Mirki ma ktoś jakieś doświadczenia ze zmianą mapy silnika?
Samochód to BMW E81 143KM dpf 2010 silnik n47c
Myślę czy oddać go do jakiegoś warsztatu gdzie się tym zajmują i zmienić mu mapę, głównie chodzi mi o to, żeby był bardziej dynamiczny, bo te 320Nm to jednak troszkę za mało.
Ale ciekaw jestem jak wygląda temat z turbosprężarką, dpf i nie dwumasa (koło dwumasowe i tak pewnie będę musiał zmieniać gdzieś za rok/półtora) a nie chce żeby mi się wszystko później zaczęło sypać przez to.
Co do samego silnika to jest w bardzo dobrym stanie.
@fov nie robiłem, ale się przymierzam. Turbo i dpf mają pomijalny wzrost zużycia, największy problem może być ze sprzęgłem. Pytałem ludzi z grupy i raczej nikt nie stwierdził, że program z głową zniszczył sprzęgło, ale jednak trzeba mieć z tyłu głowy ewentualną szybszą eksploatację
@Zielczan no właśnie jak delikatnie wcisnę sprzęgło, tak przy samej górze, to czuć na nodze delikatne pukanie, ale takie naprawdę delikatne, więc i tak mnie czeka wymiana koła dwumasowego za jakiś czas. Właśnie o turbo też się martwiłem bo wyczytałem, że trafia wtedy do niego więcej spalin, obraca się szybciej i to na to wypływa. Ale w internecie pełno ludzi dziwne rzeczy pisze, więc też z dystansem to wszystko biorę.
@fov no bo masz tam podwyższone ciśnienie doładowania, to trzeba skądś to wziąć. Ale z tego co wiem, to do zastosowań na co dzień to jest niewielkie podbicie i nie wpływa przesadnie negatywnie na trwałość. Jeśli już coś czytałem złego to o rozwaleniu się sprzęgła po 15-20k km od programu, ale to też nie jest reguła, niektórzy przejadą na nim normalny resurs.
Zaloguj się aby komentować