Monteverdi Safari - luksusowy SUV ze Szwajcarii
hejto.plDzisiaj coś dla miłośników samochodów z napędem na 4 kapcie. Monteverdi Safari powstało by konkurować m.in. z Range Roverem.
Model był produkowany w latach 70-tych i 80-tych (dokładnie 1976-1982) w oparciu o podwozie International Harvester Scout, nadwozie zostało specjalnie zaprojektowane przez Carrozzeria Fissore. W porównaniu do konkurencji Monteverdi Safari był większy, lepiej wykończony, bogatszym wyposażeniem i potężniejszymi silnikami.
Silniki:
Montowano tylko benzynowe V8, standardem był 5,2L ze stajni Chryslera, który oferował o wiele więcej niż 3,5L z Range Rovera.
Kolejną opcją był 5,7L International Harvester Mały off topic: International Harvester - to amerykańska firma zajmująca się głównie produkcją maszyn rolniczych i ciężarówek. Produkowali też samochody użytkowe typu pickup i terenowe, a także silniki dla innych producentów.
Jeśli ktoś szukał mocniejszych wrażeń mógł wybrać blisko ośmiolitrowego potwora od Chryslera. Nie znalazłem konkretnych informacji, ale zapewne chodzi o Silnik z serii RB, montowany również w Dodge Charger i Plymouth Barracuda, oznaczenie 440. Silnik 7,2 litra V8 generował moc ok. 370 KM i dysponował momentem 671 Nm. Spalanie było absurdalne, czyli gdzieś w okolicach 30-40L/100km.
Ten najmocniejszy silnik był bardzo popularny wśród europejskich celebrytów i ludzi z tzw. "wyższych sfer".
Produkcję zakończono w 1982 roku i raczej ma to związek z likwidacją działu samochodowego firmy International Harvester od której Monteverdi brało podwozie i silnik.
#historiamotoryzacji #samochody #4x4 #ciekawostki#motoryzacja
Model był produkowany w latach 70-tych i 80-tych (dokładnie 1976-1982) w oparciu o podwozie International Harvester Scout, nadwozie zostało specjalnie zaprojektowane przez Carrozzeria Fissore. W porównaniu do konkurencji Monteverdi Safari był większy, lepiej wykończony, bogatszym wyposażeniem i potężniejszymi silnikami.
Silniki:
Montowano tylko benzynowe V8, standardem był 5,2L ze stajni Chryslera, który oferował o wiele więcej niż 3,5L z Range Rovera.
Kolejną opcją był 5,7L International Harvester Mały off topic: International Harvester - to amerykańska firma zajmująca się głównie produkcją maszyn rolniczych i ciężarówek. Produkowali też samochody użytkowe typu pickup i terenowe, a także silniki dla innych producentów.
Jeśli ktoś szukał mocniejszych wrażeń mógł wybrać blisko ośmiolitrowego potwora od Chryslera. Nie znalazłem konkretnych informacji, ale zapewne chodzi o Silnik z serii RB, montowany również w Dodge Charger i Plymouth Barracuda, oznaczenie 440. Silnik 7,2 litra V8 generował moc ok. 370 KM i dysponował momentem 671 Nm. Spalanie było absurdalne, czyli gdzieś w okolicach 30-40L/100km.
Ten najmocniejszy silnik był bardzo popularny wśród europejskich celebrytów i ludzi z tzw. "wyższych sfer".
Produkcję zakończono w 1982 roku i raczej ma to związek z likwidacją działu samochodowego firmy International Harvester od której Monteverdi brało podwozie i silnik.
#historiamotoryzacji #samochody #4x4 #ciekawostki#motoryzacja