Kupował może ktoś auto w Niemczech i potem wracał nim bez wyrejestrowania do Polski na tablicach i ubezpieczeniu właściciela? Mam możliwość tak zrobić, ale jak potem stary właściciel wyrejestrowuje auto?

#motoryzacja #niemcy
bartek555

@knoor jesli wlasciciel pozwala ci jechac autem zanim je wyrejestruje to jest dzbanem, bo jesli cokolwiek sie stanie to nie bedzie mial latwo udowodnic, ze nie byl juz wlascicielem mimo umowy. dlatego niemcy najpierw wyrejestrowuja auto, a potem sie je sprzedaje i nowy wlasciciel jedzie na tymczasowych.


ale jesli tak chce to zeby potem wyrejestrowac auto musi wyslac do urzedu umowe sprzedazy i kilka innych rzeczy. w sumie chyba tez musi tablice oddac.

knoor

@bartek555 No właśnie próbuję zgłębić procedurę, opcje są w teorii dwie, tzn wyrejestrowanie i rejestracja na tablice tymczasowe (opcja standardowa, bo 99% ludzi tak robi) albo powrót na tablicach i OC starego właściciela z czym Niemcy są niechętni, ale gość, od którego mam kupić powiedział, że w razie czego jest ok. Tylko potem jego OC i podatek drogowy dalej biegną bez wyrejestrowania auta no i właśnie jak chłop miałby to wyrejestrować ¯\_(ツ)_/¯

FoxtrotLima

@knoor jak chłop się godzi to w sumie ok dla Ciebie. Potem Ty musisz takie auto wyrejestrować w niemieckim urzędzie (bo Ty masz tzw. Gross Brief).


@bartek555 jak spiszą umowę, a nowy właściciel coś nawywija to umowa chroni przed odpowiedzialnością. Been there, done that.

bartek555

@knoor

Wyrejestrowanie samochodu odbywa się podobnie jak jego zarejestrowanie, również w wydziale komunikacji. Potrzebne będą:


  • dowód osobisty lub paszport

  • tablice rejestracyjne

  • świadectwo rejestracji część I i II (Zulassungsbescheinigung)


Nie odbędzie się również bez uiszczenia opłaty za wyrejestrowanie samochodu. Urząd wystawi, odpowiednie zaświadczenie o wyrejestrowaniu pojazdu oraz poinformuje ubezpieczalnie o wyrejestrowaniu samochodu. Tablice można zatrzymać, ale mają zerwane plakietki TÜV oraz AU.


z tego ostatniego zdania bralo, i bierze sie nadal to, ze cwaniaczki sprzedaja auta wyrejestrowane na niemieckich blachach i przyklejaja fejkowe naklejki.

em-te

@bartek555 a jak wyrejestrować okręt? Taki nieduży 50 tys. BRT i gdzie się przykręca tablice?

bartek555

@em-te okret to nie wiem, ale statek jak sie sprzedaje to sie robi wpis do CSR (continuos synopsis record), ktory jest rejestrem wszystkim wlascicieli. jesli statek zmienia flage czy towarzystwo klasyfikacyjne to sie przepisuje prawie wszystkie certyfikaty, ktorych jest w kurwe. tablic sie nie zmienia, bo statek ma nadany swoj numer IMO i kilka innych numerkow, ktore sa mu nadane od zawsze na zawsze przez - https://www.imo.org/en/OurWork/IIIS/Pages/IMO-Identification-Number-Schemes.aspx#:~:text=S%26P%20Global%20Market%20Intelligence%20is,out%20in%20Circular%20Letter%20No.


numer imo jest na stale naspawany w kilku miejscach, ktore sa opisane w certyfikacie. czest nadbudowka, rufa (kadlub), maszynownia, itp.


taka ciekawostka: jest troche czesci, ktore musza miec nabite numery IMO danego statku, inaczej nie moga byc na nim uzyte, np. cylindry silnika, itp - engine.od.ua/marine-engineers/ufiles/MAN-stamps_marks_for_IMO_components.pdf


@starszy_mechanik lubi to

starszy_mechanik

@bartek555 części mają nabite numery które muszą się zgadzać z tym co jest wpisane w NOx file, ale te numery to nie są numery IMO statku na którym są zamontowane

bartek555

@starszy_mechanik no rzeczywiscie, nazywaja to imo reference number, ale to nie jest numer imo. sie czlowiek douczyl

em-te

@bartek555 czyli to nie ma tak łatwo, jak w filmach sensacyjnych, ze zmianą (sfałszowaniem) tożsamości statku?

bartek555

@em-te mozesz zmienic nazwe, zeszlifowac numery, naniesc nowe. ale co z tego jak musisz miec dane nowego statku w rejestrach i w pierwszym porcie idziesz pierdziec w pasiaki.

em-te

@bartek555 Dużo bardziej zatem, podobają mi się czasy kpt Morgana. Zasady były proste:


  1. zatapiamy

  2. rabujemy

  3. gwałcimy

  4. podkładamy bombę atomową i żądamy okupu od ONZ

  5. wróć do pkt 1

starszy_mechanik

@bartek555 coś tam się wie jeszcze xD

SuperSzturmowiec

A co się martwisz to problem właściciela w Niemczech

bartek555

@SuperSzturmowiec lol, nie. nie zarejestrujesz auta w polsce, ktore nie blyo wyrejestrowane w niemczech, wiec to twoj problem.

SuperSzturmowiec

@bartek555 xd lol

No to pewnie nie ma.praedziwych tablic jak pisałeś

bartek555

@SuperSzturmowiec moze sprzedac auto z tablicami, ale nie zdaje sobie sprawy jak to utrudni wszystkim zycie, totalnie bez sensu.

knoor

@bartek555 Zdania na necie odnośnie wyrejestrowania są podzielone, też mi się wydawało że musi być wyrejestrowane ale widziałem różne głosy.

bartek555

@knoor w necie rozne rzeczy pierdola, a potem czlowiek ma przesrane w urzedzie. Najlepiej zadzwon do swojego wydziału komunikacji i ci odpowiedza.

Terrano

kilku moich znajomych tak robiło że po przyjeździe do pl odsyłali rejestracje i to poszło bez problemu, są jeszcze tablice eksportowe ale żeby je wykupić musisz mieć chyba meldunek w de

Zaloguj się aby komentować