Macie pojęcie czy miedziane pierścienie na wirniku alternatora które się stykają ze szczotkami stabilizatora napięcia mają być luźne znaczy kręcić się same na osi od dotknięcia??
Moje się kręcą od dotknięcia. I nie wiem czy to normalne czy alt do śmieci.
A może jakieś druty mają do nich dotykać i się zerwały??
#mechanikasamochodowa
8d9d9525-0f62-4075-9b11-73adfeca6494
Odczuwam_Dysonans

@Fox noo pierścienie ślizgowe nie mogą się kręcić, bo jakby miały pełnić funkcję komutatora - szczotki muszą se po nich śmigać, a nie z nimi poza tym tak jak pokazałeś na obrazku - one są odizolowane od ośki, ale połączone wyprowadzeniami z cewkami wirnika, powinieneś mieć przejście między nimi a tymi kabelkami co z nich wystają, jak zmierzysz multimetrem. Tzn. nie jestem specem od alternatorów, no ale nie kojarzę żeby w którymś się kręciły ale ten element możesz wymienić, musisz tylko poznaczyć bieguny, rozciąć stare pierścionki, nabić nowe, zagnieść/zlutować kabelki i już. Chociaż ja to i tak się nauczyłem wozić altki na regenerację bo przy klientów alternatorach raczej nie grzebałem, jeśli było coś więcej niż regulator do wymiany. Czasem się wydawało że jakaś pierdoła a jak widziałem później co siedziało w środku to daj pan spokój xD ale jak chcesz sobie podłubać to śmiało to wymień.

Fox

@Odczuwam_Dysonans wczoraj właśnie to na silniku dłubałem i wyszło że te pierścionki się kręcą pod palcem

Odczuwam_Dysonans

@Fox może auto stało chwilę? Strzelam że "skleiło" szczotki do wirnika i przy odpaleniu zerwało pierścionki od plastikowego stelaża. Tak czy siak masz altek do zarzucenia, zakładam że dłubałeś tam bo masz problem z ładowaniem

Fox

@Odczuwam_Dysonans dłubałem bo przestało ładować. Ale nie stało nic. Ale mało jeździłem. Już ogarnąłem na szrocie nowy stary alt i teraz będę musiał kogoś zmusić do wymiany, bo samemu nie dam rady bo od góry nie wyjdzie a od spodu miałbym jeszcze trudniej.

Zaloguj się aby komentować