Bo ostatnio żem se wymienił montowane seryjnie NONAMEy w przednim kole w pierdzikółku na SKFy- ale zaczyna rzucać jak na oryginalnych chinolach z przebiegiem ponad 20kKm. A zrobiłem na nich ze 4k max, nibie SKFy z tolerancją C3. Może być przyczyną szybszego zużycia że nie wymieniłem łożysk tylnego koła? I mi chinol jedzie bokiem a nie wiem?
I tak BTW- jak ktoś miałby do polecenia narzędzia do wyciągania łożysk w normalnej cenie- to przyjmę i zwalutuję każdą ofertę. Zrobiłem se ściągacz z dwóch noży i kątownika, ale boję się go użyć w sumie xD Rozważę każdą poradę póki nie będzie to chleb i jego pochodne, bo ścianka za łożyskiem jest dość cienka x)
#szpejowyalchemik #mechanika #skf #fag #lozysko #lozyska #50cc #madeinchina #skutery #GY6 #139QMB #4T
jako że jest trzecia w nocy, a nic Ci i tak nie doradzę, to mogę się chociaż podzielić historią, że robiłem kiedyś na tokarkach z typem który całe życie przepracował w SKF robiąc te łożyska i mi mówił że takich łożysk się już nie robi jak kiedyś ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
w tej robocie co z nim robiłem to jak mu się rozmiar rozjeżdżał, to brał po prostu inny sprawdzian i QC passed
@voy.Wu No spodziewałem się że to nie to samo, ale nie myślałem że będą porównywalnej albo i gorszej jakości niż chinole.. Do malucha staram się szukać starych zapasów i z nimi nigdy problemów nie było. Widocznie muszę i do kibla poszukać vintage PRL rarytas łożysk.
@DonRzoncy może źle je zamontowałeś.
@Belzebub Ni, powolutku wbijałem rurką o średnicy zewnętrznej bieżni. Po montażu było idelolo, ale czuję że się zaczynają rozjeżdzać już
@DonRzoncy a czym je montowałeś
@Felonious_Gru Nabijałem rurką o średnicy zewnętrznej bieżni. Młoteczkiem przez drewienko delikutaśnie.
@DonRzoncy łożysko główki ramy i tuleje wachacza sprawdź. ale w chińczyku to może być dosłownie wszystko, także o tolerancje łożyska bym się nie martwił. tako rzecze mój znajomy mechanik motocyklowy
a co do drugiego pytania, to widziałem wiele razy jak on to właśnie chlebem robi xD
@voy.Wu Tuleje wszystkie wszędzie nowe, łożysko widelca też
Boję się te chinesium męczyć chlebkiem x)
@DonRzoncy to by trzeba usiąść na spokojne. nie męcz nie męcz bo chinesium lubi pękać. zapytam jutro jeszcze od czego się mogą zbyt szybko te łożyska zużywać.
@voy.Wu Ja to przypuszczam że to gówno jest trochę krzywe. W sensie rama. Bo próbowałem już wszystkiego by go ustabilizować, ale jednak dalej ma tendencję do rzucania kierą. Myślę na lato go rozłożyć na części, a ramę zezłomować i kupić inny taki sam x) Może się uda, może nie. Ale rozwiązanie już wymyślone.
@DonRzoncy to się da zmierzyć, albo poznać po zużyciu. w chińczykach jednak wychodzi taniej wymienić tak jak mówisz, niż diagnozować problem.
@DonRzoncy W 2020 woziłem się Subaru Forester i padło łożysko w piaście lewy tył. Uparłem się na SKF a mechanik dosyć długo mnie przekonywał że to aktualnie taki sam szajs jak Optimal+Chiny). Finalnie stanęło na FŁT (PL Kraśnik). I z tym łożyskiem samochód pojechał na złom. Przejechał 27kkm
@Yes_Man Khurła, to chyba jednak zamówię FŁT z Polski. Spróbować nie zaszkodzi skoro mówisz że dobre.
@DonRzoncy Używałem kilkukrotnie i nie było lipy. Optimal przeważnie polecali mechanicy zrzeszeni pod Inter-Cars, ciekawe dlaczego
@Yes_Man A weź. Raz kupiłem komplet bębnów Optimala do malacza. Wszystkie biły xD Nigdy więcej nic tej firmy.
możliwe
mam styczność w łożyskami SKF wyprodukowanymi wtedy gdy na świecie był problem ze stalą, łańuchami dostaw etc
no i są strasznie gowniane
@Half_NEET_Half_Amazing Możliwe że to jakieś leżaczki, nie sprawdzałem daty szczerze powiedziawszy. A folijki już wyrzuciłem. Yh, następne wrzucę FŁT jak Yes_Man polecił wyżej.
Zaloguj się aby komentować