Mam problem z interpretacją tabliczki znamionowej dot. ciśnienia opon w samochodzie. Tak się nad tym zastanawiałem, że aż zgłupiałem i postanowiłem zapytać się Was. Inb4
Do rzeczy. Na tabliczce mamy informacje jakie ciśnienie powinno być w oponie. Ale nie znalazłem informacji w jaki sposób dokonać pomiaru:
Przecież gdy obciążymy auto, ciśnienie w oponie naturalnie zwiększy się poprzez zmniejszenie jej wewnętrznej objętości - opona ugnie się trochę pod ciężarem. Zatem pompując do maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia, po załadowaniu auta możemy uzyskać jeszcze większe ciśnienie, być może nawet przekraczające dopuszczalne maksymalne dla opony. U mnie w samochodzie maksymalne ciśnienie dla tylnej opony to 3,3 bara (47,9 psi) a w internecie podają, że maksymalne ciśnienie dla tej opony to 50-51 psi (3,45 bar, a na rancie nie ma napisane!). Zatem pompując oponę do 3,3 bara jesteśmy przy górnej granicy ciśnienia dla opony, a przy dodatkowym obciążeniu możemy jeszcze je przekroczyć.
Abstrahując od fizyki, po prostu nie ma informacji czy po prostu sprawdzać ciśnienie z obciążonym autem czy bez obciążenie.
#motoryzacja #pytaniedoeksperta #pytanie
-
W instrukcji auta tej informacji nie ma;
-
W internecie nie znalazłem.
Do rzeczy. Na tabliczce mamy informacje jakie ciśnienie powinno być w oponie. Ale nie znalazłem informacji w jaki sposób dokonać pomiaru:
-
Dokonać pomiaru bez pasażerów i ładunku w aucie:
-
Dokonać pomiaru z pasażerami i ładunkiem w aucie:
Przecież gdy obciążymy auto, ciśnienie w oponie naturalnie zwiększy się poprzez zmniejszenie jej wewnętrznej objętości - opona ugnie się trochę pod ciężarem. Zatem pompując do maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia, po załadowaniu auta możemy uzyskać jeszcze większe ciśnienie, być może nawet przekraczające dopuszczalne maksymalne dla opony. U mnie w samochodzie maksymalne ciśnienie dla tylnej opony to 3,3 bara (47,9 psi) a w internecie podają, że maksymalne ciśnienie dla tej opony to 50-51 psi (3,45 bar, a na rancie nie ma napisane!). Zatem pompując oponę do 3,3 bara jesteśmy przy górnej granicy ciśnienia dla opony, a przy dodatkowym obciążeniu możemy jeszcze je przekroczyć.
Abstrahując od fizyki, po prostu nie ma informacji czy po prostu sprawdzać ciśnienie z obciążonym autem czy bez obciążenie.
#motoryzacja #pytaniedoeksperta #pytanie
@artur200222 bez
Opony pompujesz na pustym aucie, nie rozgrzana opona, większe wartości używa się też jeżeli planujesz dłuższą podróż wysokimi prędkościami (np. autostradą)
To wszystko zależy czego oczekujesz po swoim autku.
Pierwsze wpisy tu i jakoś mi nie idzie
Zależy co chcesz uzyskać? Komfort, przyczepność, niskie spalanie?
@artur200222 W dupowozie nie ma to żadnego znaczenia, pompuj na 3/4 max wartości i jeśli się dobrze prowadzi to nie ruszaj.
@artur200222 zawsze przy wiekszym obciazeniu zaleca sie wieksze cisnienie, takze w motorach gdzie to ma o wiele powazniejsze konsekwencje
jeden uj. co innego sprzęt wyczynowy na torze czy motocykl.
@artur200222 2.2 wszędzie i będzie dobrze.
Zaloguj się aby komentować