artur200222
Kosmonauta
Mam problem z interpretacją tabliczki znamionowej dot. ciśnienia opon w samochodzie. Tak się nad tym zastanawiałem, że aż zgłupiałem i postanowiłem zapytać się Was. Inb4
Do rzeczy. Na tabliczce mamy informacje jakie ciśnienie powinno być w oponie. Ale nie znalazłem informacji w jaki sposób dokonać pomiaru:
Przecież gdy obciążymy auto, ciśnienie w oponie naturalnie zwiększy się poprzez zmniejszenie jej wewnętrznej objętości - opona ugnie się trochę pod ciężarem. Zatem pompując do maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia, po załadowaniu auta możemy uzyskać jeszcze większe ciśnienie, być może nawet przekraczające dopuszczalne maksymalne dla opony. U mnie w samochodzie maksymalne ciśnienie dla tylnej opony to 3,3 bara (47,9 psi) a w internecie podają, że maksymalne ciśnienie dla tej opony to 50-51 psi (3,45 bar, a na rancie nie ma napisane!). Zatem pompując oponę do 3,3 bara jesteśmy przy górnej granicy ciśnienia dla opony, a przy dodatkowym obciążeniu możemy jeszcze je przekroczyć.
Abstrahując od fizyki, po prostu nie ma informacji czy po prostu sprawdzać ciśnienie z obciążonym autem czy bez obciążenie.
#motoryzacja #pytaniedoeksperta #pytanie
-
W instrukcji auta tej informacji nie ma;
-
W internecie nie znalazłem.
Do rzeczy. Na tabliczce mamy informacje jakie ciśnienie powinno być w oponie. Ale nie znalazłem informacji w jaki sposób dokonać pomiaru:
-
Dokonać pomiaru bez pasażerów i ładunku w aucie:
-
Dokonać pomiaru z pasażerami i ładunkiem w aucie:
Przecież gdy obciążymy auto, ciśnienie w oponie naturalnie zwiększy się poprzez zmniejszenie jej wewnętrznej objętości - opona ugnie się trochę pod ciężarem. Zatem pompując do maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia, po załadowaniu auta możemy uzyskać jeszcze większe ciśnienie, być może nawet przekraczające dopuszczalne maksymalne dla opony. U mnie w samochodzie maksymalne ciśnienie dla tylnej opony to 3,3 bara (47,9 psi) a w internecie podają, że maksymalne ciśnienie dla tej opony to 50-51 psi (3,45 bar, a na rancie nie ma napisane!). Zatem pompując oponę do 3,3 bara jesteśmy przy górnej granicy ciśnienia dla opony, a przy dodatkowym obciążeniu możemy jeszcze je przekroczyć.
Abstrahując od fizyki, po prostu nie ma informacji czy po prostu sprawdzać ciśnienie z obciążonym autem czy bez obciążenie.
#motoryzacja #pytaniedoeksperta #pytanie
