Kurde, tych to podziwiam - problem znaleziony, poprawki już pewnie w drodze, za tydzień system będzie gotowy, a za miesiąc już będzie przetestowany w locie 👌

#starship #spacex #kosmos
faac127d-6a53-4ef5-a047-d165a4628114
10

Komentarze (10)

maximilianan

@General_Kenobi tłumacząc z korpomowy na rzeczywistość: wiedzieli o tym problemie już wcześniej, ale management ignorował doniesienia inżynierów.

FoxtrotLima

@maximilianan jak z tego komunikatu wyczytałeś, że wiedzieli wcześniej?

maximilianan

@FoxtrotLima bo to tak wygląda, że inżynierowie zgłaszają problemy, które są ignorowane przez górę, bo dedlajn i chuj może się uda. A żeby wierzyć w jakiekolwiek słowa elmo to pozdro xD

FoxtrotLima

@maximilianan sam jestem inżynierem, wiem jak to może wyglądać itd. ale z tego komunikatu to zupełnie nie wynika.

maximilianan

@FoxtrotLima ale ja nie mówię, że elmo tak pisze, tylko jaka jest rzeczywistość. Jeśli w kilka godzin po rozsypaniu się tak dużego projektu już wie wszystko to musieli o tym wiedzieć wcześniej.

FoxtrotLima

@maximilianan może tak, może nie. Elon Piżmo pisze "preliminary", a to w sumie nic nie znaczy.

Przy takich dużych projektach zawsze masz listę ryzyk i ich rozwiązań (mitigation, nie wiem jak to dokładnie na polski przetłumaczyć).

Jeśli jakieś ryzyko może skutkować takim a nie innym obrotem spraw, podpierasz to odczytem z telemetrii i instrumentacji to masz praktycznie jak na talerzu potencjalną przyczynę.

pszemek

@maximilianan nie żebym szanował Elona, ale przy tych startach udostępniają publice nagrania z masy kamer, więc można śmiało założyć że sami mają dostęp do jeszcze większej liczby kamer i czujników, więc myślę że wstępną diagnozę są w stanie szybko postawić. To co napisał można by już wydedukować ze streama ze startu, gdzie było widać ogień wydostający się spod lotki.

maximilianan

@pszemek ale ja to wiem i dalej stoję w przekonaniu, że inżynierowie wiedzieli o tym więcej.


@FoxtrotLima taka lista nazywa się fmea, ale to jest jedynie narzędzie do oceniania ryzyka. "Preliminary" tutaj oznacza tyle, że czujnik wykrył zmianę ciśnienia. Ogólnie równie dobrze mogą dalej nic nie wiedzieć i sprzedawać ścieme bo i tak nikt tego nie może zweryfikować poza nimi samymi.

FoxtrotLima

@maximilianan FMECA, jeśli dodasz do tego jeszcze "criticality" Muszą zrobić RCI żeby wiedzieć na pewno, ale wstępnie coś tam wiedzą.

BTW może z FMECA wyszło, że prawdopodobieństwo tej konkretnej usterki jest niższe, niż max. dopuszczalne, więc poszło wio i lecimy? Nie wiemy i się raczej nie dowiemy.

ChorazyGlus

 wiedzieli o tym problemie już wcześniej, ale management ignorował doniesienia inżynierów.

@maximilianan brzmi jak historia Columbii

Zaloguj się aby komentować