#lotnisko #warszawa #polityka #polska #lotnictwo
@Shade często zamawiasz bilety przy stanowisku check-in?
@FoxtrotLima czasami, ale lało wszędzie, to akurat jedno ze zrobionych zdjęć, a właściwie SS.
@FoxtrotLima ty, a widziałeś kurwa kiedyś, żeby padało na lotnisku, że się przypierdalasz o takie szczegóły?
@Shade czekaj. Premier miał dach naprawić? Czemu nie bóg ojciec? co się ograniczasz?
@Shade jesteś na portalu ze śmiesznymi obrazkami. Wyjmij kija z dupy.
@FoxtrotLima dobra, już wyjąłem.
@em-te jak mam się nie ograniczać to zapytaj starego czemu jeszcze nie naprawił, akurat kija z dupy wyjąłem to mogę tobie wsadzić.
@Shade mój ojciec nie żyje. Skąd w tobie tyle jadu?
@em-te mój też nie
@Shade ja widziałem na lotniskach i w firmach, że kapało z dachu. Co to ma do rzeczy?
@maximilianan a no kompletnie nic, chodzi tutaj o to, że "wina tüska", w końcu nie bez powodu gównowpis o cieknącym dachu jest na tagu #polityka, logiczne nie?
@festiwal_otwartego_parasola w LG cieknący dach to był standard podczas deszczu, w NV też xD moja kobieta pracując w Electronicsie miała specjalnie wiadra na wszelki wypadek xD
Czyli należy zbudować cpk z powodu kałuży na Okęciu?
@mrocznykalafior Należy budować CPK z powodu położenia geograficznego kraju oraz ograniczonej przepustowości lotnisk, utkanych nonsensownie blisko miejskiej zabudowy.
@jonas akurat lotnisko Pyrzowice jest geograficznie lepiej położone, bardziej na południe, bliżej sąsiadująych krajów, na pustkowiu, połączone autostradą A1 więc można je rozbudować
@jonas a wogołe to ja sie odnosiłem do wpisu autora który robi zdjęcia kałuży
@mrocznykalafior I za pięć lat kiedy się zatka, znów odgrzewać dyskusję o CPK?
Heathrow, Schiphol i Frankfurt są dogodnie położone w polach kapusty, z daleka od zabudowy mieszkalnej jak to tylko możliwe. Z czasem dopiero obrosły hotelami i stacjami kolejowymi, ale przewidująco rozplanowano te lotniska pośrodku niczego. Dokładnie jak teraz CPK.
To i tak akademicka dyskusja, w Berlinie otworzyli nowe lotnisko, więc po co budować jakieś w Polsce. Tylko z tym kupowaniem energii z niemieckich elektrowni zasilanych ruskim gazem nie pykło i jest ambaras.
@mrocznykalafior Lepsze to niż kolejne zdjęcia drinków przy hotelowym basenie, zawsze jakaś ciekawa pamiątka z wakacji.
@jonas Heathrow w polu kapusty?!
Lotnisko w Berlinie takie zajebiste, a nie ma nawet zbazowanej normalnej linii, bo ta zdążyła zbankrutować. Ruch napędzają Ryanair i Easyjet, a Lufthansa odmówiła założenia tam swojego hubu. Świetny deal z tym lotniskiem zrobili.
@FoxtrotLima Może to nie była kapusta, tylko pastwisko dla owiec. Co za różnica? City się zapchało w cholerę i choćby skały srały, nie ma gdzie go rozbudować ani jak zwiększyć przepustowości.
Heathrow Airport began in 1929 as a small airfield (Great West Aerodrome) on land southeast of the hamlet of Heathrow from which the airport takes its name. At that time the land consisted of farms, market gardens and orchards; there was a "Heathrow Farm" approximately where the modern Terminal 2 is situated, a "Heathrow Hall" and a "Heathrow House."
Berlin jest trochę bez sensu, bo jest już Frankfurt i Monachium do przesiadek przez Niemcy. To tak, jakby powstało już u nas CPK, potem stworzono jeszcze Nadmorski Port Komunikacyjny powiedzmy między Trójmiastem a Koszalinem, a teraz upierano się, żeby rozbudować potężnie rzeszowską Jasionkę.
@FoxtrotLima latam regularnie z berlina i imo mowienie, ze to ryanair i easyjet napedzaja tu ruch to gruba przesada. Nie widzialem statystyk, mowie tak po tym co widze na monitorach od/przylotow
@jonas no może w 1929 tam było pole kapusty, ale napisałeś, że
Heathrow, Schiphol i Frankfurt są dogodnie położone w polach kapusty, z daleka od zabudowy mieszkalnej jak to tylko możliwe.
co jest nieprawdą w chwili obecnej, bo takie Heathrow jest obudowane z każdej strony. Amsterdam i Frankfurt w zasadzie też, chociaż nie aż tak jak Heathrow.
@bartek555 Sprawdziłem z ciekawości dzisiejsze loty. W Berlinie 40% ruchu napędzają 3 linie: Ryanair, Easyjet i Eurowings (wszystkie to lowcosty). Jak do tego się dorzuci Wizzaira i Norwegiana (także LCC) to mamy już prawie 50%.
Dla porównania dzisiaj w Warszawie 60% ruchu wygeneruje sam Lot.
I to jest to, czego Berlinowi brakuje - dużej linii, dla której to lotnisko byłoby hubem.
Tak więc za budową CPK powinno iść też rozwijanie linii (Lotu w domyśle), która będzie w stanie wygenerować odpowiedni ruch. Inaczej CPK skończy jak BER.
@FoxtrotLima no to jest zszokowan. Ciekawe jaki jest stosunek ruchu tanich linii to profitu jakie generuja dla lotniska w porownaniu do “normalnych” linii
@bartek555 nie znam poszczególnych umów jakie mają linie z lotniskami, ale znając Niemcy i jaki klimat tu panuje w kwestii LCC wątpię, żeby mieli korzystniejsze stawki niż inni przewoźnicy. Jedyne na co mogą liczyć to upusty ze względu na generowanie ruchu - otwieranie nowych tras, bonusy za load factor czy ogólny wolumen przewiezionych pasażerów w roku kalendarzowym.
Możesz zerknąć do rozdziału 1.5 tego dokumentu: https://corporate.berlin-airport.de/content/dam/corporate/de/geschaeftspartner/entgelte/entgeltordnung-ber.pdf
@FoxtrotLima Dobra, masz mnie, powinienem to określić "były budowane w polach kapusty". Bo teraz istotnie obrosły zabudową wszelaką, choć głównie hotelarsko-przemysłową. Pod Schipholem to jeszcze trochę biurowców widziałem, całkiem sensownie zamiast pchać to do centrów miast.
Zaloguj się aby komentować