OK, to wygląda dość dziwnie, powiedziałbym, że nieziemsko.
Zbudowana przez firmę Hughes Aircraft wczesna wersja lekkiego pocisku egzoatmosferycznego LEAP KKV (Lightweight Exoatmospheric Projectile Kinetic Kill Vehicle) została pomyślnie przetestowana na poligonie w Edwards Air Force Base w czerwcu 1991 roku. Wystrzeliwane przez rakietę nośną, LEAP KKV są przeznaczone do niszczenia wrogich pocisków w przestrzeni kosmicznej poprzez fizyczne uderzenie, a nie detonację głowicy bojowej. Po odłączeniu się od rakiety nośnej detektor podczerwieni i układ napędowy pomagają naprowadzić ją na wrogi pocisk. Nowoczesne wersje LEAP KKV, obecnie budowane przez Raytheon, są rozmieszczane na pociskach SM-3 na wybranych okrętach marynarki wojennej USA w celu zapewnienia obrony przed pociskami balistycznymi w teatrze działań wojennych.
Pierwsze testy w NHTF obejmowały eksperymentalny pojazd latający KHIT (EHV) i zakończyły się w kwietniu 1989 roku pierwszym pełnym testem prototypu KKV lotu w zawisie. Podczas 24-sekundowego lotu, ważący 200 funtów (~90,7 kg) EHV, wykorzystując silniki rakietowe, manewrował po zaprogramowanej trajektorii lotu w zawisie i bezpiecznie wylądował w sieci przechwytującej.
https://www.youtube.com/watch?v=RnofCyaWhI0
https://airandspace.si.edu/collection-objects/vehicle-kinetic-kill-lightweight-exo-atmospheric-projectile/nasm_A20050460000
#wojsko #technologia #ciekawostki
Zbudowana przez firmę Hughes Aircraft wczesna wersja lekkiego pocisku egzoatmosferycznego LEAP KKV (Lightweight Exoatmospheric Projectile Kinetic Kill Vehicle) została pomyślnie przetestowana na poligonie w Edwards Air Force Base w czerwcu 1991 roku. Wystrzeliwane przez rakietę nośną, LEAP KKV są przeznaczone do niszczenia wrogich pocisków w przestrzeni kosmicznej poprzez fizyczne uderzenie, a nie detonację głowicy bojowej. Po odłączeniu się od rakiety nośnej detektor podczerwieni i układ napędowy pomagają naprowadzić ją na wrogi pocisk. Nowoczesne wersje LEAP KKV, obecnie budowane przez Raytheon, są rozmieszczane na pociskach SM-3 na wybranych okrętach marynarki wojennej USA w celu zapewnienia obrony przed pociskami balistycznymi w teatrze działań wojennych.
Pierwsze testy w NHTF obejmowały eksperymentalny pojazd latający KHIT (EHV) i zakończyły się w kwietniu 1989 roku pierwszym pełnym testem prototypu KKV lotu w zawisie. Podczas 24-sekundowego lotu, ważący 200 funtów (~90,7 kg) EHV, wykorzystując silniki rakietowe, manewrował po zaprogramowanej trajektorii lotu w zawisie i bezpiecznie wylądował w sieci przechwytującej.
https://www.youtube.com/watch?v=RnofCyaWhI0
https://airandspace.si.edu/collection-objects/vehicle-kinetic-kill-lightweight-exo-atmospheric-projectile/nasm_A20050460000
#wojsko #technologia #ciekawostki
Wiedziałem, że z czymś się mi to kojarzy ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
Zaloguj się aby komentować