analiza projektu o skali #CPK jest zleceniem wykraczającym dalece poza posiadane doświadczenie i kompetencje.
Niezależnie od wyniku - pozytywnego czy negatywnego - przedmiotowego audytu, nie będzie on mógł być poważnie brany pod uwagę
Jest jeszcze wisienka na torcie: siedziba największej z trzech firm biorących udział w konsorcjum - TECH-TOR - to WIRTUALNE BIURO przy ul. Chmielnej 2/31 w Warszawie
@Klopsztanga w zakresie weryfikacji i oceny harmonogramów.
Oni nawet nie będą sprawdzać wydatków tylko ustalonych przez spółkę terminy.
@maximilianan co nie zmienia faktu że to krzaki, gdzie więcej ja zarabiam niż oni lub połowę tego
Mam firmę od 2018r
Do tego grałem 3h w microsoft flight simulator, kumpel pracuje w kolei a ojciec wybudował dom i płot - i pomagał mi przy remoncie kapitalnym.
Kapitał zakładowy - spokojnie mogę wpłacić 20k, by przebić tych co mają "5 000zł" xD
Ostatnio nauczyłem się free-cad, by drukować projekty 3d na swojej drukarce. Za marne 5k mogę im nawet wydrukować mój raport w 3d - by nie było że mój raport nie jest nowoczesny xD
Jako programista, też bardzo dobrze ogarniam API LeafletJS, więc mogę nawet ogarnąć mapki z openstreetmap
W mordę se pluje że nie dałem oferty do przetargu. Prawie darmowe 350k pln za napisanie "Nie, bo nie i chuj".. a później zamykam spółeczkę i narka, machający papież na drogę
@maximilianan Dodatkowo dorzucę:
https://raportkolejowy.pl/audyt-w-cpk-pierwszy-przetarg-rozstrzygniety/
Audyt w CPK dotyczy raportu z weryfikacji harmonogramu realizacji części lotniskowej i kolejowej w zakresie „Y”. Co ciekawe, komisja przetargowa przyznała zwycięskiemu konsorcjum ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji kolejowych”
Do przetargu ogłoszonym przez CPK stanęły także konsorcjum Instytut Dróg i Lotnisk Sp. z o.o. i CCM Sp. z o.o. z ceną 444 817, 20 zł oraz Infra-Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i IPOPEMA Securities S.A. z ceną 1 211 550,00 zł. Te oferty otrzymały zaś od komisji ZERO punktów za „doświadczenie eksperta w zakresie inwestycji lotniskowych”.
Czyli zgłosiło się 3 oferentów , ŻADNA nie miała doświadczenia zarówno kolejowego jak i lotniskowego.
Mało tego:
https://twitter.com/MichalCzarnik/status/1762479076470583331
Jedynie nieco większą firmą z tego grona jest TECH-TOR Sp. z o.o. (ponad 6 mln zl obrotów w 2022 r.). Nie wydaje się, że we wskazanych konsorcjach był potencjał wykonawczy do tak złożonego zadania.
Czyli z tych dwóch które "chociaż zbliżały się" do budżetu, wybrany TECH-TOR wcale mikro firmą nie był.
I komentarz CPK:
Z formalnego punktu widzenia warunków przetargu, firmy spełniły wymagane kryteria. Warto podkreślić jednak, że spółka CPKnie podpisała jeszcze umowy z wyłonionym w postępowaniu przetargowym podmiotem, którego oferta została oceniona najwyżej" - przekazało nam biuro prasowe spółki Centralny Port Komunikacyjny.
Dla mnie to brzmi jakby dopiero co ocenili oferty.
Burdel kurwa na kółkach. Niemieckie psy, wróć, karaczany.
@Klopsztanga Mam nadzieję że media będą grzały temat na tyle, że ktoś za to przynajmniej poleci że stołka. Mimo że jestem raczej sceptykiem CPK w obecnym kształcie to ten nius podniósł mi ciśnienie
Może ktoś tym firmom podrzuci właściwe wyniki audytu i jakoś dadzą radę
Zaloguj się aby komentować