https://allegro.pl/oferta/yato-klucz-dynamometryczny-3-8-10-60nm-certyfikat-13426919353
https://allegro.pl/oferta/yato-klucz-dynamometryczny-1-2-10-60nm-z-blokada-9658252799
Praktycznie będę używał tylko do dokręcania filtrów i korka spustowego oleju, sporadycznie świece zapłonowe. Są w podobnej cenie ale konstrukcja wygląda na inną.
#majsterkowanie #diy #mechanikasamochodowa
jako laik ja bym brał tenhttps://allegro.pl/oferta/yato-klucz-dynamometryczny-1-2-10-60nm-z-blokada-9658252799 bo ma ponad 500 opinii na 5 a ten drugi 49.
Żadnego. Co to za dupiaty zakres od 10 do 60 nm. Nawet nakrętek kół sobie nie do kręcisz bo mają zazwyczaj ok 110 nm siły dokręcania. Weź kup jakiś z większym zakresem.
@Kulka kiedyś dokręciłem koła prawidłowym momentem to o mało co nie miałem wyoadku xd
@Kulka odczytaj co op chce nim robić
To coś podkręciłes u mnie wulkanizator zawsze dokręca wszystkie szpilki dynanometrzycznym po pneumacie i nigdy nie miałem problemu. Zresztą sam mam dynanometrzyczny do kół z biedronki i normalnie dokręcam trzyma porządnie
@Felonious_Gru Mało kto wie o tym że śruby czy nakrętki dokręcane właściwym momentem zachowują swoje parametry do ok 7 dokreceń. Dodatkowo powierzchni gwintów nie wolno niczym smarować co niektórzy robią.
@dolchus skąd to taka wiedza?
@Felonious_Gru zawsze dokręcam swoje koła momentem a jeździmy naprawdę dużo, nic nigdy się nie działo. Może zmień dynamometr na sprawny
@dolchus wolno posmarować, są oddzielne tabele momentów dla połączeń smarowanych
@Hejto_nie_dziala nowy klucz z nastawionym na stale momentem. Porównywany organoleptycznie z dwoma nastawnymi.
Prędzej to, co pisał @dolchus , że śruby już rozciągnięte, ewentualnie gniazda w feldze uszkodzone.
@ivanar
zawsze dokręca wszystkie szpilki dynanometrzycznym po pneumacie
Pytanie, czy dokręca czy sprawdza tylko xD
U mnie w poprzedniej firmie najpierw rurą 4metrową we czterech czy pieciu dokrecali nakrętki, a potem "sprawdzali" dynamometrcznym. Może jedną na kilkadziesiąt dociągali kluczem
@Felonious_Gru Czym dokładnie przesmarowałbyś gwint szpilki/śruby? Ja wyznaję szkołę żeby tych elementów nie smarować niczym, bo inżynier jakoś to wyliczył łącznie z tarciem i wytrzymałością i nie spotkałem się jeszcze z serwisówką gdzie producent zaleca smarowanie gwintów szpilek/śrub czymkolwiek.
ALE żeby nie było - jednocześnie uważam np. że przylgnię piasty należy posmarować nawet cienką warstwą oleju silnikowego żeby nie utleniała się tak łatwo razem z felgą. Nie zalecam np stosowania smaru miedzianego tak bardzo kiedyś popularnego który lubił się zbrylać i np prowadnice zamiast być trwale nasmarowane to stawały dęba.
Temat samej wulkanizacji i poprawnego wykonywania czynności zgodnie ze sztuką to temat rzeka...
@Hejto_nie_dziala 'skąd to taka wiedza?'
Od wulkanizatora z 30letnim doświadczeniem
@dolchus specjalnie to niczym, ale zdarza się, że uwalone olekem są ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dolchus na chłopski rozum to w zaprzyjaźnionej firmie są ludzie którzy od 30 lat oleje wymieniają w silnikach więc są tzw silnikowcami, jak mieli sprawdzić ciśnienie oleju w jednym z tych silników to musieli szukać elektryka żeby im pokazał gdzie jest czujnik żeby manometr wkręcić. Taka wiedza to żadna wiedza, dawaj coś potwierdzonego przez testy, badania
@Hejto_nie_dziala Tak, są stare majstry co zawiesili się w swoich czasach, natomiast wspomniany gość nie prowadzi byle warsztatu noname na wypiździejowicach tylko autoryzowana stacja pewnej sieci która ma coroczne kontrole i szkolenia bo współpracuje z PZPO. A jak chcesz badania to sobie sam znajdź u producentów poszczególnych śrub/nakrętek/szpilek na podstawie kart charakterystyki produktu.
@dolchus jak nie masz żadnych konkretów to nie wierz we wszystko co ci mówią
@Hejto_nie_dziala Zgadzam się więc nie wierzę handlarzom samochodów xD Co do w/w wulkanizatora to się nie martw ;)
@dolchus better safe than sorry, ale że nakrętka/śruba dokręcana momentem o 7 razach umiera to jakiś głupi mit. Nie mówię o specjalistycznych zastosowaniach typu zrywane zabezpieczające
@Hejto_nie_dziala Właśnie bezpieczniej jest wymienić. Wierz sobie w co chcesz, nic na siłę. Jak dla mnie możesz zostawiać stare sruby na rolce napinacza pompie wody i tulejach wahaczy, i płukać prezerwatywy żeby nie kupować nowych xDD
@dolchus akurat słaby przykład. Lepszym byłyby śruby głowicy, ale one pracują w bardzo specyficznych warunkach. Jak już zaczynasz o prezerwatywach to skończmy te wymianę poglądów bo poziom leci na łeb
@ElektrolizatorDwuczlonowy bierz ten co ma więcej opinii
Zaloguj się aby komentować