Luuudzie... zaczeli się ludzie, zaczęły się problemy
Nie jesteśmy już jednym serwerem ale duetem zwanym w #devops green i blue
To jest na prawdę przesada, że tyle czasu na to marnuje. Ale na prawdę mnie to jara. Gierki RPG w takiej magicznej otoczce to od zawsze był jakiś mojego rodzaju fetysz
Wracając. Wziąłem się znowu za #programowanie no i niestety tym razem wina była po stronie silnika. Chciałem zredukować cooldown spelli o ułamek, niestety po drodze ten ułamek, pomimo, że dokumentacja wskazywała na float był castowany do int-a. Niby mógł bym dać speed x2 i po problemie ale, ale. Co z balansem, co z wyzwaniem. Chcemy, żeby było dynamiczniej, a nie śmiesznie łatwo.
Wszedłem na gita, sprawdziłem najnowsze commity no i jest, ktoś to faktycznie poprawił. Tylko to oznacza, z tego co przejrzałem inne zmiany, że do update jest cały silnik
Najpierw tak jak mówi inżynierski best practicse zajebałem update na produkcji. Błąd! Od rana gracze reportowali bugi z walką i niemożność wylogowania sie
Po kilku godzinach zabawy z dzieciakami, zakupami i świątecznym sprzątaniem. Błądząc myślami nie przy pierogach ale przy Tibijce wybór padł na green-blue. Czyli stawiamy drugi serwerek, robimy klienta, ustawiamy cycuś glancuś a na koniec przepinamy userów.
Zdumpowałem baze orginalnego serwera do pliczku, zsetupowałem i skompilowałem nowy build. Potem tylko podłączyć wszystko razem i ciach. Został jeszcze klient, ale to robi się ultra szybko jak już wiesz co jest czym. Reguły firewall dla nowych portów, NATowanie nowych portów (pic rel) i BUM. You are logged in!
Ide bawić się z dziećmi, nocka minie mi przy przerzucaniu plików i modyfikowaniu nowego silnika. Wesołych świąt
![c7373283-001e-4b0e-b9ee-2b0729278c9c](https://cdn.hejto.pl/uploads/posts/images/1200x900/8a8da717f52aac6bd41d81cadfa94031.png)
![zboinek userbar](https://cdn.hejto.pl/uploads/users/images/userbars/e16e3f7a2b7cbcfe032f50f8152d8de9.jpg)