Zapraszam do przeczytania artykułu na ten temat: https://swiatwyscigow.pl/artykuly/25796-zalety-szesciokolowego-bolidu-formuly-1
#abcf1 - mój tag o historii Formuły 1, zapraszam
#motoryzacja #f1 #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu
Była kiedyś taka seria anime chyba z lat 70, która leciała bodaj w Polsacie w latach 90. Miało to chyba tytuł "Grand Prix" i traktowało o rozwoju jakiejś stajni wyścigowej i ich kierowcy. O ile pamiętam to leciało to tylko raz, chyba nawet bez powtórek w Polsacie 2 ale pewności nie mam, bo wtedy nie miałem kablówki. W serialu przechodzili chyba m.in. przez etap rajdów, startu w Le Mans i właśnie F1, gdzie m.in. albo oni jeździli takim dziwadłem, albo to konkurencja miała i się tego obawiali.
A jak już o anime, to przypomniała mi się też bryka Lynn Kaifuna z "SDF-1 Macross", które swoją drogą obejrzałem w całości dopiero w pierwszym lockdownie, choć byłem świadom istnienia tej serii od 1991 roku, kiedy to na stadionie 10-lecia kupiłem jakiś składankowy VHS z dwoma odcinkami z odcinkami z pirackim lektorem.
#anime
@jaxonxst jakby gdzieś było video pokazujące pitstop takiego Tyrrella, to chętnie zobaczę, bo kiedyś spędziłem z pół godziny na szukaniu i nie znalazłem 😉
@Aksal89 Nie znalazłem też żadnej informacji na ten temat. Pit-stopy wyglądały normalnie, jedynie zajmowały więcej czasu
Trochę nie rozumiem - skoro bolid był stabilniejszy przy wyższych prędkościach i mógł stracić oponę i dalej jechać a nie skończyć na bandach to dlaczego zakazano go ze względu na bezpieczeństwo i w jaki sposób jest to słuszne?
@buysy IMO głównie chodziło o koszta stworzenia i rozwoju sześciokołowca - bo skoro P34 działał, to każdy zespół by próbował skopiować i jeszcze bardziej rozwinąć ten pomysł (tak jak March i Williams, którzy testowali sześciokołowca z dwiema tylnymi osiami)
@buysy Po sześciokołowych projektach zaczęły się pojawiać pierwsze koncepty ośmiokołowych. W dodatku istniały różne zabawy z skrzydłami (rok 1969/70 czy 1998). Te wszystkie dodatkowe elementy mogły w przypadku poważnych wypadków doprowadzić do tragedii, gdyż zupełnie inaczej mogłyby się zachować elementy w trakcie wypadku niż czterokołowce. Tu chodzi o standardy bezpieczeństwa.
Zaloguj się aby komentować