Czyli zostawiam amerykańskiego X-Traila / Rogue 2.5 AWD.
Co będę robił bo wypada:
-
rozrząd (łańcuch,co prawda nie słychać jeszcze ale na początku 2025 jadę nim do Szwecji na parę miesięcy więc chcę mechanicznie mieć tip-top)
-
olej w skrzyni
-
olej w napędach (mam 167kkm)
-
wymiana caraudio bo obecne popsułem prawdopodobnie ja a znalazłem zamiennik z Andori Auto, który wchodzi P'n'P
Mam w nim dołożony reflektor dalekosiężny i światło ostrzegawcze (kogut) z przodu (dokładam jeszcze dwa małe z tyłu - muszę mieć migające auto w pracy).
#pytanie #mechanikasamochodowa
Co mogę zrobić, żeby ciut osiągi podnieść w tym wolnossaku benzynowym? Na pewno kompresora nie będę zakładać.
Czy warto cokolwiek podniść go (10mm) i jak drogo to mogłoby kosztować?
Dzięki za porady.
Istnieje możliwość wykonania tak zwanego chip tuningu w silnikach wolnossących ale wzrost mocy i momentu obrotowego nie będzie szalony ale może być już odczuwalny tylko nie wiem czy Ci się to opłaca bo to jednak trzeba wydać parę złotych a efekty nie będą spektakularne.
@Lubiepatrzec ok, zainteresowałeś mnie. Mi nie chodzi o to, że z tych 171KM ma się zrobić 300. Jaki może być koszt? I ewentualne korzyści?
Chcę mieć zrobione coś przy aucie, żebym pozbył się natrętnej myśli o tym, jak bardzo potrzebuję (a nie potrzebuję) wydać ze 130k na jakiegoś SUVa czy PickUp'a.
@jarezz nie podam Ci konkretnych wartości bo nie znam się na tym wystarczająco natomiast nie sądzę abyś doszedł nawet do 200 koni a jeżeli chodzi o koszty to podejrzewam że 2 - 3 tysiące ale też strzelam trochę z głowy.
Jeśli potrzebujesz zmiany to zawsze możesz zainwestować w wizualną jak felgi czy okleina albo w jakieś akcesoriach które przydadzą ci się w lekkim terenie czy pracy.
Możesz też zainwestować w instalację LPG i cieszyć się niskim spalaniem.
@Lubiepatrzec ten silnik nie jest zbytnio LPG friendly przez regulację zaworów.
LPG nie do tego silnika. Robiliśmy taki po 30 tys km przebiegu na gazie. Głowica i tłoki śmietnik. Silnik bardzo czuły na paliwo.
Natomiast wiem że na stany szły wersje z kompresorem ale to raczej jako ciekawostka.
@Kulka kompresor w tym qr25de?
https://youtube.com/shorts/CC5_ijZvqTo?feature=shared
Tutaj masz króciutki film który może dać Ci jakiś obraz sytuacji
Siemka
Programem (chipem) zrobisz pewnie do 180 kucy. Nie znam specjalnie silnika, może ma lepszy potencjał ¯\_(ツ)_/¯ Możesz liczyć na lepsze rozłożenie mocy. Bardziej płaski wykres mocy oznacza lepszą "elastyczność". Koszt 2-5k, zależy kto, jak i na czym robi (czy komp seria czy jakiś stand alone).
IMHO opony, jak do terenu to lift, może jakieś bagażniki? Osłony podwozia?
Wszystko zależy od budżetu i tego co chcesz od auta
@LaMo.zord dzięki. Jest u mnie w mieście chłopak od map, chip, itd. Będę musiał zagadać.
Opony mam już BF A/T założone. Generalnie na szutrach czy lekkim błocie na budowie dają radę. Wystarczy cienka warstwa lodu i na asfalcie jest masakra ale na zimę mam komplet z kolcami.
Osłony to tylko pod silnik ale niegłupie.
Ogólnie żadnej wyprawówki nie będę z tego próbował robić ale video z USA z liftem o 2" i większym kołem wyglądało fajnie. Nie wiem tylko czy wtedy poszerzenia zawiasu nie trzeba byłoby zrobić.
@jarezz tego niestety nie wiem
@LaMo.zord jeszcze żebym miał FB. Powiedz mi jeszcze czy filtr stożkowy cokolwiek daje?
@jarezz stożek raczej pogorszy. Lepiej kup dedykowaną wkładkę do oryginalnej obudowy filtra. Jakieś K&N, Pipercross. Lepszy efekt da łapacz zimnego powietrza.
@LaMo.zord łapacz zimnego powietrza?
