Zrobiony remont silnika i zregenerowane wszystko tj. Głowica(nawet dwa razy), blok(nowe tłoki), wtryski, turbo, pompa oleju, rozrząd.
Po remoncie pojawił się olej w płynie chłodniczym w większej ilości więc sprawdzona chłodniczka oleju i niby sprawna więc została jeszcze raz wymieniona uszczelka pod głowicą, do tego dodatkowa pompa wody.
Po 1000km ubyło jakieś 400ml oleju i trafił znowu do płynu chłodniczego.
Zastanawiam się czy to jednak może być chłodniczka? Żadnych innych objawów nie ma. Samochód się nie gotuje, nie stracił jakoś mocy, nie szarpie.
Czytałem, że teoretycznie jest opcja, że to blok gdzieś pęknięty ale był sprawdzany na początku.
Macie jakieś pomysły co jeszcze mogło pójść nie tak?
EDIT: silnik w golfie VI GTD o oznaczeniu CBBB.
#samochody #mechanikasamochodowa
@Feber Ale w jakim aucie i silniku?
@daewooespero lol zapomnieć tego napisać
@Feber jak sprawdzali blok, wyciągnięty z auta na stole był czy jakiś magik go oglądał po prostu?
@Feber O panie, to pewnie będzie pęknięcie bloku albo któregoś cylindra, tylko mechanik tego nie zauważył
@daewooespero mój błąd, silnik w golfie VI GTD o oznaczeniu CBBB.
@Hejto_nie_dziala pojęcia nie mam, w sensie blok poszedł do ogólnego sprawdzenia i ewentualnej regeneracji. Wiem, że zostały założone nowe tłoki a tak poza tym niby było z nim wszystko ok.
@Feber Obowiązkowo sprawdzenie szczelności bloku i głowicy musi być. Do tego może być problem z chłodniczką EGR (o ile występuje w tym silniku). Najprościej to nabijcie ciśnienie w układ chłodzenia i obserwujcie na manometrze czy spada ciśnienie. Jeżeli tak to obserwujcie gdzie ulatuje. Jak nigdzie na zewnątrz to niestety w środku.
@Feber głowice bez problemu się oddaje do obróbki i sprawdzania ale blok to już trochę ciężej. Gwarancję masz pewnie na słowo honoru tych co ostatnio składali silnik i tam uderzaj
@Hejto_nie_dziala wiem dlatego się zastanawiam jakie są inne opcje żeby wyciąganie silnika było ostatnią możliwością.
Zaloguj się aby komentować