może i nie wspieram #hejto na patronite, ale przynajmniej wyłączyłem adblocka i pojawiła mi się reklama Mazdy gdzie czytam
E-Skyactiv X to silnik, który zmienia wszystko. Bardziej efektywnie spala benzynę dzięki systemowi samoczynnego zapłonu sprężonej mieszanki sterowanego świecą (SPCCI). Zapewnia to większą moc, mniej spalin i mniejsze zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłym silnikiem benzynowym, co przekłada się na jeszcze lepszą jazdę, bez konieczności godzenia się na kompromisy.
i tak sobie myślę "ale to musi być problematyczne, a jak coś się zacznie sypać to mechanicy rozłożą ręce bo nie potrafią sobie poradzić ze znacznie prostszymi rzeczami"
w ogóle to średni postęp, w najbardziej wyżyłowanej wersji 186 koni z 2.0 i to całe stawanie na głowie dla spalenia litry czy w porywach dwóch mniej na 100km w porównaniu do podobnych silników, które były już dostępne ze 30 lat temu
#motoryzacja #samochody
3f896cad-348f-46c9-a1a7-63671f251eb0
Jason_Stafford

@Quake ale to jest silnik wolnossacy, nie turbo.

Afrobiker

@Quake słyszałem o tym projekcie mazdy jakieś 8 lat temu. Silnik odpala na iskrę jak normalna benzyna a po osiągnięciu odpowiednich parametrów przeskakuje w samozapłon jak w dieslu. Watpie że to skomplikowana konstrukcja bo będzie się opierać na zmiennych fazach rozrządu by zwiększyć kompresję a to znamy od wielu lat.

Quake

@Jason_Stafford no przecież o tym mówię.

@Afrobiker Stopień sprężania 15,0:1

domyślam się, że to musi być strasznie czułe na jakość benzyny

Jason_Stafford

@Quake no ja też mówię przecież. Kumpel ma to w cx-5, chwali sobie. Tylko bez hybrydy ma.

Quake

@Jason_Stafford no właśnie nie mówisz bo wyjeżdżasz z turbo o którym w ogóle nie było mowy.

póki działa jest dobrze, gorzej jak coś zacznie szwankować, a im wyższy poziom skomplikowania tym wyższa szansa, że coś będzie nie tak.

Jason_Stafford

@Quake ale ty też w swojej pierwszej wypowiedzi nic nie wspomniałeś o tym, że wiesz, że to wolnossący. Narzekasz tylko że z 1 litra większą moc się obecnie uzyskuje. I tak jest, tylko po zastosowaniu turbo albo jeszcze większym zwiększeniu kompresji.

Filipokaszenko

@Quake to jest tak samo co z nowoczesnymi dieslami, samochód zaprojektowany dla jednego właściciela który zmienia samochód co 5 lat

Quake

@Jason_Stafford nie byłeś dobry z czytania ze zrozumieniem, co?

mcy

@Quake póki działa jest dobrze, gorzej jak coś zacznie szwankować, a im wyższy poziom skomplikowania tym wyższa szansa, że coś będzie nie tak.

Słyszę to gdzies od dobrych 20 lat i z każdym nowym modelem/techologią. Warsztaty spokojnie sobie z takimi wymysłami radzą i je obsługują, a potrafi się zdarzyć, że i poprawiają fuckupy jakie fabryka robi.

Nie ma co panikować, można jeździć gruzem, albo żyć w zgodzie z rozwojem.

Quake

@mcy no nie wiem czy tak spokojnie, ale oby każdy miał tak miłe doświadczenia z naprawą pojazdów jak ty

mcy

@Quake oczywiście nie każdy mechanik naprawi współczesny wóz, szczególnie jeśli chodzi o jakieś awarie specyficzne dla modelu. Ale też, to trochę wina mechaników, sporo wiejskich grzebaczy nawet nie ma ambicji aby iść z postępem motoryzacji i dowiadywać się, co jest pięć w nowych autach.

Zaloguj się aby komentować