Dzisiaj rano o 8:35 mój tata i siostra mieli lecieć do Polski z Luton na tydzień. Młoda (16l) miała jechać sama za swoje pierwsze zarobione w pracy pieniądze, więc starczyło jej na Wizzaira, ale potem tata uznał że w sumie dołączy się do niej i polecą sobie razem, tak żeby jej było raźniej, nie była kilka lat, przy okazji nie będzie trzeba nikogo angażować do odbioru jej - więc w sumie mieli dwie różne rezerwacje, to ważne.
Niestety te skurwysyny z WizzAira 3h przed odlotem wysłały SMSa i postanowiły odwołać lot którym mieli lecieć i co ciekawe ten co wieczorny 8 lipca co mieli nim wracać! Siostrę zdążyłem przebukować na 14:40 odlot dzisiaj i powrót niestety 6 rano w sobotę zamiast wieczora, ale dla taty brakło już miejsca i następne wolne dopiero w środę a na 3 dni to nie opyla mu się jechać. No kurwa. W związku z tym decyzja jest taka że no trudno, niech młoda leci sama, a tacie złożyliśmy o odszkodowanie i zwrot biletów. Do tego dobrze ze miał ubezpieczenie podróżne w karcie to i zwrócą mu za parking długoterminowy, wynajem auta w Polsce itd w razie jakby nie udało się odzyskać tego wszystkiego od Wizza + odszkodowanie. Ale tak czy tak wkurw lvl 100%. Tym bardziej że tacie nie chodziło o podróż sensu stricte do Polski a właśnie o to żeby lecieć razem z siostrą...
Całe szczęście jedyne w tym że to ich wina czyli należy się odszkodowanie za odwołany lot, siostrze za opóźniony ponad 4h - ale tak czy tak kolejny powód żeby nie latać w tych bydlęcych warunkach, bez jakiejkolwiek pomocy na lotnisku ze strony agentów - jedyne ich zajęcie to wręczanie świstków na infolinię.Kolejny powód jest też taki że nie warto oszczędzać tych kilkudziesięciu funtów i dopłacić do British Airways czy LOT, no ale tu akurat była kwestia taka że siostra chciała lecieć za swoje, nie chciała niczyjej pomocy więc starczyło na to. Ale co stresu to aż ciężko podliczyć...
#lotnictwo #uk #polska #wizzair #tanielinielotnicze
@MarianoaItaliano a dlaczego odwołali?
@Quake Nie ma podanej przyczyny. Odwołany i tyle. Nie wyleciał poranny z Warszawy rano to i nie było powrotnego z Londynu.
Początkowo myślałem że klasyczny overbooking, jak to w sezonie - ale nie!
@MarianoaItaliano ogrom jest afer z wizzairem, we wszystkich dyskusjach ludzie odradzają i mówią o odlowywaniu na dużą skalę
@smierdakow Ja nimi latałem przed pandemią bardzo często, nierzadko po £18.99 w obie strony i nigdy nie było żadnych problemów. Teraz tu bilet niemal tyle co w LOT (Bodajże LOT był wtedy po £80 a siostra dala coś ok. £39-£49 w W6) a taka niespodzianka...
Teraz po pandemii tylko LOT albo BA, bo raz że większa walizka w cenie a dwa że bliżej mi do Heathrow.
@MarianoaItaliano Przestań to co ostatnio się dzieje z Wizzair to jest śmiech na sali. Teściowie mieli przekierowany lot z Leeds do Luton a ich odpowiedź to
"Please be informed that according to our system, there has not been any diversion on flight W6 5013 KRK - LBA on 09/06/2023. Therefore, we regret to inform you that no compensation is due based on the selected data during claims submission. Please, revisit the claims form and choose the proper category/ subcategory relevant to your flight."
X kurna D
@Mynameis60 Już badam temat, jak Wizz odmówi mi reklamacji trzeba złożyć do ADR i podobno szansa 100% na wypłatę należności. Ja mam trzy ścieżki: Wizz, ubezpieczenie podróżne z karty płatniczej i ADR właśnie jak nic nie dostaniemy z dwóch pierwszych
@MarianoaItaliano Ja też lecę przez ODR.
@MarianoaItaliano
Ogarnijcie się trochę....
According to the analysis, taking into account the top ten European airlines most affected by cancellations between July 17, 2022 and August 30, 2022, almost 9,000 cancelled flights are recorded, which means that on average two out of every a hundred flights scheduled by these ten airlines were cancelled in Europe.
“Lufthansa, one of the companies most affected by staff restrictions and strikes, tops the list of airlines with the highest number of cancellations with a total of 2,521 scheduled flights that were cancelled at the last minute in Europe,” a press release on the analysis reads.
