#humorobrazkowy
@PlastikowySmith ale o co chodzi, bo z Twojego opisu i zdjęcia nic nie wynika.
@micin3 Jedzie na FSD siedząc z tyłu.
@PlastikowySmith dzięki za wyjaśnienie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@PlastikowySmith to po co te autopiloty jak musisz ręce na kierownicy trzymać? Bez sensu kupować taki samochód.
Oczywiście nie mówię tu o siedzeniu z tyłu podczas jazdy xD
@cebulaZrosolu bo to nie jest autopilot, tylko wspomaganie prowadzenia. Autopilota masz od poziomu 3 wg SAE, Tesla to zaledwie 2 (jak dobrze pamiętam), czyli ręce na kierownice ciągle plus wszystkie wypadki to wina kierowcy, a nie "autopilota")
@cebulaZrosolu Dlatego marketingowo robią aluzje, że tak jest. Lecz prawnie i technicznie tak nie jest. Bo wiedzą, że ci ludzie mówiliby dokładnie jak piszesz.
@micin3 aha, musiałem o tym poczytać bo nie wiedzialem co to za skala :p
Czyli moje Clio to pojazd automatyczny klasy 0 bo ma ABS :D
A jak taki pojazd autonomiczny w coś walnie to czyja wina jest? Wiki pokazuje jakiś Hyundai robotaxi ma 4 stopień w ww. Skali
@cebulaZrosolu w automotive już nie siedzę a J3016 znam pobieżnie, ale od poziomu 3 wszystkie kolizje są po stronie producenta auta OPRÓCZ poziomu 3, kiedy system poprosi o manualną kontrolę (np. z powodu złych warunków pogodowych).
Ale z drugiej strony, to, co pisze producent a prawo to dwie różne rzeczy - w końcu prawo nie przewiduje pojazdów samojeżdzących, więc w przypadku kolizji producent auta może co najwyżej wziąć na siebie koszta sądowe i mandaty, a nie np. karę pozbawienia wolności bo autko wjedzie w grupę dziaciaków.
Nie ma też co patrzeć na taksówki samojeżdzące - bo one są wyjątkiem, uzgodnionym z prawem danego stanu (bo, jak dobrze pamiętam, to samojeżdzące pojazdy masz wyłącznie w USA i Mercedesa w Niemczech).
@PlastikowySmith jestem pewny, że byłby imbecylem nawet jakby przeczytał instrukcje i warunki użytkowania
Zaloguj się aby komentować