Miał być krótki wpis, jednak się rozciągnął. Pewnie też wiele osób zastanawia się skąd taki teoretycznie nie powiązany ciąg tagów?
#lotnictwo #lgbt #statystyka #weightshaming #outsorcing #it #majfriendy #roznicekulturowe

Zaczęło się od po trochę #lotnictwo oraz #lgbtq 
Kupując ostatnio bilety lotnicze, zauważyłem, że uzupełniając dane do APIS nie spotkałem się jeszcze z modną ostatnio na coraz większej ilości stron opcji "Other/Nonbinary" w polu "płeć". Korzystałem z wielu tego typu formularzy i na żadnym nie przypominam sobie takiej opcji.
Niby norma, wszystko po staremu i jest OK.
Rzeczą, która sprowokowała mnie do zainteresowania jest to, że w dobie walki o "niebinarne" toalety, zawody sportowe czy słownictwo, nie słyszałem jeszcze żeby jakaś organizacja #lgbtq próbowała bojkotować #lotnictwo z tego powodu.

Dla osób nie zainteresowanych tematem, może się wydawać, że uzupełniając dane paszportowe do 'online check-in' zaznaczenie 'Pan/Pani/Dziecko' ma tylko grzecznościowe znaczenie. Jednakże dane te służą do określenia masy startowej samolotu i odpowiedniego zaprogramowania komputera pokładowego. Może się to wydawać dziwne, ale działa. Jest to ta część, gdzie #statystyka broni niektórych przed #weightshaming (Drogie Panie muszą przeboleć że podają wiek, po co dodawać im stresów?) oraz porty lotnicze przed olbrzymimi kolejkami.

Jednak dawno temu (tzn. 21 lipca 2020), w odległej galaktyce (Birmingham, UK) takie "statystyczne" podejście doprowadziło do zdarzenia zaklasyfikowanego jako poważy incydent . W skrócie, samolot startował o ponad 1200kg cięższy niż w podano manifeście i jak zaprogramowany został komputer pokładowy. Doprowadziło to do wyliczenia trochę niższego niż potrzebny byłby ciągu startowego oraz prędkości.

Różnica wynikła z zaklasyfikowania wszystkich 38 kobiet na pokładzie (średnio 69kg) jako dzieci (35kg). Nie było to żaden sabotaż, wirus czy mściwy pracownik #it. Pomyłka wzięła się z #outsourcingu #it do bodajże Indii, gdzie anglosaskie "Miss." to dziewczynka, a kobieta to "Ms."

Osobom zainteresownym, polecam filmik z kanału MentourNOW - jest to tam przystępnie wyjaśnione.

PS.
Ogólnie polecam wspomniany kanał MentourNOW (oraz MentourPilot) jak ktoś odczuwa strach przed lataniem - znam przypadek osoby która stwierdziła, że po oglądnięciu kilku odcinków "jakoś tak spokojniej podchodzi do konieczności lotu…"

PPS.
A po co #marynarzom (np chek-in promy) dane o płci? tam chyba masa nie ma takiego znaczenia jak w lotnictwie?
bojowonastawionaowca

@NieMamZdania taka tylko uwaga - tylko pierwsze 10 tagów we wpisie się liczy, więc jeśli używasz ich dużo, to nie ma to żadnego znaczenia

NieMamZdania

@bojowonastawionaowca

Lepiej niż oberwać za brak tagów

roadie

@bojowonastawionaowca 10 czy 5? ostatnio było 5 xD

bojowonastawionaowca

@roadie chyba zawsze było 10, 5 jest na webie opcji w ankiecie

MostlyRenegade

@NieMamZdania Kiedyś rozbił się DC-8 z amerykańskimi żołnierzami na pokładzie. Jako jeden z czynników sprzyjających katastrofie podawano właśnie błędną kalkulację masy startowej. Przeciętny żołnierz ważył więcej niż przeciętny pasażer cywilny.

NieMamZdania

@MostlyRenegade

Słyszałem o tym. Niestety najczęściej duże katastrofy są skutkiem drobnych błędów...

Analnydestruktor

@NieMamZdania jestem na urlopie. I też kupowałem bilety, autobus i samolot. W Tajlandii ladyboy to trzecia płeć. A też do wyboru tylko dwie.

NieMamZdania

@Analnydestruktor

I nie krzyczą że są dyskryminowani?

Analnydestruktor

@NieMamZdania właśnie nie. I to naprawdę trzecia płeć a nie jakieś baśniowe stwory

NieMamZdania

@Analnydestruktor

Czyli okazuje się że tolerancja może działać w 2 strony.

Rozumiemy że jesteście 3 płcią, ale musicie tolerować istniejące ograniczenia...

Pierwszy świat lata za murz.... azjatami.

Analnydestruktor

@NieMamZdania jest tu ktoś kto dużo więcej wie., bo chyba żona jego z Azji. I możliwe że z tajowa właśnie.

Zaloguj się aby komentować