Niszowy producent laptopów ( Malibal ) banuje klientów z Polski

Niszowy producent laptopów ( Malibal ) banuje klientów z Polski

hejto.pl
Gdyż nie dogadał się z polskim podwykonawcą. Z podobnego powodu blokuje klientów z Niemiec i stan Colorado. By nie robić niepotrzebnego clickbaitu dodam tylko, że dużo nie tracimy.



A tutaj znajduje się cały artykuł
https://www.malibal.com/features/dont-support-the-coreboot-project/
Dodatkowo w regulaminie strony blokują:
Stan Kalifornia



Użytkowników Google



Użytkowników Apple



https://www.malibal.com/legal/terms/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3ZO4M8oLSiKK51CO-bUSKyaCMz2r-AfdnD3XZr1Q5j9JvjqNvWMTzT9hg_aem_5ZITqHenY36DjVG1CumGZw#elementor-toc__heading-anchor-29
#technologia

Komentarze (13)

koszotorobur

@kepakpl - a wiadomo dlaczego tak zwłaszcza z gigantami jak Apple i Google wojują?

kepakpl

@koszotorobur Nie wiem, ale biorąc pod uwagę jak duża część regulaminu ich strony to zapewnienia o tym że mogą banować każdego, wnioskuje że z osobą która tam decyduje jest poważnie coś nie tak. Zwłaszcza że banują zarówno użytkowników iPhonów jak i Androida. Mam wrażenie że po tym outstanding move dużo im potencjalnych zainteresowanych nie zostało.

koszotorobur

@kepakpl - to niech giną

VonTrupka

Jakieś info o tym z sieci poza samą firmą?

Któryś z wymienionych powiedział im wprost, że przygrzało im za mocno pod kopułą?

Orzech

@kepakpl Fascynujące, ewidentnie przelała się czara goryczy

SuperSzturmowiec

@bojowonastawionaowca bierz typa bo nie taguje

xniorvox

Skoro sam polski Król tak zdecydował, to nic się nie poradzi.

bojowonastawionaowca

@kepakpl proszę na przyszłość tagować wpisy

Taxidriver

Nie biorą jeńców, podoba mi się. Solidna strategia sprzedażowa.

Zbanujmy wszystkich posiadaczy smartfonów, mieszkańców Polski, Niemiec, stanu Colorado i cyklistów.

Muszą być zajebiście pewno swojego produktu.

splatch

@kepakpl Ten artykuł ma tyle detali na temat uczuć piszącego, że po ich usunięciu w każdym akapicie zostało by po jednym zdaniu. A sam tekst miałby 15 zdań.


Wersja TL;DR - nie udało się zgrać z żadnym konsultantem w niszowym projekcie open source. A ludzie byli średnio komunikatywni i podchodzili do zlecenia jak pies do jeża.

kepakpl

@splatch Tak patrząc na podejście piszącego ( i pewnie jakiegoś CEO) to wnioskuje, że on jest największym problemem rozwoju tego projektu, a ludzie którzy z nim trochę pogadali to od razu stwierdzaqli że nie chcą z nim współpracować i stąd też duże wyceny (a w sumie nie wiem czy duże, prawo popytu i podaży, ale jak bym ja miał z kimś takim współpracować bez wachania podniósłbym stawkę x2)


Zobaczcie sami


And just to put this all into perspective, the average hourly wage of a firmware developer in the US is $75, and in Poland, where 3MDeb is located, it’s $25. When adjusted for cost of living, $150 an hour in Poland is equivalent to making $300-$375 an hour in the US.

splatch

@kepakpl Robiłem jakąś drobnicę z 3mdeb - oni mają taką politykę, że im się płaci za przygotowanie oferty. Jak ktoś nie akceptuje tego podejścia to po prostu z nimi nie współpracuje. Nie ma przymusu, ale nie ma też o co się droczyć.


Inna kwestia, że autor lamentu narzeka na coreboot, ale jego przytyki są skierowane w kierunku ludzi i obsługi zlecenia a nie projektu. Myślę, że gdyby miał poprawki, które zgłosił, a które by zostały odrzucone bez jasno określonego powodu, to wtedy mógłby wylewać pomyje na ludzi i projekt. Bo wówczas projekt jest kur.idołkiem. W całym tym tekście nic o tym nie ma.


Generalnie są różne projekty OSS. Niektóre mają jakiś w miarę jasny model rozwoju i zgłaszania zmian, inne nie. Zdarza się, że całość działa w oparciu o BDFL, lub hermetyczną grupę kilku osób, które blokują rozwój. Nie znam coreboot, więc się nie wypowiem który model oni mają.

Zaloguj się aby komentować