The full list goes as below:
Lufthansa Airlines – 3.69 per cent, or 2,521 cancelled
Scandinavian Airlines (SAS) – 3.4 per cent, or 812 cancelled flights
KLM Royal Dutch Airlines – 2.64 per cent, or 628 cancelled flights
Germany’s Eurowings – 2.47 per cent, or 835 cancelled flights
Tap Air Portugal – 2.01 per cent, or 379 cancelled flights
British Airways – 1.79 per cent, or 755 cancelled flights
Hungary’s Wizz Air – 1.61 per cent, or 591 cancelled flights
United Kingdom’s Easy Jet – 1.34 per cent, or 1482 cancelled flights
Air France – 1.23 per cent, or 561 cancelled flights
Spain’s Vueling – 0.84 per cent, or 417 cancelled flights
In spite of all the noise around its cancelled flights last summer, Ryanair had only cancelled 0.5 per cent of its flights, thus ranking in the 14th position.
@Walenciakowa No ale to dane za zeszłe lato chyba?
Przygotuj się na więcej emocji z WizzAirem, oni walą w chuja jak tylko się da.
W grudniu miałem lot z Cypru do Polski właśnie WizzAirem i niestety samolot miał 5h spóźnienia, pilot powiedział że to z powodu awarii samolotu (nie było ekipy naprawczej na lotnisku i musieli dojechać z innego miasta wojewódzkiego), więc należy się odszkodowanie jak psu buda. Pierwsze emocje były na stronie wizzaira bo skurczybyki formularz do odszkodowania za opóźniony lot ukryli pod takimi hasłami, żeby nie dało się szybko znaleźć.
Po trzech miesiącach od wysłania wniosku otrzymałem odpowiedź: nie przyznają odszkodowania, bo lot był opóźniony z powodu nadzwyczajnych okoliczności, a w takim wypadku nie muszą wypłacać xD elo
Próbowałem to ogarnąć przez rzecznika praw konsumenta, ale jak to w tym kraju dla ludzi bywa, takie urzędy pracują w godzinach pracy i najlepiej przyjść do nich osobiście. Można zadzwonić, ale ani razu się nie dodzwoniłem xD
Wykorzystałem więc firmę która uzyskuje odszkodowania, ci brali niski haracz w porównaniu do konkurencji (19%) i w ciągu dwóch tygodni pieniądze były na moim koncie.
Zabawne jest to, że moja podróż na Cypr była sfinansowana z odszkodowania za opóźniony lot pół roku wcześniej xD wtedy był to LOT, opóźnienie z powodu usterki samolotu, instrukcje na stronie internetowej były klarowne, a pieniądze z odszkodowania miałem na koncie w ciągu miesiąca. Wszystko samodzielnie, bez pośredników.
@ZohanTSW O, kurwa to widzę zapowiada się wesolutko
Taaa na pewno xD może rzecznik praw konsumenta w UK jest bardziej dla ludzi. Podejrzewam że to powinno wystarczyć i pała im zmięknie, odszkodowanie będzie.
@ZohanTSW Z LOT też miałem różne przygody ale w chuja tak nie walą i kasę oddają dość sprawnie jak lot odwołają. Najlepsze jaja to miałem z lufthansą - zamiast w hamburgu to wylądowaliśmy w bremie bo jakieś jaja z pogodą w hamburgu mieli (lot z monachium) na infolini mi powiedzieli, że kasę za dojazd oddadzą więc wziąłem taksówkę, zapłaciłem prawie 300 euro za przejazd do hamburga a te chuje potem mi napisali, że oddać mogą tylko za przejazd transportem zbiorowym xD Za jebany autobus zapłaciłbym paręnaście euro a tak to byłem w plecy jakieś 280 eurasków za to taksiarz mi powiedział, że nigdy nie miał dłuższego kursu i że z chęcią mnie zabierze do bremy z powrotem jak mi się hamburg nie spodoba xD
@MarianoaItaliano ryanair to samo obrzydliwe ścierwo.
@tak_bylo Miałem w maju lot opóźniony 9h z powodu awarii samolotu. Pasażerów co prawda traktowali jak bydło, ale hajs wypłacili bez gadania.
@MarianoaItaliano latam dużo tanimi liniami, w tym wizairem i nigdy nie miałem problemów. Jak się coś dzieje to zazwyczaj jest ogarniane w miarę dobrze. Może ostatnio coś się zepsuło?
@MarianoaItaliano easyJet nie zapakowali naszej walizki na lot na Islandię, wylądowaliśmy w niedzielę. Dziś jest wtorek, zero info czy walizka doleci czy ją już do śmieci wrzucili. Musieliśmy na szybko kupić kilka ubrań, bo mammy że sobą tylko zestaw na 24h, szkoda gadać.
Zaloguj się aby komentować