@jarezz coś co kieruje zimne powietrze z zewnątrz na filtr
@LaMo.zord ze snorkelem to by to auto jak upośledzone wyglądało.
A co jeszcze można zmienić? inne świece?
@jarezz to naprawdę zależy od tego ile chcesz wydać.
W kolejności zyski do kosztów:
- dolot zimnego powietrza i sportowa wkładka filtra
- dolot z większą przepustnicą
- kolektor wydechowy i wydech
- porting głowicy (polerowanie kanałów)
- wałki rozrządu
- wyważenie układu korbowo-tłokowego z ewentualnym usunięciem nadmiarów materiału
Przy dolocie, wydechu sugerowany będzie program, przy wałkach to już koniecznie. Żeby to miało sens ofc bo "działać" będzie czy tak czy tak.
Świecę mogą trochę podnieść stabilność zapłonu, ale nie masz ostrych gratów ani problemów z zapłonem (?) więc nie ma to sensu.
To coś z kategorii "poczujesz się lepiej, ale nic to nie zmieni"
Z N/A uzyski nie są niestety szałowe i przede wszystkim drogie.
@jarezz Nie baw się w zmiany map w silniku NA. Zauważalnego efektu to nie da a kasę wydasz. W silnikach wolnossących nic odczuwalnego nie zrobisz bez zmian mechanicznych. A pakować kasę w turbo/ kompresor (i potem utrzymanie) to już lepiej sprzedać auto i dołożyć do mocniejszego. Można poprawić fabrykę, dostosować parametry do obecnych warunków, wyrównać krzywą mocy i momentu ale nie jest to warte 1.5-2k.
Tak naprawdę masz dwa wyjścia - albo zostawiasz to auto i inwestujesz w wygodę (wnętrze, zawieszenie, zabezpieczenie itd.) i godzisz się z jego osiągami albo sprzedajesz i kupujesz coś mocniejszego (albo z turbo jeśli chcesz mieć możliwości "tuningu").
BTW. Najlepszy sposób na poprawę osiągów to zmniejszenie masy ale jeśli używasz tego auta na daily to raczej też niemożliwe ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
@curvidus generalnie raczej nie przeszkadza mi moc (przyspieszenie / Vmax) bo od tego auta nigdy nie oczekiwałem. Nie spodziewałem się kosztów do 5k.
Musze poszukać chyba na amerykańskich forach nissana co tu można zrobić bez taczki monet ale żeby lekką satysfakcję dało.
@jarezz QR25DE Jest niepopularny w Europie więc i z jakkolwiek pojętym tuningiem lekko nie będzie.
I to nie prawda że wolnossak będzie na 100% miał mały przyrost. Przy pojemności 2.0 w górę właśnie w większości spokojnie można zyskać ok 5 - 15%. ALE w tym przypadku nawet przyrost o 40% niewiele zmieni ponieważ masz CVT. Czemu? Bo skrzynia i tak będzie zamulać. Tu CVT na 99% ma sterownik więc tym bardziej może wywalać błędy rozłączać napęd.
For fun można wydech wymienić na jakiś z klapami i samymi sprężynami podnieść go o 10 czy 20mm
@dolchus lift tylko z całą wymianą zawieszenia czy jakieś dokładki? pamiętam, że 20 lat temu ojciec kupił E30 z zawieszeniem Sachsa i dokładał jakieś gumowe tulejki bo nie dało się tym jeździć po wiejskich drogach. Moje pierwsze zarobione pieniądze po 18tce poszły w remont silnika bo urwałem misę
EDIT. PS. Nie wiem czy to coś zmienia jeśli chodzi o skrzynię ale tutaj jest ta eCVT, która "zmienia" biegi. Do tego mogę wyłączyć "nadbieg" i jest tryb L do holowania przyczepy, a którego ja w śniegu używam.
@jarezz Co do zawiasu - nie wiem jak tam wygląda technologicznie ale jak można bezpiecznie jakąś gumę podłożyć lub gumę z kieszenią najlepiej dedykowaną - tak żeby sprężyna nie wypadła to obeszłoby się bez podmiany sprężyn.
Nie wydaje mi się żeby w nissanach nawet USDM były skrzynie e-CVT - to wynalazek Toyoty głównie do hybryd. Wynalazłem w instrukcji że owszem były 2 rodzaje automatów, ale jak w nissanie je z osobna nazywają to licho ich wie . W każdym razie jak zmienisz wydech i dolot to może być nawet tego nie czuć a skrzyni nie powinno się nic stać jak dojdzie 15KM
@dolchus no ja mam ten rodzaj z dołu. Symuluje biegi, w sensie nie wyje tak jak toyota w hybrydzie do odcinki non stop
Zaloguj się aby komentować