#motoryzacjaprl #motoryzacja
@Scooter
jak powinien być modernizowany Polonez
wywalić wszystko i zrobić od zera xD
Jak czytam te porównania, że RWD to też w BMW czy Mercedesie jest, a w ogóle wahacze z tworzywa to w Corvette są i jakby je dał do poloneza, to gniję niezmiernie, bo zaraz po tym piszą, że zmiana wytłoczek to olobogo koszty xD
Ci ludzie wciąż żyli sentymentem i wiarą w "bolzgo myźl tehnicznom", licząc na to, że z tego pierda da się jeszcze coś wykrzesać w latach 2000 xD, w czasie gdy cała konstrukcja, od deski rozdzielczej, przez elektrykę, silniki i na bryle kończąc, powinna była zdechnąć i być zapomniana już ponad 10 lat wcześniej xD
Teraz zresztą tak samo spuszczają się nad nim co niektórzy młodzi, którzy chyba z braku kasy kupują takiego śmiecia i udają że to retro czy youngtimer xD To tak, jakby wyjebać się na chodniku, wybić dwie jedynki, po czym wyrwać resztę i latać ze sztuczną szczęką mówiąc że to jest kultowe xD
Pierwsze modele może tam i w czymś wybiegały przed szereg, ale klepanie tego śmiecia przez ponad 20 lat bez żadnych większych modernizacji nadwozia czy technologii w środku, to jest nieśmieszny żart, bo nawet taka obesrana dacia co jakiś czas wydawała nowe modele.
O Skodzie nie wspominam, bo miała szczęście trafić pod skrzydła VW, choć też do 1990 robiła różne modele, ale nie klepała tego samego pierdoloneza przez 24 lata xDDDD
@Scooter kocham takie wrzutki z planami rodzimej motoryzacji, zawsze się trafi jakiś "ekspert" z setką mądrości co to nie powinno się zrobić albo spalić czy wyrzucić XD a na serio w 2000 roku poldacz nie miał w sumie racji bytu, no może poza wersją dostawczą co się ciągle sprzedawała - a to że klepali DALEJ osobowe wersje to jest jakieś nieporozumienie XD
W 1989 r. polskich fabryk nie było stać na zupełnie nowy model, bez inwestora z Zachodu. Były rozmowy z Fiatem w sprawie produkcji Uno na Żeraniu, ale Wilczek (ten od ustawy Wilczka) zablokował ten pomysł.
@Scooter tam było więcej opcji niż tylko fiat XD prowadzono rozmowy z kilkoma inwestorami (bodajże między innymi Daihatsu), rozważano produkcję Warsa który był niemal gotowy (chociaż nie wiadomo czyby go zrobili tak jak zakładali XD) czy licencję na wspomnianego uno czy inne czinkłaczento - ostatecznie FSO zostało z ręką w nocniku i na tyle ile mogli i mieli kasy wyrzeźbili MR91 Caro, które i tak jeszcze zmodernizowali dwa lata potem
@SonyKrokiet Swego czasu słyszałem taką anegdotę, że na Żerań przyjechała delegacja od jakiegoś japońskiego producenta i byli żywo zainteresowani podjęciem współpracy. Ale wykonali test. Spróbowali zdjąć drzwi z jednego nowego Poloneza i założyć je do innego. Napotkali problem z ich dopasowaniem i to przesądziło o wycofaniu się z rozmów.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale znając jakość tych bolidów mogło to być prawdą.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk coś mało wiarygodna mi się wydaje ta anegdota - problem ze spasowaniem to miał tarpan bo klepali go ręcznie XD
@SonyKrokiet Dlatego też sam uważam ją za mało prawdopodobną, choć nie niemożliwą.
@R8Ozd25vIENpxJkgdG8gb2JjaG9kemk niedopasowanie było na porządku dziennym przy warszawie czy syrenie, Polonez był montowany i tłoczony na zrobotyzowanej częściowo linii i nie miał tych problemów
Piękne zestawienie...reanimowanie trupa a obok NSX...
@Scooter A tutaj jeszcze jeden z prototypów Caro z lampami z Peugeota 405:
@hyperlink wyglada na totalnie niespasowane:)
@hyperlink to nie prototyp tylko przedprodukcyjne Caro XD on miał dosztukowane lampy z "405" bo nie było jeszcze właściwych więc takie założyli XD
@SonyKrokiet Prototyp wersji przedprodukcyjnej. Wszystko się zgadza. To nie była kwestia włożenia tego co było, bo zobacz, że odpowiednią maskę też przygotowali.
@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany Tak ci się wydaje teraz, mi wtedy bardziej podobała się ta bardziej drapieżna peugeotowska. Ostateczna wersja wydawała się wtedy mniej nowoczesna, biedniejsza.
@hyperlink xDD gówno, ale widać w nim ząbki kukurydzy xD
Zaloguj się aby komentować