No więc jestem poważnym programistą wykonującym poważne projekty

https://youtu.be/NE0OFeCpsDM

Od jakiegoś czasu szukam sobie relaksującego hobby na zimę i wymyśliłem #programowanie. Przeszedłem od podstaw assemblera 6502 przez podstawy grafiki 2d i 3d, następnie podstawy pisania shaderów dochodząc do #arduino i #esp32 . Tu zdecydowanie zostanę na dłużej, bo zabawa jest przednia, a w domu już zaczynają się walać różne mikrokontrolery i układy. A i w pracy udało się wdrożyć banalny projekt. Polecam.

#atari rlz
koszotorobur

@Shagwest - a mnie mikrokontrolery i inne arduino nie wciągnęły - za to pisanie shaderow to była przednia zabawa bo od wczesnych lat 2000 hobbystcznie siedzę w 3D - może do tego wrócę

Teraz, po tym jak po raz kolejny ogarnąłem home lab i NAS wróciłem znowu hobbystycznie do webdevu (SvelteKit) oraz robienia prostych gier w GDevelop oraz Godot. Znając życie zaraz wynajdę coś innego bo mam tendencję do skakania z jednej rzeczy na drugą

Shagwest

@koszotorobur Ja od shaderów się trochę odbiłem. Fajnie było poznać podstawy i ogólnie jak to działa, ale żeby coś ciekawego w tym tworzyć, to chyba jednak brakuje mi wyobraźni. Nawet jako dziecko rysowałem paskudnie i niekreatywnie


Za to na pewno wrócę do assemblera na małym Atari. Jak wiadomo, porządne hobbystyczne programowanie musi być jak najbardziej bezużyteczne, więc to nadaje się idealnie. Dwunastoletniego mnie assembler pokonał, teraz tak łatwo się nie dam.

dotevo

ja lubię i esp i shadery. Tyle, że to co robię na esp trafia do domu i się przydaje, a shadery niestety to tylko dla treningu mózgowego robię.

szczekoscisk

Z fajnych bajerów jest ESP-MESH czyli espki tworzą swoją sieć mesh i komunikują się bezpośrednio z pominięciem routera.

Też możesz sprawdzić ESP-HOME. Odbiega to trochę od programowania bo tutaj generujesz soft na podstawie konfiguracji. Używany do automatyzacji domu, współpracuje z popularnym Home Assistant. I masz gotowe OTA (programowanie przez wifi)

Shagwest

@szczekoscisk O, ten mesh jest tym, czego mi teraz potrzeba. Dzięki wielkie.

Zaloguj się aby komentować